Hoi ik heb echt een belangrijke vraag... Ik ben 14 jaar. Ik ben nog nooit ongesteld geweest en ik vraag me af of dat normaal is. Wat vriendinnen van mij waren het ook op hun 14e maar ik zag op tiktok dat sommige meisjes het al op hun 8e waren dus ik vraagje af of ik het nu te laat word...
Skessa_
Geplaatst: 29-01-21 12:43
Te laat? Ieder lichaam is anders. Het komt vanzelf wel een keer en op dat moment denk je, had best wat langer weg mogen blijven
Veraaaaah
Geplaatst: 29-01-21 12:45
Hoi nicehorses, Ik snap dat je hier onzeker over bent! Ik was het helaas al best vroeg (rond 10/11). Andere vriendinnetjes pas toen ze al 16 of 17 waren. Je zou eens kunnen vragen of je moeder/oma/eventuele zusjes ook wat ‘later’ waren. Elke leeftijd is normaal, dus maak je geen zorgen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 29-01-21 12:46
Dat is niet vreemd hoor! Ik was zelf 12 jaar, maar ik ken ook dames die pas op hun 16e of later ongesteld werden Je hoeft je dus idd geen zorgen te maken! 8 jaar vind ik trouwens heel vroeg
Maar ik kan je vertellen: wees blij. Ik had het op mn 11e al Mag van mij wegblijven
tengeltje11
Geplaatst: 29-01-21 12:48
Wees blij dat je het nog niet bent! Er is niets leuk aan en nog jaren genoeg om ingesteld te zijn! Niets abnormaals aan hoor, iedereen is anders.
Love2sk8
Geplaatst: 29-01-21 12:49
Nee, dat is niet te laat. Zoals Skessa_ al aangeeft is ieder lichaam anders. Laat je niet gek maken door vriendinnen en al helemaal niet door anderen op social media platforms. Meisjes van 8 die an menstrueren lijkt mij dan weer erg ongezond. Ik was zelf bijna 15 en vond dat best normaal hoor, ookal was ik wat later dan veel van mijn vriendinnen:) Als je op je 17e nog niet menstrueert zou ik even een bezoekje brengen aan de huisarts. Dat deed een vriendin van mij ook, en er bleek ook bij haar niets aan de hand te zijn
Nee joh! Het komt vanzelf als je lichaam er klaar voor is! Ik was zelf 11 (nog net op de basisschool) maar ik was wel echt de enige uit mijn klas toen. Ik zou zeggen geniet er nog maar even van
wemkelover
Geplaatst: 29-01-21 13:12
niks aan de hand, ene is heel laat en de andere weer vroeg. Ik werd het geloof ik toen ik groep 7 zat. was heel vroeg, ook de eerste volgens mij, en voelde heel rot. School was er ook neit zo opingesteld, geen prullebakjes in toilet ect.
Heey TS, dat is helemaal niet raar. Zelfs “pas” op je 16e is het normaal.
Soms komt het door ondergewicht of een probleem. Maar meestal is er niks ergs aan de hand.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 29-01-21 13:16
Ik was helaas 10, nu groep 7 geloof ik. Mij overviel het en zoals meer had het veel en veel later mogen komen. Je mist er niks aan hoor die ongesteldheid. Noodzakelijk ivm eventuele kinderen als je die wilt maar voor de rest. Zinloze narigheid.
Dus maak je geen zorgen, je kunt het eens vragen aan je moeder of andere vrouwelijke familieleden hoe oud zij waren.
Ik was 12 of 13 volgens mij maar hoorde laatst bij mijn buurvrouw dat een vriendinnetje van haar dochter al ongesteld was geworden die is 9 of 10. Daar schrok ik eerder van dan van iemand ban van 14 die nog niet ongesteld is geworden hoor
Totaal niet laat. Ik ben het op mijn 9e een x geweest en op mijn 11e helaas al maandelijks geworden.
Melissa0304
Geplaatst: 30-01-21 03:28
hier een slotje, topic staat op het verkeerde gedeelte en ze heeft nog niet genoeg posts om te verplaatsen. Gelukkig wel al een hoop antwoorden gekregen