Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Puera schreef:Ik zit inmiddels al meerdere jaren ‘tussen paarden in’. En ik ben er nog steeds niet uit of ik nog wel een eigen paard weer wil.
Of eigenlijk: ik wil wel graag maar ik weet niet of het lukt.
Mijn oude merrie, inmiddels bijna 24, geniet van haar welverdiende pensioen nadat ze een hele zware blessure kreeg.
In november 2017 vond ik een nieuw paard, erg fijn om te rijden maar lang niet zo braaf en zonder gebreken dan wat me verteld was. Het paard bouwde heel snel spanning op en gaf me een ontzettend onveilig gevoel.
Hierdoor heb ik een flinke knauw in mijn vertrouwen opgelopen en heb ik het paard verkocht.
Spookte ik vroeger van alles met mijn merrie uit (en die was soms ook we heftig maar die vertrouwde ik 100%), door dat andere paard ben ik gereduceerd tot een hoopje ellende die bij wijze van spreken alleen nog maar op het paard bij de C&A durfde.
Inmiddels rij ik wel weer af en toe, en heb een aantal manegelessen gehad. Dus de tijd heeft ook een hoop goed gemaakt. Maar het grote verschil is dat die paarden allemaal een andere eigenaar hebben, dus dat is veel vrijblijvender.
Een eigen paard moet z’n aandacht hebben.
Met de hedendaagse markt, heb ik eigenlijk geen zin om een flinke prijs betalen voor een paard. Ik hoop dat na Corona de hysterie weer wat afneemt en dan hoop ik een lief en vertrouwd paard te vinden.
Maar door die ervaring met mijn vorige paard, vind ik het niet alleen heel moeilijk om weer een nieuw paard moeten leren te vertrouwen, ook heb je te maken met een verkopende partij. Mijn vorige paard leek zo’n goede aankoop maar voor mijn gevoel ben ik besodemieterd (heb ik me laten besodemieteren) waar ik bij stond.
Om toch wat bezig te blijven, nemen we op stal grondwerklessen. Hierdoor ben je op een andere manier met je paard bezig.
Wie weet kom ik een paard tegen waarbij het goed klikt en kan ik weer genieten van het rijden.
En anders heb ik er ook vrede mee. We zijn weliswaar speciaal verhuisd om de paarden aan huis te kunnen houden (partner heeft ook een paard) maar ik kan me ook prima anders vermaken. De tijd zal het leren.
anjali schreef:Alja schreef:Mijn rijpaard gaat voor een jaar in training bij mijn instructrice
Ben benieuwd als ik het rijden ook ga missen
Blijven wel twee kleine pony’s aan huis staan dus de omgang zal niet veranderen, wel het doel
Een jaar in training? Dat vind ik lang!