Ezel en muilezel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

isa06x_Oud

Ezel en muilezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 11:29

Hoi ik heb een vraag. Ik heb 2 Shetlanders en ik wil er nog een ezel bij hebben alleen ik las dat een ezel per se met minimaal 1 soortgenoot moet staan. Kan een paard of muilezel een ezel als soortgenoot vervangen of moet het per se een gewone ezel zijn

Eefje_Sammy

Re: Ezel en muilezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:47

Ik denk niet dat een pony een ezel kan vervangen als soortgenoot. Mijn verzorgpony staat met 2 andere pony's en 3 ezels. Ik zie heel erg dat de pony's naar de andere pony's trekken en de ezels naar de andere ezels. Daarom denk ik dat 1 ezel bij je shetlanders niet handig is.
Ook moet je bij ezels goed opletten dat hun vacht een stuk minder tegen water kan dan die van een pony en ze zijn een stuk koppiger. Als ze iets niet willen, gaat het niet gebeuren

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:53

Persoonlijk zou ik voor een andere ezel kiezen om er bij te doen. Ook met het bijten en trappen zijn ezels ruiger tegenover soortgenoten, dus het kan zijn dat de pony ondersneeuwt in dat gevecht. Daarnaast zijn ezels koppig :+ Veelal op een leuke manier als ze mak zijn, maar ze zijn het wel :D Ik heb wel eens een halfuur achter een ezel aan gerend die naar binnen moest. De smid kwam :+

Ik ken daarintegen wel een koppeltje ezel-shetlander-paarden wat prima gaat.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:03

Op mijn werk hadden we een koppeltje shetlanders en een koppeltje ezels. Onlangs overleed 1 van de ezels en dat was echt een gemis voor de overgebleven ezel, ondanks dat er dus nog 2 shetjes bij in de weide liepen.
Gauw weer een ezeltje erbij gehaald en de ezels trokken gelijk naar elkaar toe.

Ik zou dus niet voor 1 ezel gaan, ze zijn zoveel leuker met 2 :D

Afbeelding