2020 met veel verlies en spoedvisites naar de dierenarts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

2020 met veel verlies en spoedvisites naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 22:05

2020 was voor ons een veelbewogen jaar.. Daar waar het prachtig begon, is het bijna in een drama geëindigd..

Januari.. De maand dat onze tinker Sneakers bevestigd werd voor de koets en mijn man en ik onze eerste buitenrit alleen met hem maakten..

Afbeelding

Februari.. De maand dat ik mijn man na ruim 7 jaar zo ver had om mee te gaan naar "mijn" zonnige zuiden om met mijn familie carnaval te vieren.. (jaja, dat ging nog net toen :)) )

Afbeelding

Maart.. De maand dat onze paarden verhuisden naar een nieuwe stal.. Ruime stallen met een grote uitloop, waar mijn paarden altijd zelf kunnen besluiten of ze binnen of buiten willen staan..

Afbeelding

April.. De maand dat we onze lessen weer oppakten.. Iets wat zoals op de foto's te zien is, hard nodig was.. :))

Afbeelding

Mei.. Onze hond Beer was 12.5 en had een flinke tumor op z'n poot.. Opereren was gezien zijn leeftijd icm hartruis helaas geen optie meer.. Toen ik dacht dat de tumor echt te groot werd, heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts om hem in te laten slapen.. Ik wilde mijn lieve hond niet laten lijden.. Eenmaal daar, kreeg hij een uitgebreide controle en daar kwam het oordeel van de dierenarts.. Hij heeft er nog geen last van, ik kan niet garanderen hoe lang hij nog pijnvrij blijft, maar voor nu mag hij mee naar huis.. Tranen van geluk, hij mocht weer mee.. Afgesproken dat hij eens per maand terug zou komen voor controle..

(Beer links)
Afbeelding

Juni.. De maand dat we flink genoten hebben met onze honden in limburg.. Heerlijk lang weekend weggeweest en lekker gewandeld en gezwommen met de honden..

Afbeelding

Juli.. Midden in de nacht naar het strand gegaan om zeevonk te zien.. Het was het meer dan waard en als ik volgend jaar weer de kans heb, ga ik zeker weer..

(foto is niet alles, maar ik kon 't niet mooi op de foto krijgen helaas)
Afbeelding

Augustus.. Daar was de dag dan alsnog.. Beer kon niet goed meer lopen.. Ondanks dat we net de week ervoor op controle waren geweest, had de tumor zich naar. Binnen gewerkt, waardoor het bewegingsapparaat werd aangetast.. Dit was dus de dag dat onze Beer ingeslapen werd..

Afbeelding

September.. Niet veel bijzonders, maar mijn man had me lekker een nachtje meegenomen naar de cantharel om even op andere gedachten te komen..

Afbeelding

Oktober.. Wederom cantharel, maar dan een heel weekend en de paarden mee.. Ook de koets van de cantharel gehuurd en lekker met onze tink de Veluwe onveilig gemaakt met de koets.. Mijn Fries loopt helaas niet voor de koets, maar die heeft ohz enorm zijn best gedaan.. :)

Afbeelding

Ook in oktober ontdekten we een bultje bij de tepel van onze andere hond Layka (intacte teef) wederom naar de dierenarts.. Ook een tumor.. Verdomme.. Nja operatie gepland en doe maar meteen castreren.. Dat ging dus niet, omdat Layka loops was.. Nja dan alleen maar de tumor weg, want ik wilde niet dat dat verder kon groeien..

Net wakker na de operatie..
Afbeelding

November.. Er diende zich nog een prachtig weekend aan in november, dus we hebben een koets gehuurd bij de kronkel op de Veluwe en we hebben een heerlijke rit gereden, waarbij mijn vaste bijrijdster op mijn fries Wiebe meeging..

Afbeelding

December.. Tja.. De dag van kerstavond.. Onze Layka ging ineens heel veel plassen en drinken en kreeg donkere uitvloeiing van achter.. Met spoed naar de dierenarts en jawel, een baarmoederontsteking.. Dierenarts raadde een operatie niet aan ivm medische geschiedenis.. Daar sta je dan.. Mijn man bij de dierenarts.. Ik thuis.. Want ivm corona mag er maar 1 persoon bij zijn.. Hij belde me met de mededeling dat ze ingeslapen moest worden.. Ik was compleet verslagen, helemaal kapot ervan.. We kregen wel nog kans om afscheid te nemen,want de dierenarts stuurde haar mee naar huis voor het weekend met pijnstillers en antibiotica en de afspraak om haar de maandag op 10.00 in te laten slapen.. Zo ben je op een paar maanden tijd beide honden kwijt..

Maar mijn man was het er nog niet mee eens, want onze hond was an sich nog fit, blij en had er nog helemaal zin in.. De volgende ochtend (1e kerstdag) meteen de kliniek weer gebeld, alles uitgelegd aan een andere arts en nadat hij het dossier had bestudeerd en nog wat vragen had gesteld, was hij van mening dat een operatie zeker zinvol was.. Nog geen uur later lag Layka voor de tweede keer in anderhalve maand op de operatietafel.. De dag na de operatie voelde zich al een stuk beter, dus zo werd ons dus zeker een kerstwonder gegund.. <3

Lekker in de woonkamer bij de patiënt slapen.. <3
Afbeelding

_Sofie

Re: 2020 met veel verlies en spoedvisites naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:20

Wat een heftig jaar. Dat 2021 maar meer gelukt mag brengen!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:46

Dankjewel <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:27

Ik hoop dat je meer geluk in 2021 hebt! Heel veel sterkte en hopelijk hersteld je hond goed!