Nu half Nederland in paniek is door de komende sneeuw, dacht ik wat leuke sneeuwplaatjes te delen van onze prachtige winter hier in Stockholm, Zweden. We hebben de afgelopen twee jaar bijna geen sneeuw gehad, en nu hebben we echt een giga winter met heel veel sneeuw en koude temperaturen. Het is niet altijd even makkelijk, maar het is wél prachtig!
Op kerstdag kwam de eerste sneeuw van het jaar, echt super bijzonder natuurlijk een witte kerst!

Daarna smolt de sneeuw weer, maar gelukkig in het nieuwe jaar kregen we weer een nieuwe lading sneeuw, en hoe! Ik rijd hier op m'n vaste bijrijdpaard Ambres die echt gek is op de sneeuw! Eerst even uitrazen in het zomerland incl een aardige bokpartij, en daarna een rustig stapritje door onbewandelde paden. Genieten!

Blije pon

Zo nu en dan rijd ik een buitenritje op een vd paarden van de stal waar ik werk. We wonen nu zo'n 15-20 km uit de hoofdstad Stockholm, aan de zee, en het is echt onwerkelijk hoe rustgevend het hier is

Als je goed kijkt hier, zie je dat zelfs de zee hier net wat bevroren is. We hebben vorige week temperaturen tot -16 gehad

En nu kom ik net vandaag terug van weer een fantastische rit op Ambres. Na een korte winterpauze met vnl rustige ritten, pakken we het tempo en de afstanden weer wat op voor het aankomende wedstrijdseizoen. Ik had van plan om mij te kwalificeren en mijn eerste 80 km endurance wedstrijd te rijden met Ambres, maar we moeten nu uiteraard even afwachten hoe het gaat met corona etc

M'n lieve vriendje in onze wedstrijdkleuren, hoop op een super mooi 2021!

Groetjes vanuit het koude, maar prachtige Zweden

[edit: ik rijd Abbe met een s-hackamore. Dit ziet er uit als een erg strenge optoming, maar is eigenlijk een stuk minder scherp dan een gewone hackamore. Hij loopt hier het fijnst op tussen alle bitten en bitloze hoofdstellen die we geprobeerd hebben