Winter wonderland te paard in Zweden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Winter wonderland te paard in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 19:04

Halloj allemaal!

Nu half Nederland in paniek is door de komende sneeuw, dacht ik wat leuke sneeuwplaatjes te delen van onze prachtige winter hier in Stockholm, Zweden. We hebben de afgelopen twee jaar bijna geen sneeuw gehad, en nu hebben we echt een giga winter met heel veel sneeuw en koude temperaturen. Het is niet altijd even makkelijk, maar het is wél prachtig!

Op kerstdag kwam de eerste sneeuw van het jaar, echt super bijzonder natuurlijk een witte kerst!
Afbeelding

Daarna smolt de sneeuw weer, maar gelukkig in het nieuwe jaar kregen we weer een nieuwe lading sneeuw, en hoe! Ik rijd hier op m'n vaste bijrijdpaard Ambres die echt gek is op de sneeuw! Eerst even uitrazen in het zomerland incl een aardige bokpartij, en daarna een rustig stapritje door onbewandelde paden. Genieten!
Afbeelding
Afbeelding

Blije pon :+:
Afbeelding

Zo nu en dan rijd ik een buitenritje op een vd paarden van de stal waar ik werk. We wonen nu zo'n 15-20 km uit de hoofdstad Stockholm, aan de zee, en het is echt onwerkelijk hoe rustgevend het hier is :j
Afbeelding

Als je goed kijkt hier, zie je dat zelfs de zee hier net wat bevroren is. We hebben vorige week temperaturen tot -16 gehad :D
Afbeelding

En nu kom ik net vandaag terug van weer een fantastische rit op Ambres. Na een korte winterpauze met vnl rustige ritten, pakken we het tempo en de afstanden weer wat op voor het aankomende wedstrijdseizoen. Ik had van plan om mij te kwalificeren en mijn eerste 80 km endurance wedstrijd te rijden met Ambres, maar we moeten nu uiteraard even afwachten hoe het gaat met corona etc :x Geniet mee van 25 km in verse poedersneeuw (in -12 :D )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n lieve vriendje in onze wedstrijdkleuren, hoop op een super mooi 2021! <3
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes vanuit het koude, maar prachtige Zweden :brr: 8-) :D

[edit: ik rijd Abbe met een s-hackamore. Dit ziet er uit als een erg strenge optoming, maar is eigenlijk een stuk minder scherp dan een gewone hackamore. Hij loopt hier het fijnst op tussen alle bitten en bitloze hoofdstellen die we geprobeerd hebben :) ]

N0a

Re: Winter wonderland te paard in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:23

Wauw heerlijk. Dit lijkt mij echt te gek! En wat een rust straalt alles uit daar, prachtig.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:39

Prachtig <3

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:49

Mooi om te zien! Ben benieuwd wat we hier krijgen. Kun je jezelf wat warm houden? En komen de paarden makkelijk door de sneeuw, ook in draf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:53

Ohh wauwww wat prachtig en heerlijk! Leuk dat jullie lekker paardrijden met -12 maar hier in NL veel mensen nog net niet in paniek raken denkend aan de hoeveelheid sneeuw en gevoelstemperatuur -20 :P Ik ben heel benieuwd wat wij krijgen, maar wat heerlijk om mee te genieten van jou plaatjes!
Zweden staat heel hoog op mijn lijstje om nog eens heen te gaan :D

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:01

Ik heb ook zin in sneeuwww! Wat heerlijk dat jullie al lekker kunnen genieten van de sneeuw daar. ZIet er heerlijk uit! De westrijd kleuren staan hem goed! Heb ook lange tijd met hackamore gereden voordat ik ben overgestapt naar (touw)halster. Vond het ook prettig rijden. Maar halster is lekker makkelijk :-).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:15

Wauwww wat prachtig! Dat wil ik ook zo graag eens meemaken <3

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:36

Nou mijn arabiertje die vindt kou maar niks hoor. Groot respect voor die van jullie _/-\o_

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:39

Prachtig! Maar koud :brr: Hoe houden jullie jezelf warm bij zo'n lange rit?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:39

Oh geweldig! <3 <3 <3
Ja, ik vind sneeuw prachtig, maar het leven is er gewoon niet echt op voorbereid hiero. _O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:42

Wat is het daar prachtig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 20:43

Dank voor alle leuke reacties :D
Qua kleding is het vooral veel uitproberen wat goed werkt en niet. Ik had nu een baselayer (Craft) aan met daarbovenop een trui en een warme winterjas. Dikke thermofleece broek en daarop een gewone outdoorbroek. Niet eens heel veel kleding dus, maar ik was echt perfect op temperatuur :j Zolang je beweegt, blijf je goed warm. We draven en galloperen bijna de hele rit, een staprit word je niet zo heel blij van als 't zo koud is :+

De paarden vinden het echt heerlijk om door de sneeuw te gaan, ze lopen fijner dan bijv op bevroren of hele modderige ondergrond. Onze hebben 2 studs in de ijzers en sneeuwzooltjes :)

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:06

Wat prachtig daar zeg. Ziet eruit als een geweldige ervaring

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:16

Echt prachtig! Heb erg genoten van al je insta posts/stories de laatste weken :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:18

Prachtig! Heb ook zin in een sneeuwrit!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:09

Piekosjj schreef:
Dank voor alle leuke reacties :D
Qua kleding is het vooral veel uitproberen wat goed werkt en niet. Ik had nu een baselayer (Craft) aan met daarbovenop een trui en een warme winterjas. Dikke thermofleece broek en daarop een gewone outdoorbroek. Niet eens heel veel kleding dus, maar ik was echt perfect op temperatuur :j Zolang je beweegt, blijf je goed warm. We draven en galloperen bijna de hele rit, een staprit word je niet zo heel blij van als 't zo koud is :+

De paarden vinden het echt heerlijk om door de sneeuw te gaan, ze lopen fijner dan bijv op bevroren of hele modderige ondergrond. Onze hebben 2 studs in de ijzers en sneeuwzooltjes :)

wow nou respect hoor, mij niet gezien.

Maar goede tip van die studs in de ijzer en sneeuwzooltjes, zul je zien gaan er ruiter
s hier in Nederland vandaag op pad zonder dit onder de voeten.
Vragen om problemen :(

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:30

Heerlijk!!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:47

Ohh zweden en sneeuw, ik heb in 2019 en 2020 in rattvik mogen rijden op de 120km. ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op het land daardoor <3 De sneeuw (en kou) is daar zoveel beter als hier in nederland, ik weet ook niet wat dat is, minder vocht denk ik ofzo. Geniet ervan!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:30

Zalige foto's, wat mooi! En wat een mooie vrolijke koppies van die arabiertjes. Heerlijk!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:57

Zoooo gaaf om te zien Aniek! Echt jaloersmakend gewoon :')

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:10

Erg mooi.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 20:17

Ja helaas geen Vasaritten dit jaar Bo, natuurlijk door de corona. De kou is hier inderdaad een stuk anders, zeker als je wat van de kust af zit. Het is hier (meestal) niet zo vochtig als in NL :j

watervlooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:20

Wat te gek om daar te kunnen rijden zeg. ziet er echt prachtig uit! Heeeeel gaaf!

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:09

Wauw, wat super gaaf zeg! De eerste oortjesfoto is echt mooi! <3

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:15

Prachtig! Oprecht jaloers, ik zou zo graag eens een periode in Zweden doorbrengen, dit soort dingen doen.