Ik heb in november een privé les van een halfuur voor €30 euro geboekt bij een manege in Utrecht waar ik vroeger reed. Ik wilde één privé les rijden omdat ik al een tijd niet gereden had en ik op het punt stond een paard te gaan bijrijden. Ik kreeg een bevestiging en de mededeling dat ze het veranderd hadden in een introductie les van 60 minuten (30 minuten opzadelen en uitleg over de manege erbij) en een betaalverzoek van €60. Ik heb ze vriendelijk bedankt daarvoor en gezegd dat ik enkel een privé les wilde van 30 minuten.
Hier kreeg ik geen reactie op, dus ik heb elders een privé les geboekt. De avond voor die privé les kreeg ik een mail dat ik dan een half uur mocht rijden/betalen. Ik heb direct terug gemaild dat ik inmiddels al iets anders had geboekt.
Sindsdien vallen ze mij lastig met betaalherinneringen van die €60 euro. Ik heb in december al een uitleg gestuurd en toen niks meer gehoord. Vervolgens zijn ze er nu weer mee begonnen. Ze dreigen nu met het 'uit handen geven'(incasso bureau? Lijkt mij belachelijk

Ik was bekend met de vorige eigenaren, maar schijnbaar is de manege enkele jaren geleden overgenomen door deze gezellige mensen..
Het gaat allang niet meer om het bedrag, maar ik krijg het gevoel alsof ik de zeik genomen ben en dit een makkelijke manier is om geld te verdienen. Ik wil me niet laten intimideren op deze manier.
Ik ben al die tijd vriendelijk gebleven, maar ik begin het nu wel zat te worden.
Wat zouden jullie doen?