De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidde
Berichten: 3475
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:33

tengeltje11 schreef:
Het was al maanden helemaal betaald, dus niet meer van mij..

Ik had het geld teruggegeven tot ze net een fatsoenlijk vervoermiddel komen :n Of desnoods tegen vergoeding gebracht. Als ze hem al zo vervoeren ben ik benieuwd waar hij terecht komt

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:12

Zo werkt dat niet die mensen waren eigenaar. Dus in principe koop je dan het paard weer terug.

Je kunt veel willen en roepen maar je bent geen eigenaar meer en die word je ook niet door terug het geld te geven. Paard is misschien niet eens meer te koop of niet meer voor dat bedrag

PieterPiet
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:48

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:53

Verkapte reclame of wat?

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:56

Ik heb het maar gemeld. Zijn andere bericht is ook al verwijderd vanwege de boktregels dus denk dat meneer alleen hier is om reclame te maken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:07

Sky_As schreef:
Verkapte reclame of wat?


Niet eens verkapt :')

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:11

gisteren weer een schitterende. Ik kan hem jullie niet onthouden... :D
Heb even de naam weggedaan ivm de privacy, maar wat moet ik hier nu op antwoorden??

Moderatoropmerking:
Screenshot verwijderd, het plaatsen van privecommunicatie is niet toegestaan


:roll:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 15-02-21 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie verwijderd

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:15

:+

Oh my.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:15

Heerlijk als mensen zo duidelijk zijn Sevke :')

MathenoJarig

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:20

sevke schreef:
maar wat moet ik hier nu op antwoorden??


Tja, heb je een merrie? :+

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:21

Ik zou terugsturen, moet ze eierstokken hebben? Daar kun je toch niks mee....pfff

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:25

Het kan ook best lekker zijn als iemand niet zoveel eisen heeft toch :))

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:37

Heeft sevke altijd dezelfde paarden of verschillende types?

Als ik een zwarte Labrador pup zoek en ik weet dat een bepaalde fokker alleen die kleurslag doet dan is het niet zo heel vreemd om te vragen of hij/zij binnenkort nog een pup beschikbaar heeft. Al zou het misschien handig zijn om iets meer erbij te zetten zodat die fokker kan zien dat ik weet dat hij/zij alleen zwarte Labradors fokt.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:40

Rex_Rolfo schreef:
Heeft sevke altijd dezelfde paarden of verschillende types?

Als ik een zwarte Labrador pup zoek en ik weet dat een bepaalde fokker alleen die kleurslag doet dan is het niet zo heel vreemd om te vragen of hij/zij binnenkort nog een pup beschikbaar heeft. Al zou het misschien handig zijn om iets meer erbij te zetten zodat die fokker kan zien dat ik weet dat hij/zij alleen zwarte Labradors fokt.


En goede fokker zal bij die vraag niet eens in gaan op je belangstelling. De meeste fokkers stellen het op prijs als je informatie geeft over wat je te bieden hebt (zeker hondenfokkers, die zoeken vaak ook een baas bij hun pup en niet andersom, daar kun je niet zelf een pup kiezen maar die worden je toegewezen). Natuurlijk gaat dat bij paarden niet zo, maar als ze zo summier zijn, en zelfs na de vraag waar ben je naar op zoek, zou ik er niet te veel tijd in steken, en als je een merrie hebt staan zou ik gewoon antwoorden met ja....

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:44

Is een hond misschien niet het beste voorbeeld, maar je begrijpt het verschil tussen een handelsstal die van Shetlander tot draver tot warmbloed heeft staan versus een stal waar ze alleen reining gefokte Quarters verkopen.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:46

Op zoek naar een paard op een gegeven moment bij een vage kennis terecht gekomen die haar paard te koop had staan. Niet echt wat ik zocht (stevig, niet te groot, braaf paard), een 5-jarige KWPN-reus van 185 cm. Ik vroeg me al af hoe ik daar ooit op zou moeten komen.
Ze zou hem voorrijden. Ik was in die tijd nog erg groen en had weinig kennis van paardenkwalen/problemen maar vond dat dat paard erg vreemd liep, alsof zijn voor- en achterbenen niet bij elkaar hoorden. Ik vroeg aan haar wat er met het paard was. Niets, hij had alleen meer training nodig. Ik durfde het niet aan, ze bood hem aan voor 50 procent van de al niet zo hoge vraagprijs. Ik deed het niet.

Later vertelde ik dit toevallig aan mijn hoefsmid. Hij bleek het paard te kennen en zei: 'Goed dat je dat niet hebt gedaan, dat paard heeft wobbler. Na opzoeken werd me ineens duidelijk wat dat rare lopen was; blij dat ik het niet had gedaan.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:49

@Rex_rolfo : Wij hebben inderdaad reining gefokte quarter horses. Maar niet elk paard heeft evenveel talent. Daarom zou ik graag van de kopers weten : wil je een veulen/jaarling/twee- of driejarige, gestart onder zadel of niet, wedstrijdervaring? Wil je competitie rijden? Op welk niveau? Of zoek je een leuke recreatiequarter? Misschien wil je wel een fokmerrie? Of een quarter om lekker mee in het bos te gaan rijden? Ben je zelf gevorderd of zoek je een bomproof beginnerspaardje? Is het om op training te zetten of wil je er zelf mee aan de slag? Heb je een klein budget of mag het ook in de hogere prijsklasse? Voorkeur voor een bepaalde bloedlijn/kleur/grootte?
Al deze bovenstaande voorbeelden kunnen paarden zijn die we al verkocht hebben. Ook al waren dat allemaal reining gefokte quarters, toch is elk paard anders.
Dus met "een merrie", sorry, daar ben ik niks mee. Ik heb er ook niet verder op gereageerd. De handelaar om de hoek zal vast nog wel "een merrie" hebben staan voor deze brave mens...