Ik vraag me oprecht af of er meer mensen zijn met paarden die denken dat ze varkens zijn.
Mijn bijna 3 jarige zit letterlijk altijd onder aangekoekte modder. Als ik 4 keer per week poets krijgt hij het nog voor elkaar dus ik dacht slim te zijn, een regendeken! Daar rolt hij zo in dat het nog zijn deken in loopt.
Onze paddock is erg nat met het regen maar zelf al staat er maar 1 plas gaat hij daar wel zijn modderbad nemen.
Zijn hoofd, schouders, buik en billen zijn gewoon niet schoon te houden. Maar met zoveel aangekoekte modder ook amper te poetsen.
Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord dat modder zo snel aangekoekt raakt dat je echt moet wachten om de klonten eruit te halen tijdens de rui.
Anastasia24
Geplaatst: 20-02-21 23:50
Wassen met warm water één keer per week? Daarna een zweetdekentje op en even wandelen als het warm genoeg is? Mijn haflinger kan er ook wat van maar eenmaal droog krijg ik het er redelijk goed uit, ik doe dan ook alleen de plek waar de singel\zadel komt als we gaan wandelen. Als hij zoals gewoonlijk stilstaat, dan laat ik hem lekker vuil. Een goede regenbui en het is er weer uit.