Waar komt bij jou het "paardenvirus" vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Waar komt bij jou het "paardenvirus" vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 10:48

Ik zit veel in de auto voor mijn werk en heb zo ook aardig wat tijd dingen te overdenken.

Ze zat ik mij eens af te vragen hoe iedereen zo in de paardenwereld terecht komt.
Of hoe je besmet bent met het paardenvirus?

Hier kwam het zo uit de lucht vallen. :+
Mijn ouders en zussen hebben niks met paarden, ik kreeg toen ik een jaar of 11 was mijn 1e verzorgpony's.
En ben zo op een gegeven moment doorgerold naar de eigen paarden. :)

Vaak hoor je toch ook wel dat het al in de familie zit, maar er zullen er vast nog meer zijn waarbij het zomaar uit de lucht is komen vallen. :D

tengeltje11

Re: Waar komt bij jou het "paardenvirus" vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:50

Hier idem hoor, geen ouders of zus met interesse, viel zomaar uit de lucht...

Nu al 36 en staat een kudde aan huis, dus het zal niet meer verdwijnen, dat virus...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:50

hier ook uit de lucht komen vallen. Niemand in de familie die er ook wat mee heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:52

Bij mij ook niemand in de familie die iets met paarden heeft. BIj mij zat het er al jong in. Ik was altijd in de buurt van paarden te vinden. Op mijn 25e mijn eerste eigen paard gekocht en vanaf die tijd altijd eigen paarden gehad. Nu 3.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:53

Hier ook zomaar uit de lucht gevallen.
Als kleine van 4 vroeg ik er al om.
Mijn moeder heeft toen eens gezegd als je 11 bent mag je op paardrijden. En dat ben ik nooit vergeten.
Met mijn 11e verjaardag heb ik 10 lessen gekregen. Een super groot cadeau omdat ons leven in die tijd behoorlijk veranderd was en dat geld er eigenlijk niet meer was.
Daarna ben ik blijven paardrijden door klusjes te doen op de handelstal/manege.
Dus een doorzetter was ik wel en het virus had me dus duidelijk flink te pakken gekregen :P

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:56

Mijn ouders hebben beide ook paarden gehad :)
Op mijn 10e verjaardag kreeg ik ook een eigen pony, na jaren les bij de manege.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:06

Haha als baby kreeg ik paardenmelk omdat ik reflux had dus ik denk daar vandaan.
En op mijn 3de kreeg ik mijn eerste shetlander :D :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:09

Ik ben opgegroeid met paarden :) Mijn beide ouders hebben wel eens paardgereden, vooral mijn moeder. Zij hadden dus al een Shetje lopen voor mijn geboorte, dat is Jacky. Jacky woont nog altijd bij ons en is vroeger mijn kinderpony geweest, later heb ik hem ook nog voor de kar beleerd.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:10

Bij ons zit het echt in de familie. Mijn oma reed paard, zo ook haar zoon en dochter. Uiteindelijk hebben ze zelfs een manege gestart met 3 en de zoon heeft het overgenomen met zijn vrouw. Zij hebben 2 kinderen gekregen welke ook nog steeds rijden. Waaronder ik dus haha.

Anoniem

Erfelijk belast. Mijn opa was zadelmaker en mijn oudste broer heeft ook paarden.

Rinkex

Omdat ik vlak bij een stal woon waar ik vroeger altijd de paardjes aaide, Loop daar ondertussen alweer 13 jaar zelf rond nu. *D

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:14

Hier ook uit de lucht komen vallen of beter gezegd in het Kralingse bos. Mijn moeder wist mij te vertellen dat ze precies weet hoe het paardenvirus bij mij begonnen is:

Ze liep met mij op 3/4 jarige leeftijd in het Kralingse bos en daar zagen we een ruiter voorbij komen en ik kon niet meer stoppen met wijzen en "paadje" "paadje" roepen. Er kwam toen een man voorbij met een Deense dog en die liet mij dus schijnbaar even op de rug van die hond zitten. Had mijn moeder nooit moeten toestaan zegt ze nog altijd. Want toen was het klaar en af om het zo maar te zeggen. Ik stopte niet meer met zeuren, dus mijn vader dacht zich er makkelijk van af te maken en zei: Als je 10 bent mag je op paardrij les en als je 11 bent krijg je je eigen pony. Die dacht dat ik dat nooit zou onthouden. Dus hij kneep hem al toen ik dus doodleuk verwachtte dat ik op paardrijles zou gaan toen ik 10 werd en dus lag te brullen op mijn bed op mijn 11e verjaardag omdat er geen pony met strik erom aan huis stond....

Dat is een paar jaar later alsnog uitgekomen uiteindelijk, maar mijn vader heeft ons nooit meer wat beloofd, hij keek wel link uit, hahaha!
Ik loop richting de 50 en het is er nooit meer uitgegaan....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:15

Het zit bij mij totaal niet in de familie. Mijn moeder vind het maar eng. Mijn oma liep met een zakdoek voor haar neus door stal als ze vroeger een keer kwam kijken op de manege.

Ik ben blijkbaar via een vriendje op paardrijden gekomen. Kan mij zelf niet echt herinneren dat ik heb lopen zeuren ofzo.

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:16

Een vriendinnetje zat op les (rond mijn 8e) en vroeg mij om een keer mee te gaan. De volgende les reden we samen en ineens stapte zij af omdat ze bang was geworden. Ik ben altijd door blijven rijden :) Paardrijden is een van de dingen die mij echt gelukkig maakt :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:17

Hier ook uit de lucht komen vallen, maar er wel mee geboren (voor zover je dat zo kan noemen). Na papa en mama kwam 'paad' eruit als woordje, als kind was elk paard/plaatje van een paard/beeldje geweldig. Mijn ouders hebben er niks mee, durven mijn paard wel even vast te houden en te aaien maar daar blijft het wel bij :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:19

Mijn moeder heeft haar hele leven paardgereden, toen ik 3 was kwam er dan ook een shetlander voor mij :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:28

Het paardenvirus kwam hier toen mijn nichtjes bij de klein oever op ponykamp mochten. Omdat mijn ene nichtje jonger dan 11 was en de andere ouder, mocht de ene in een huifkar slapen en de ander moest in de boerderij. (heb net even gekeken op hun site, dat is nog steeds zo :D ) Dat vonden hun en mijn ouders blijkbaar een reden om mijn zus en mij te vragen of wij niet mee wilden. Dan kon ik bij mijn nichtje in de boerderij slapen en mijn zus met andere nichtje in de huifkar. En het leek mijn zus en mij ook leuk. In de zomer konden wij toch nergens heen omdat dat voor mijn ouders de drukste tijd was in de winkel (hengelsport).

Ik ben toen naar de Bibliotheek gegaan, want ik wilde dan wel meer weten over paardrijden, en heb daar stapels boeken gehaald en gelezen. Dat gaf achteraf wel wat hilariteit bij de kennismaking op het kamp, want de leiding kon bijna niet geloven dat ik nog nooit op een paard had gezeten :') Ik heb genoten die week. Tja virus geïnstalleerd en dan beginnen de problemen :+ en gingen we in de wintermaanden bij Rijmaran rijden. Eerst alleen ik, later ging ook mijn zus en zelfs mijn moeder te paard. Nou is dat virus bij hun niet goed erin gekomen, en uiteindelijk was ik de enigste die doorgegaan is. 2 jaar later kreeg ik mijn eerste pony en tja toen was het echt bekeken. 1 werd 2 omdat mijn zus toch weer wilde gaan rijden. Er kwam een 3e bij omdat mijn zus niet zo goed met nr 2 kon worden. Zus werd 18 en er moest een paard komen. Die bleek drachtig en zus verloor de interesse. Ik ben met paard doorgegaan en later met dat veulen toen die volwassen was.

Ik heb het overigens wel een keer geprobeerd om van dat virus af te komen. Woonde op mezelf en een paard onderhouden was 1 maar mocht ze ziek worden kon ik dat toch echt niet betalen, dus paard verkocht. Binnen een jaar toch weer een paard terug gekocht, want dat virus is sterker dan ik :P

Maar als ik de verhalen van mijn moeder mag geloven zat het virus er al eerder. Bij mijn ene opa en oma had een boer op het land er schuin achter in de zomer ook paarden staan. En ik zal een jaar of 5 a 6 geweest zijn, maar toen liep ik dus al bij die paarden in de wei.

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:39

Van mijn moeder :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:47

Mijn lievelingsoom had een pony en een Haflinger. Daar is de liefde begonnen denk ik. Ik zat er toen ik heel klein was op als ze uit de wei gehaald werden. Toen ik 7 was stond er een advertentie in de Donald Duck, je kon met korting een proefles rijden op een manege. Dat hebben mijn ouders geregeld voor me en sindsdien was ik helemaal verkocht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:54

In mijn familie niemand in de paarden.
Ben op mijn 12de begonnen met paardrijden, daarna verzorgpony's gehad en op mijn 17de bij mijn "opaatje" terecht gekomen waar ik 6 dagen in de week hielp met zijn paarden.
Hij fokte, kocht in en verkocht paarden en beleerde paarden voor de kar en ik beleerde er ook onder het zadel, heb van hem heel veel geleerd.

Ik heb 3 kinderen waarvan er 1 paarden wel leuk vindt.
Wonen buitenaf met de paarden aan huis.
Mijn jongste (nu 17) heeft ook een tijdje gereden, maar is gestopt toen haar pony helaas moest worden ingeslapen.
Als ik hulp nodig heb komt zij gerust helpen met mesten/voeren enz.. maar het echte paardenvirus heeft zij niet.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:58

Mijn nicht (moederskant) en mijn tante (vaderskant) waren paardenmeisjes.
Toen ik een jaar of 9 was mocht ik op ponyrijles. Dat viel niet mee, minstens 1 keer per les duvelde ik eraf.
Mijn vader vroeg mij steeds of ik het nog wel leuk vond en dat ik ook mocht stoppen. Maar steeds stapte ik weer op met een verbeten gezicht en mijn rijkleding vol met zand.
Op mijn 13e kreeg ik mijn eerste eigen paard en heb sindsdien bijna altijd paarden gehad.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:00

Ik ben altijd al een enorme dierenvriend geweest en wilde al kindje ponyritjes maken. Toen mijn beste vriendin op de basisschool op paardrijles ging, bleef ik zo lang zeuren tot ik ook mocht... inmiddels ruim 20 jaar later ben ik er nog steeds klaar mee :’)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:02

Hier ook erfelijk belast, al heeft het in de familie wel een generatie overgeslagen.

Mijn opa was nog cavalerist, en is altijd een liefde voor paarden blijven houden. Hij kon het zich alleen nooit meer permitteren na de oorlog. Van alle kinderen/kleinkinderen ben ik de enige die het ook heeft, al van kleins af aan. En als ik de verhalen moet geloven vond hij het prachtig dat ik als peuter liever naar paardjes keek dan naar mijn poppen (waar ik echt niet veel mee had := ).

Als kind nooit mogen rijden, met de bekende argumenten: te duur, alleen voor rijke mensen, te gevaarlijk, enz.
Uiteindelijk toch gaan rijden, en zoals zo vaak, ik ben het ook nooit meer kwijtgeraakt.
En nu ik door het Belgische verbod op niet-essentiële reizen al bijna anderhalve maand geen paard meer gezien heb of gereden, begin ik het goed zat te worden. Ik wil weer paarden snuiven :):)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:03

Ik was altijd wel dol op dieren, maar ben pas gaan paardrijden toen mijn vriendje van de basisschool op paardrijles ging. Volgens mij vonden onze moeders het wel handig als we samen op een sport gingen zodat ze om de week maar mee hoefde :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:05

Bij mij denk ik ook uit de lucht komen vallen, weet van niemand in de familie dat ze in die tijd iets met paarden hadden terwijl ik al vanaf toen ik klein was gek was op paarden.

Ik heb mijn zus(je) aangestoken :j :D

Nu zoveel jaar verder nog steeds een paard in mijn leven en zou het niet willen missen <3