Hoe een paard je leven verandert en beïnvloed [part 2]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Hoe een paard je leven verandert en beïnvloed [part 2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 12:55

In de kerstvakantie opende ik het volgende topic over de 1e 4 jaar met mijn Irish Cob Jack Sparrow <3 :
[EJL-ITP] Hoe een paard je leven veranderd en beïnvloed

De eerste 3/4 jaar met Jack bestonden voornamelijk uit het leren kennen van elkaar en vertrouwen opbouwen :o .

De afgelopen 3/4 jaar bestonden vooral uit avonturen... Heel veel avonturen :Y) .

De zomer van 2017 hebben we veel shoots gedaan op het strand <3
1. Afbeelding

Ook mochten we een aantal shows geven!
2. Afbeelding

2017 was ook het jaar waarin ik afstudeerde aan de paarden houderij en begon aan een opleiding bij Emiel Voest O:) , maar bovenal genoten we van de strandritten, shoots en demonstraties.
3. Afbeelding

In het voorjaar van 2018 hebben we de kudde weer ietsjes uitgebreid met een aantal Konik veulens uit het slachthuis... Waarvan er 1 een permanente plek kreeg in onze kudde :+ }:0 :Y) .
Gelukkig heeft Konik Vaiana een heel goed voorbeeld in ome Jack en zijn we veel samen op pad geweest
4. Afbeelding

In 2018 Hebben we ook weer de meest fantastische shoots gedaan
5. Afbeelding

En ook weer een heel aantal shows gegeven met toch wel mijn favoriete tijdens de Country & Western fair in Den Helder.
6. Afbeelding

Ook probeerde ik in 2018 uit te zoeken hoe wij precies trainden en wat onze band inhield.. Ik trainde namelijk nu niet meer alleen met Jack maar ook met onze 3 jonge paarden B-) . Ik liet ze vaak mee trainen als ik met jack samen werkte om te kijken hoe ze precies reageerde op de trucjes die we samen deden en de spelletjes die we speelden.
7.

Privé was 2018 niet heel fantastisch ik slaagde voor de Freestyle instructeurs opleiding bij Emiel Voest maar wist niet echt goed wat ik daarna met mijn leven moest doen.. 100% voor de paarden gaan?? Dat is spannend en betekend weinig inkomen, lange dagen en zwaar fysiek werk. Daarboven op kreeg ik een heel erg auto ongeluk (auto total loss ;( ) ), en zat met mijzelf in de knoop..

Uiteindelijk besloot ik er toch voor de volle 100% voor te gaan, richten mijn eigen bedrijf of SeaSide Horse Adventures, kocht een nieuwe auto en besloot om als eerste een winter naar Duitsland/Polen te reizen om te werken tussen de paarden samen met Jack!
Duitsland, Bad Hersfeld - Rocky Mountain Stoederij Hof Hählgans
8. Afbeelding

tot februari 2019 hebben we in het buitenland gezeten en genoten en geleerd van het werken tussen de Rocky Mountain horses in Duitsland en de Tinkers in Polen
Duitsland 9.
Afbeelding

Polen, Jaskolka
10. Afbeelding

In 2019 maakte het tijdschrift Penny een heel mooi verhaal over Konik Vaiana maar hebben ze ook deze prachtige tekening gemaakt van Jack en Vaiana samen <3 .
11. Afbeelding

In 2019 waren we ook weer begeleiders van ons eigen ponykamp, wat inmiddels onderdeel van mijn bedrijf is geworden <3 . Waarbij de ponykamp meiden ook een prachtige Kür op muziek hadden bedacht _O- https://www.youtube.com/watch?v=HHb2E8K7qDM

Ook hebben we in 2019 weer een aantal shoots op het strand gedaan, shows gegeven maar vooral genoten samen.
12. Afbeelding

In 2020 wilde ik graag toch weer wat nieuws mat Jack proberen we hadden de afgelopen jaren al zoveel dingen samen bereikt, maar ineens durfde we het aan om van alles op neckrope te proberen.
Van ritten door Dijkgatbos: https://www.youtube.com/watch?v=fDv2DW2Ghg8

Tot corslessen en onderlinge springwedstrijden tot vol gas door de zee tijdens een fotoshoot 13.
Afbeelding

We hielden afgelopen zomer ook een aantal fotografie en paarden avonden, workshops en meer. Zo ook een paard en rook avond, een concept wat mijn vriend en ik nu al een aantal jaar samen organiseren.
14. Afbeelding

Ik vind het zo bijzonder om na 8 jaar nog steeds met Jack nieuwe dingen te doen, nieuwe dingen te leren en avonturen te beleven. bedankt voor het kijken en naar onze herinneringen en avonturen en hopelijk tot de volgende!
15. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ymor op 04-01-21 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel gehaald op verzoek

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:00

Gave avonturen maken jullie mee zeg! :D

loveesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:23

echt leuk!
ik heb sinds 2 maanden ook een (verzorg) Tinker erbij gekregen!
heb je tips voor mijn band met haar?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:31

loveesmee schreef:
echt leuk!
ik heb sinds 2 maanden ook een (verzorg) Tinker erbij gekregen!
heb je tips voor mijn band met haar?

Wat leuk @loveesmee! Neem de tijd voor nieuwe dingen, ik heb met Jack in het begin vaak op een leuke manier grondwerk en Schriktraining gedaan om het vertrouwen in elkaar te krijgen. Veel succes en plezier met je verzorg Tinker!

loveesmee

Re: Hoe een paard je leven verandert en beïnvloed [part 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:29

dank je! dat gaat zeker lukken hoor! (alleen is schriktraining nergens voor nodig, want ze kijkt echt nergens van op!) en ze woont op een hobby boerderij.
ze is alleen een beedje (soms wel 3 beetjes) dood voor het been. maar daar ben ik nu ook al mee aan het werken.

loveesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:30

Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:29

Jeetje pris, ik kijk naar beide topics en ik voel mij nu net een oude oma worden.. Die foto's van 2015, is dat al echt al 6 jaar terug?? %)

Wel twee hele leuke topics om naar terug te kijken! Op naar meer delen in de toekomst. :):)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:50

Prachtig, je bent zo leuk bezig met je paarden.... heel inspirerend :-)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 22:39

puppy1128 schreef:
Jeetje pris, ik kijk naar beide topics en ik voel mij nu net een oude oma worden.. Die foto's van 2015, is dat al echt al 6 jaar terug?? %)

Wel twee hele leuke topics om naar terug te kijken! Op naar meer delen in de toekomst. :):)

Vind de tijd ook zo snel gaan, heb het gevoel dat al die shoots ook gisteren waren haha.

@ninx bedankt wat een lieve reactie!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:49

Wat een vertrouwen spat daar vanaf!