Korte voorgeschiedenis: Ik ben op mijn 8e begonnen met rijden op de manege, daar wat jaren gereden en vanaf mijn 12/13e (verschillende) verzorgpaarden gedaan. Op mijn 19e kocht ik mijn eigen shetje die ik voor de kar had. 5 jaar daarna reed ik op het paard van een stalgenoot, ik viel er af (dom ongeluk) en ze hebben me met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik verloor het plezier, had angst en samen met een verhuizing heb ik besloten mijn pony te verkopen. Ik heb toen gezegd "nooit meer een eigen paard" omdat ik het toch wel een hoop verantwoordelijkheid en zorgen vond. Maar goed, ik was toen 24

Al die jaren heb ik de paarden gemist, zo erg dat mijn man me eigenlijk een soort van "gepusht" heeft er weer wat mee te gaan doen. Hij vond het niet normaal dat ik voor de tv zat te kwijlen en kirren als er een paard voorbij kwam

Dus ik hield marktplaats in de gaten, er kwam een advertentie voorbij voor een verzorgpaard maar helaas werd dat niks. Ik wilde het erbij laten onder het mom "blijkbaar moet het niet zo zijn" maar ik werd in de dagen daarop zo verdrietig dat ik wel begreep dat ik er toch iets mee moest. Dus de manege aangeschreven, daar weer gaan rijden (geen les uiteraard momenteel, vrij rijden), en nu sinds 2 weken heb ik een verzorgpaard. Effectief rij ik 3x per week; 2x verzorgpaard en 1x manege. Maar ik merk dat ik mis wat ik met mijn eigen pony had. Kunnen gaan wanneer je wil, zelf je harnachement uitkiezen, niet hoeven overleggen over wat dan ook, de band die je opbouwt omdat je er dagelijks bent, een paardje hebben waar je echt een "wauw" gevoel bij hebt (want, zelf uitgekozen).
Waarom twijfel ik dan zo... Eigenlijk voornamelijk omdat ik toen heel duidelijk heb gezegd "nooit meer een eigen paard"; makkelijker op vakantie gaan, niet elke dag "oh ja ook nog naar stal", als er iets is zorgen over de kosten (nu zou ik dat overigens makkelijk kunnen betalen - toen niet). De kosten zijn nu ook totaal geen issue meer overigens. Tijd ook niet, ik verveel me redelijk vaak op een dag

Pfff kunnen jullie wat helderheid voor me scheppen?