2020 - een jaar van afscheid nemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

2020 - een jaar van afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 17:42

Voor mij was 2020 een jaar van afscheid nemen, helaas twee keer.
Maar altijd was daar lieve Menno, en heb ik nieuwe paarden in mijn leven gekregen. <3

Januari en februari
De wintermaanden zijn altijd wat saai bij ons. De paarden staan op kleigrond, spekglad dus. Meestal houden we het een beetje bij knuffelen en wat grondwerk. Rijden doe ik al jaren niet meer op Menno. :)

Maart
Een vriendin van mij was mee naar de paarden en heeft foto's gemaakt. Ik deed veel grondwerk, waarbij lange lijnen favoriet was!
Afbeelding

Afbeelding

April
In april werden de avonden weer wat langer en stapte ik af en toe 's avonds nog even op om een rondje te rijden. <3
Afbeelding

Daarnaast werd Menno 24 jaar! *\o/*
Afbeelding

Mei
In mei leerde ik Robin kennen, een 22-jarige KPWN ruin waar ik nu regelmatig een buitenrit op mag maken. <3
De eigenaresse zocht iemand om samen mee op buitenrit te gaan. Gelukkig klikt het echt heel leuk, en genieten we wekelijks van een heerlijke rit.
Afbeelding

Juni
Begin juni werd ik 's avonds laat nog door de eigenaresse van de paarden gebeld. Ze had Annie dood gevonden in de wei. Vredig ingeslapen.. ;(
De meiden hadden er die ochtend nog heerlijk mee gereden en toen was er niets aan de hand. Ondanks dat ik met Annie niet zo'n sterke band had als met Menno viel dit nieuws me zwaar, wat een ongelooflijk gemis.. ;(
Afbeelding

Een paar dagen later kwam Dakota, een 22-jaar oude Paint merrie. Het was vanaf het begin dikke liefde met Menno. <3 Wat een leuk bejaard stel! En wat was het een lief dier!!
Afbeelding

Juli
Begin juli kwam dan eindelijk mijn droom uit, een fotoshoot met tuig, geïnspireerd door Game of Thrones. Echt waanzinnig! <3 [ITP] Fotoshoot met heeeeeeel erg gaaf tuig!

Afbeelding

Afbeelding

Maar toen...
Helaas, een paar dagen later hebben we Dakota in moeten laten slapen. ;(
In een maand tijd moest de dierenarts al 5 keer komen voor hele heftige koliekaanvallen.
Na de laatste aanval hebben we besloten dat het zo genoeg was en haar in laten slapen.
Arme Menno moest in een maand tijd afscheid nemen van een tweede maatje. ;(

Augustus
We hadden weer een nieuwe vriendin voor Menno gevonden: Nera, een leuke ondeugende jonge merrie.
Haar ruiter was te groot geworden dus ze zochten een plekje waar ze dan gratis mocht staan. Zodoende is ze bij ons terecht gekomen.
Ook hier wordt ze nog aan het [***] gezet, want ik ben gek op grondwerk dus genoeg te doen. :D
Afbeelding

Daarnaast met Robin, de eigenaresse en onze honden een buitenrit gemaakt.
Was de eerste keer met de honden er bij en iedereen genoot met volle teugen! <3
Afbeelding

September
Ik kreeg een 3D geprinte hoorn binnen, die moest natuurlijk gelijk gepast worden, en het staat Menno voorbeeldig moet ik zeggen. :D
Afbeelding

Oktober/November
Nera doet het super goed met vrijheidsdressuur en leert elke keer weer wat nieuws!
Afbeelding

Eind november was mijn vriendin weer een keer mee om een idee van mij om te zetten in foto's: [ITP] Mijn twee grote liefdes, met z'n drieën op de foto!

<3
Afbeelding

December
Helaas wordt het weer kouder en natter en komen de maanden er weer aan waarin we weinig kunnen doen.
Ondanks dat 2020 een zwaar jaar was, met afscheid nemen van twee geliefde paarden, kijk ik terug op een jaar waarin ik weer veel geleerd heb, en Menno en ik nog steeds even dol zijn op elkaar. :+:

Ik wil jullie alvast een fijne jaarwisseling wensen en een gelukkig 2021!

Afbeelding
Dit is uiteraard bewerkt.

Groetjes Hannah en Menno!

Maflinger_S

Re: 2020 - een jaar van afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:16

Wat een bijzonder (paarden)jaar heb je achter de rug. Het verlies van Annie kwam wel heel onverwacht en dan Dakota die er maar even is geweest. Constante factor Menno blijft je rots in de branding.

Je hebt ook echt gave en leuke fotoshoots gedaan dit jaar. Daar zijn echt platen uitgekomen die zo aan de muur kunnen (en daar hangen er ondertussen ook vast wel een paar).

Dat 2021 maar een mooi jaar voor je mag worden, met veel liefde, aandacht en genegenheid voor en van de twee- en viervoeters in je leven!

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:21

Wat een waanzinnige foto's van je mooie paard. En heftig hoor, zoveel afscheid... Fijn dat er weer een leuk maatje is gevonden!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:23

Wst een gave fotoshoots heb je gedaan zeg.

Ik hoop dat 2021 een mooi jaar voor je mag worden!

Wat heeft Menno een bijzonder hoofdje

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 18:58

Maflinger_S schreef:
Wat een bijzonder (paarden)jaar heb je achter de rug. Het verlies van Annie kwam wel heel onverwacht en dan Dakota die er maar even is geweest. Constante factor Menno blijft je rots in de branding.

Je hebt ook echt gave en leuke fotoshoots gedaan dit jaar. Daar zijn echt platen uitgekomen die zo aan de muur kunnen (en daar hangen er ondertussen ook vast wel een paar).

Dat 2021 maar een mooi jaar voor je mag worden, met veel liefde, aandacht en genegenheid voor en van de twee- en viervoeters in je leven!

Wat een ongelooflijk lieve reactie! :* Dank je wel, ook voor jou wens ik dat 2021 een mooi jaar mag worden! <3

Lymoncello schreef:
Wat een waanzinnige foto's van je mooie paard. En heftig hoor, zoveel afscheid... Fijn dat er weer een leuk maatje is gevonden!

Dank je wel! <3

xCynthiaVos schreef:
Wst een gave fotoshoots heb je gedaan zeg.

Ik hoop dat 2021 een mooi jaar voor je mag worden!

Wat heeft Menno een bijzonder hoofdje

Dank je wel, ik wens voor jou hetzelfde! <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:27

Wat een jaar hé, weg ermee. Mooie lieve Annie en dan Dakota die maar zo kort is kunnen blijven :( Heb altijd bewondering gehad dat jullie zo'n knappe dame 'op leeftijd' een fijne thuis hebben gegeven. Niet veel mensen kunnen voorbij die leeftijd kijken en zien hoeveel plezier je er nog mee kunt beleven.

Hoop voor jullie dat 2021 veeeer beter wordt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 21:22

Dank je wel! Het was zo'n leuke merrie.. ;(

Ook voor jou, Dexter en Duke hoop ik op voorspoedigheid en dat ze eens achter de draad blijven. _O-