De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:25

mamabird schreef:
Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....



En wat was de verklaring dan?? Die mensen hebben aangifte gedaan van diefstal lijkt mij?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:27

mamabird schreef:
Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....


Zou me niet verbazen als die mensen zodanig veel stalgeld achter stonden dat de ‘verkoper’ aka staleigenaar het misschien zo wou regelen? Niet netjes en absoluut ook niet legaal natuurlijk. Wel zuur voor je -O-

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:46

Ik zou echt not amused zijn als mijn paard wordt gereden voor eventuele kopers terwijl paard niet te koop staat :')

Dat spant voor mij echt de kroon...

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:01

Holydemoly we hebben een winnaar :wow: Wat bizar! Stel je voor dat de eigenaren niet geweest waren, dan kom je een tijdje later misschien je nieuwe paard tegen op zo'n opsporingspagina! :oo

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:30

Eatshay schreef:
Holydemoly we hebben een winnaar :wow: Wat bizar! Stel je voor dat de eigenaren niet geweest waren, dan kom je een tijdje later misschien je nieuwe paard tegen op zo'n opsporingspagina! :oo

Ik vind ook dat dit de ergste is.

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:36

mamabird schreef:
Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....


whaaat??!!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:40

Ben wel benieuwd wat die "verkoper" voor verklaring had eigenlijk, mijn hemel zeg.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:40

Als ik de verhalen hier lees, dan kan ik alleen maar concluderen dat ik nog nooit iets heel geks heb meegemaakt. :+

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:45

Woww mamabird.. ik heb wel eens zoiets vergelijkbaars van de zijlijn meegemaakt. Ik was in een weiland naast mijn toenmalige manege met iemand aan de praat. Een vriendin kwam langs en die riep ik gedag. Ik vertelde aan degene met wie ik aan het praten was dat die vriendin een gaaf nieuw paard had staan op de manege. Toen ik de (vrij specifieke) naam van het paard noemde keek ze me geschokt aan. Ze vroeg me hoe dat paard eruit zag en toen trok ze wit weg. We zijn naar de manege gelopen omdat ze toch graag even een blik op het paard wilde werpen. Het paard bleek van haar stiefmoeder te zijn en in training te staan bij degene waar mijn vriendin het paard van had gekocht. Zij wisten niet van de verkoop en paard was ook niet voor de verkoop bedoeld geweest. Dat is nog een hele rechtszaak geweest. Vriendin heeft uiteindelijk gelukkig het paard mogen houden.

De hele rompslomp die mijn onschuldige oneliner over dat paard veroorzaakt had, heeft me in die tijd wel lange tijd wakker gehouden :\

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:39

Het is niet voor niets dat in een verkoop contract hoort te staan "verkoper verklaart dat hij/zij eigenaar is van het paard".

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:48

[code][/code]Een tijdje geleden nog. Braaf maar sensibel paard te koop staan, niet geschikt voor iedere (onhandige) ruiter, en dat stond ook in de advertentie. Aan de telefoon een heel verhoor gekregen over dat de vrouw zo goed kon rijden etc etc, oké dan welkom om te komen kijken.
Voorgereden, braaf geweest die vrouw en haar dochter wilde er wel even op rijden. Vrouw wil haar voet in de beugel doen en schopt het paard echt hard in zijn oksel. Daar schrok hij van maar bleef braaf, volgende poging: raakt ze erg hard met haar voet zijn kont.. Toen schoot hij dus wel eventjes aan (nog niets geks eigenlijk). Vrouw gereden, kon net zo min rijden als dat ze opstapte. Dochter wilde ook nog wel even (had ik natuurlijk achteraf niet moeten doen). Dochter stapt netjes op maar maakt vervolgens een lus van de teugels en “tikt” het paard daarmee aan om aan te draven. Even voor de duidelijkheid: paard wordt zonder sporen en zweep gereden. Ja, toen was hij dus niet meer zo braaf (en 100% terecht in mijn ogen). Meisje maar naar me toe laten komen en laten afstappen.
Vervolgens lees ik op Facebook bij die mensen dat ze bij een “levensgevaarlijk” paard zijn wezen kijken waarbij de verkoper zei dat het een braaf paard was. Grrrr!! Paard maar uit de verkoop gehaald en nu weer lekker zelf aan het rijden.

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:00

Poekkie schreef:
mamabird schreef:
Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....


Zou me niet verbazen als die mensen zodanig veel stalgeld achter stonden dat de ‘verkoper’ aka staleigenaar het misschien zo wou regelen? Niet netjes en absoluut ook niet legaal natuurlijk. Wel zuur voor je -O-


Zo iets heb ik dus ook meegemaakt, maar dan andersom.
Ik had een paard waar ik nog niet wist wat ik ermee ging doen. Of doorrijden of verkopen. Niet dat het niet goed ging, maar ik was eigenlijk toe aan een nieuwe uitdaging aangezien ik alles eruit gereden wat wat ik van dat paard wilde, maar van de andere kant kon ik alles doen met hem wat ik wilde en hij was super braaf. Dus twijfels.
Ik stond toen die tijd op een pensionstal waar veel verloop was. Op een gegeven moment heeft de dochter van de staleigenaar de stallen gevuld met handelspaarden. Het was alleen niet veel soeps.
Nadat ik gereden had raakte ik nog in gesprek met de dochter en vertelde dat ik nog steeds twijfelde om het paard te verkopen, maar dat ik er nog eens rustig over na ging denken.
Een paar dagen later wordt ik gebeld of ik naar stal wilde komen. Toen ik daar aankwam kwam de dochter met een big smile naar me toe gelopen. Ze had mijn paard verkocht en wilde even praten over het percentage wat zij wilde ontvangen omdat zij het paard verkocht had.
Ik wist niet wat ik hoorde. Zo kwaad was ik. Ik was vooral zo kwaad dat zij mensen op mijn paard liet rijden zonder dat ik ervan af wist.
Na enig aandringen heb ik het telefoonnummer van de "nieuwe eigenaars" kunnen krijgen en ze gebeld dat het paard van mij was en dat ik nog niet zo ver was om hem daadwerkelijk te verkopen.
De volgende dag vertrokken we naar een andere pensionstal en heb ik hem lekker zelf gehouden. Het deed me toch meer zeer om hem kwijt te raken en had ik er een tweede bijgekocht.

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:05

Wauw das ook brutaal MonteCristo!

Qua verkoop niet echt heel gekke dingen tegengekomen, maar qua aankoop wel op een bijzondere manier aan ons oudje gekomen. We waren naar de kleinveeshow in zuidlaren geweest, mijn vader fokt kippen enzo. Op de terugweg zagen we in een wei een kalkoenhaan lopen in een zeldzame kleur. Wij hadden dat soort ook, en zochten nog een haan. Dus de brutale schoenen aan gedaan, en bij die mensen gaan vragen. Bleek een handelaartje te zijn. (Boddeveld, zijn vast mensen die hem kennen) mijn vader wat aan de praat met hem over de paarden omdat hij oa ook een haflinger had staan, en wij die ook hadden. Eind van besluit kwamen we met een kalkoen en haflinger thuis. Vergeet ook nooit meer mijn moeder haar reactie toen ik het vertelde bij thuiskomst: " ik kan jullie ook niét alleen op pad laten gaan.." := Dit is inmiddels 22 jaar terug, en hij is er nog steeds <3

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:13

Wat een leuk verhaal Maessie!

Super brutaal beide verhalen hierboven waar mensen een paard van een ander proberen te verkopen, echt wel het toppunt.. Ik heb wel eens gehad dat een pensioneigenaar in mijn vakantie mijn 2 paarden mee op buitenrit had genomen in een groep zonder mij dat te vragen. Ik ben toen per direct weg gegaan daar, maar jouw pensionhouder maakt het nog net iets bonter Monte_Cristo..

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:34

__Sannne schreef:
Ben wel benieuwd wat die "verkoper" voor verklaring had eigenlijk, mijn hemel zeg.


Ben ik nooit achter gekomen.... voelde zo awkward dat ik niet zo goed wist wat te doen. Was ook hevig teleurgesteld... Toen bedacht ik me dat ik de DA af moest bellen en ben naar buiten gelopen. Eenmaal daar, na het telefoontje, maar in de auto gestapt. Eenmaal thuis borrelde pas allerlei vragen naar boven..... Moet er niet aan denken wanneer ik dat paard al thuis had staan zeg.....

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:15

Monte_Cristo schreef:
Zo iets heb ik dus ook meegemaakt, maar dan andersom.
Ik had een paard waar ik nog niet wist wat ik ermee ging doen. Of doorrijden of verkopen. Niet dat het niet goed ging, maar ik was eigenlijk toe aan een nieuwe uitdaging aangezien ik alles eruit gereden wat wat ik van dat paard wilde, maar van de andere kant kon ik alles doen met hem wat ik wilde en hij was super braaf. Dus twijfels.
Ik stond toen die tijd op een pensionstal waar veel verloop was. Op een gegeven moment heeft de dochter van de staleigenaar de stallen gevuld met handelspaarden. Het was alleen niet veel soeps.
Nadat ik gereden had raakte ik nog in gesprek met de dochter en vertelde dat ik nog steeds twijfelde om het paard te verkopen, maar dat ik er nog eens rustig over na ging denken.
Een paar dagen later wordt ik gebeld of ik naar stal wilde komen. Toen ik daar aankwam kwam de dochter met een big smile naar me toe gelopen. Ze had mijn paard verkocht en wilde even praten over het percentage wat zij wilde ontvangen omdat zij het paard verkocht had.
Ik wist niet wat ik hoorde. Zo kwaad was ik. Ik was vooral zo kwaad dat zij mensen op mijn paard liet rijden zonder dat ik ervan af wist.
Na enig aandringen heb ik het telefoonnummer van de "nieuwe eigenaars" kunnen krijgen en ze gebeld dat het paard van mij was en dat ik nog niet zo ver was om hem daadwerkelijk te verkopen.
De volgende dag vertrokken we naar een andere pensionstal en heb ik hem lekker zelf gehouden. Het deed me toch meer zeer om hem kwijt te raken en had ik er een tweede bijgekocht.



WOW, echt wat een verhalen. Bij deze had ik gewoon gevraagd voor welk geld ze hem had verkocht. En als ze dan gezegd had voor welk bedrag, dan had je moeten zeggen, ik had het dubbele in gedachte, leg jij nu zelf de rest bij?
...wat een mafkezen zeg

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:06

mamabird schreef:
Wat een leuk topic! In mijn leven ook best wat bijzondere dingen meegemaakt, maar 1 spant de kroon. Ik had onder voorbehoud van keuren een paard gekocht bij een bekende stal hier redelijk in de buurt. Word ik ‘s ochtends gebeld dat keuren geen zin heeft, want paard bleek die ochtend niet goed op de harde volte. Vond het wel netjes dat verkoper dat liet weten, scheelt mij weer keuringskosten. Omdat het in de buurt was afgesproken dat ik ‘smiddags even langs zou komen om met eigen ogen te zien hoe het paard liep. Idd niet rad op het harde, maar hij had nog een paard te koop wat misschien wel geschikt was. Dus ik naar dat andere paard kijken. Super leuk dier. Stiekem nog leuker dan die andere, dus ik helemaal enthousiast. Proefgereden en helemaal blij. Prijs was reeel, paspoort ingezien en afstamming was leuk, dus ik zag het helemaal zitten. Afgesproken nog een keer te komen rijden omdat ik niet snel meteen beslis. Tweede keer proefgereden, overtuigd en afspraak gemaakt om te keuren. Kom ik daar voor de keuring, was wat vroeg. Sta nog bij mijn auto met trailer op de parkeerplaats en ben m’n stalschoenen aan het aantrekken bij de auto, parkeert een auto naast me. Mensen stappen uit en we kletsen wat. Er kwam ter sprake wat ik daar kwam doen (ik helemaal enthousiast vertellen over dat paard) waarop die mensen heel verbaasd mij aanstaren.... dus ik vraag of er wat is.... Blijkt dat paard van hun te zijn en ook nog eens niet te koop te zijn...... Ik wist in eerste instantie niet wat te zeggen... toen maar met z’n allen naar de ‘verkoper’ gelopen voor een verklaring. Die eigenaren hartstikke boos.... dus ben uiteindelijk maar flabbergasted de dierearts af gaan bellen en naar huis gereden. Als die mensen die dag niet geweest waren en dat paard was die middag goedgekeurd, dan had ik dat paard na het keuren meteen betaalt en meegenomen.....


:oo

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:33

Indien een verkoper ongevraagd andermans paard verkoopt, kan de koper alsnog eigenaar worden. Als een persoon in ruil voor een tegenprestatie (dit is meestal betaling) te goeder trouw het paard verkrijgt, en de verkoper blijkt achteraf niet bevoegd te zijn om het paard te verkopen, komt de koper meestal derdenbescherming toe.

Hoe gek het ook is, mag de nieuwe eigenaar het paard dan houden. De oude eigenaar kan dan wel de geleden schade vergoed krijgen van de onbevoegde verkoper.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 18:58

Felien_Kyra schreef:
Ik ben vooral heel benieuwd of TS de pony daar nou in de woonkamer heeft achter gelaten :')


Haha, ja de pony is daar gebleven. Ze hadden twee woningen naast elkaar en in de tweede woning hadden ze dus van de woonkamer een stal gemaakt. het was niet dat daar nog een tv en een bankstel enz stond. Het zag er allemaal wel veilig en netjes uit (oke ook geen mega luxe ofzo maar wel paard waardig)
Ze hadden heel groot weiland achter het huis waar ze met andere paarden op zou komen en pony heeft het daar ondertussen goed naar zijn zin. Maar was wel echt een gekke ervaring .

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:28

Sintara schreef:
Mijn familie zat in de dravers, en ik als klein meisje mocht op een paar van die paarden gewoon rijden waaronder een ruin. Kuikenmak en ik had hem nog nooit iets verkeerd of gemeens zien doen, maar hij had wel een rare plek. Was vroeger, zeker tien jaar eerder mishandeld met brandmerken ofzo zeiden ze.

In elk geval, er kwam een keer een vent op het erf daar, paard ziet hem en vliegt hem toch aan :oo niet normaal. Ondanks dat mensen hem direct te hulp schoten kwam de man er niet zonder kleerscheuren vanaf.

Die man bleek dus degene te zijn die het paard in het verleden had mishandeld, het paard herkende hem direct


Wauw, mooi verhaal dit!
Fijn dat deze draver alsnog wraak kon nemen op die vent

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:49

Ik ben ooit een pony wezen kopen. Super mooi dier, heel fijn. Komen we dr ophalen. Zit die gewoon volledig onder de gier, lees volledig! En een dikke kogel waarvan ze gehoopt had dat we hm niet zagen. Pony 10 op stal beet ze me een sloeg me de stal uit. Kan wennen zijn dachten we. Dag later naar de dierenarts voor die kogel. bleek ze een bijna afgescheurde pees te hebben. Pony opgeladen en terug gebracht

Met mn huidige paard kopen een fantastische handelaar getroffen. Paard was helemaal mn ding dus we zouden keuren. Dag voor de keuring. Springt ze over de heining en klapt ze op beton. Vrouw naar de dierenarts en volledige paard op de foto laten zetten op haar kosten. Niks behalve wat wondjes. Foto’s ook keurig naar mijn DA gestuurd. 3 maanden later, ze kreeg wild vlees dus dat moest er af gehaald worden 2x over, gekeurd en toen stonden handelaar en ik beide te huilen dat ze goedgekeurd was. Nog nooit zo’n fijn paard gehad. Eerlijke mensen zijn er dus nog wel.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:35

Hier enkele maanden terug.
Veulen te koop, mensen kwamen einde zomer kijken, wilden het veulen, betaalden het volledige bedrag en gingen er deze winter, na spenen, dan omkomen.

Dus eind november datum geprikt en ze gingen komen met een camionette.
Geen probleem, ideaal voor een veulen dacht ik...
Kwamen ze aan met een doodgewone camionette, dus helemaal geen paardenvrachtwagentje aan de buitenkant.
Dacht ik nog van ‘zal binnen omgebouwd zijn’, niets van.

De achterdeuren gingen open en de kleine moest daar maar inspringen, gok een 50cm hoog...
Ik zei van ‘wordt een moeilijke vrees ik’, ‘lukt wel, zei de dame, 2 maanden terug hebben we ook zo eentje opgehaald’
Mijn mond viel open.
In de camionette lag een oude deur los in de grond en een heleboel brol en oude zakken...
Als bij wonder sprong hij na enkele minuten die laadruimte in en daarna hop, die deuren dicht, stond dat arme schaap dus compleet in het donker in een ruimte totaal niet voor hem bedoelt, met allerlei afval onder zijn voeten....

Zoiets snap ik niet, zoooo onverantwoord... laad zo’n dier nog eens en die is met geen stokken meer ergens op te krijgen....

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:44

Dat je die hebt laten gaan... Ik zou niet toegestaan hebben dat een dier van mij zo vervoerd werd...

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:45

Het was al maanden helemaal betaald, dus niet meer van mij..

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:50

Vjestagirl schreef:
Dat je die hebt laten gaan... Ik zou niet toegestaan hebben dat een dier van mij zo vervoerd werd...


Ik had hem ook niet zo mee laten gaan, ze hadden mogen terug komen met goed vervoer. Wat hadden ze eraan willen doen, je mag niet eens de weg op met een paard achter in je busje