De meest uitzonderlijke momenten met je paard 2020...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

De meest uitzonderlijke momenten met je paard 2020...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:25

Dus ja, wat waren de meest uitzonderlijke momenten met je paard dit (bizarre) jaar? Of iets heel bijzonders meegemaakt? Heeft jouw paard je verrast met iets wat je niet zou verwachten? Iets bijzonders? Of iets buitengewoons?

(Maar dan alleen van 2020, hè?) }:)

DreamB

Re: De meest uitzonderlijke momenten met je paard 2020...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:30

het meest bijzondere is de verhuizing naar een andere stal van mijn bijrijdpony's wat ik niet aan zag komen.
1e buitenrit gemaakt(ik mag normaal gesproken nooit naar buiten) wat voor ons best bijzonder is :')

verder zou ik het niet weten eigenlijk haha

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:32

Mijn paard is na 2 jaar onregelmatig en kreupelheid, nog beter in haar vel gaan zitten dan voor deze ellendige periode :D wauw, wat zit ze goed in haar vel en dat maakt alles van dit bizarre jaar goed!
Sowieso fijn dat we er eindelijk achter zijn waar het vandaan kwam en nog positiever ik kan alles weer volledig gaan oppakken wat betreft ons rijden :j

Ze is gewoon dit jaar voor het eerst sinds jaren hengstig geworden, iets waar een ander misschien niet zo blij mee is maar voor mij een teken dat het lichaam weer gaat werken zoals het hoort te werken :j *\o/*

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:38

Goh..mijn vorige merrie is van de zomer aan een hart ader breuk gestorven, ik had haar net een maand voordien verkocht... :knuffel:

Dan met bijrijd paard voor het eerst in 15 jaar (meermaals) op jumping geweest, helaas ging zij in zwangerschapsverlof.

En op de valreep van 2020 komt vandaag mijn nieuw paard naar “huis” *\o/*

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:11

Dit topic past beter op Paardenpraat dus ik verplaats het daarheen.

[PF]>[PP]

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:13

Na een 2019 met blessures door toedoen van externen dacht ik dat 2020 ons jaar zou worden. Maar het meest uitzonderlijke scenario werd werkelijkheid. Een blessure werd chronisch en blijvend pijnlijk dus helaas moeten laten inslapen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:15

De komst van een nieuw vriendinnetje voor m’n verzorgpony *\o/* . Een Shetlander!
Afbeelding

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:17

Voor het eerst op mijn guppie van 4 gezeten, die ik al van heel klein veulentje af aan heb, dat was echt een heel bijzonder moment! :+:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:33

De eerste keer dat mijn eigen paard (had haar net een paar weekjes) keihard aan kwam galopperen toen ze me zag en hinnikte. Zo'n penny moment <3

Nu komt ze meestal gewoon aangesjokt en roept ze lang niet altijd, maar toch. Dat moment pakken ze niet meer van me af

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:36

Afbeelding
Voor het eerst naar het strand geweest met deze pony, na een aantal jaar trailertraining opgebouwd te hebben ( ze had een behoorlijk trauma) stond ze nu de heen en terugreis superrelaxed op de trailer ... rit van dik 2 uur heen en ook weer terug.
Was wel een bucketlist dingetje <3

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:39

Dit jaar zoveel mooie momenten.
Maar als ik moet kiezen dan toch het mooiste geschenk is dat we eindelijk na veel investeren op pad kunnen met de trailer en nog veel meer mooie momenten elders kunnen beleven.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:46

We waren bijna thuis van een buitenrit en toen lag er een grote stapel takken aan de kant van de weg die er de heen weg nog niet lagen. Pony vond het eng en wilde gaan rennen, maar ik hield hem tegen en toen begon hij achteruit te lopen. Zo de diepe sloot in. Ik kon er optijd vanaf glijden, maar de pony stond onderin de diepe sloot. We hebben geprobeerd hem eruit te halen, maar dat lukte niet. Hij is er uiteindelijk door de brandweer uitgetakeld met zo'n matje onder hem door. Dat was een hele ervaring.

Verder zijn we voor het eerst op ander terrein geweest en was hij ontzettend braaf toen we voor het eerst met meerdere paarden in de bak gingen rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:48

De koop van mijn paard Nobli natuurlijk <3

Afbeelding

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:04

Onze eerste winstpunten in de eventing. En de koop van mijn tweede paard Mr. Elois <3 Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:11

De meest bijzondere dag vond ik toch wel 1 januari. Na een lang revalidatie proces van een gebroken been bij mijn paard mocht/kon ik eindelijk weer onder het zadel opbouwen en ik was zó blij dat ik gejankt heb van blijdschap ook al heb ik maar 20 minuutjes er op gezeten!

En de weken/maanden die volgden waren natuurlijk ook heerlijk om weer erop te zitten en voor het eerst te draven, te galloperen etc.
Dus voor mij was 2020 zo slecht nog niet. Heel veel heerlijke nieuwe/oude herinneringen en het terugwinnen van vertrouwen <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 23:11

Doedatje schreef:
We waren bijna thuis van een buitenrit en toen lag er een grote stapel takken aan de kant van de weg die er de heen weg nog niet lagen. Pony vond het eng en wilde gaan rennen, maar ik hield hem tegen en toen begon hij achteruit te lopen. Zo de diepe sloot in. Ik kon er optijd vanaf glijden, maar de pony stond onderin de diepe sloot. We hebben geprobeerd hem eruit te halen, maar dat lukte niet. Hij is er uiteindelijk door de brandweer uitgetakeld met zo'n matje onder hem door. Dat was een hele ervaring.

Verder zijn we voor het eerst op ander terrein geweest en was hij ontzettend braaf toen we voor het eerst met meerdere paarden in de bak gingen rijden.

Da's schrikken ja! Hopelijk is je pony er goed vanaf gekomen. :(:)

Equisync schreef:
De meest bijzondere dag vond ik toch wel 1 januari. Na een lang revalidatie proces van een gebroken been bij mijn paard mocht/kon ik eindelijk weer onder het zadel opbouwen en ik was zó blij dat ik gejankt heb van blijdschap ook al heb ik maar 20 minuutjes er op gezeten!

En de weken/maanden die volgden waren natuurlijk ook heerlijk om weer erop te zitten en voor het eerst te draven, te galloperen etc.
Dus voor mij was 2020 zo slecht nog niet. Heel veel heerlijke nieuwe/oude herinneringen en het terugwinnen van vertrouwen <3

Wát een come-back! Rijden verleer je nooit, zo zie je maar weer! :knuffel:

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:13

De verhuizing naar een nieuwe stal, hoe hij reageerde op mijn zwangerschap en de ontmoeting met mijn dochtertje <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:24

Een van de meest bijzondere momenten met mijn 5 jarige merrie, Aliaa, is niet eentje met mezelf.
De dochter van een stalgenoot lijdt aan een of andere zeldzame ziekte waardoor haar darmen amper voedingsstoffen opnemen. Ze is een paar jaar ouder dan ik, ongeveer 1m75 en weegt nog geen 40kg hierdoor.
Die dochter wou graag met paarden leren werken, maar is vrij onzeker. Hun eigen paard kan nogal drammerig en sterk zijn, waardoor ze niet met haar durft te werken. Wat ik heel goed snap overigens, want ze is al zo verzwakt... :=
De dochter had aan mij gevraagd of ik haar wat grondwerk lesjes wou geven. Ik stelde voor om met Aliaa te oefenen. Blijkbaar is iedereen op stal bang van Aliaa. :') Niet dat ik een stout paard heb, integendeel, maar Aliaa is nogal direct in haar communicatie. Bij het minste liggen haar oren plat in haar nek en kijkt ze alsof ze je gaat opeten, maar dat doet ze nooit. :D Aliaa is gewoon erg gevoelig, maar ook wat eenkennig (hier staat haar ras, Akhal Teke, wat om bekend).
Wat was het geweldig om Aliaa met die meid aan het werk te zien... <3 Aliaa was zo lief, geduldig én enorm voorzichtig met dat meisje. Ze voelde de dochter perfect aan en paste zich aan, zonder een moment te profiteren van de zwakheid van de ander. Ik was zo trots op mijn Aliaa! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:44

Mooie verhalen! <3

2020 heb ik voor het eerst op mijn paard gezeten! :D
Sinds januari 2018 toen hij bijna twee was is hij bij me en afgelopen mei mocht ik op zijn rug dus dat vergeet ik nooit meer. *\o/*

Afbeelding

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:48

Dat mijn paard die met spoed doodziek naar de kliniek moest nog leeft. Terwijl alle artsen niet hadden verwacht dat hij het zou overleven!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:50

Voor het eerst zelf rijden op mijn allereerste eigengefokte veulentje <3
Afbeelding

En daarna volgden nog eerste buitenritje samen, eerste keer alleen onder het zadel de weg op, eerste wedstrijden en winstpunten, eerste schriktraining, eerste balkjes, eerste keer zelf met paard in trailer weg...en niet te vergeten dat haar moeder momenteel (nog) weer zo fit is dat die zelfs al weer buitenritjes meegaat, terwijl ze eigenlijk al ruim een jaar met pensioen is.

Hoe vreselijk f*cked 2020 in het algemeen ook was, op paardengebied was het voor mij wel een topjaar :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:34

De aankoop van deze lieverd <3

Afbeelding

En na 6 maanden terug op mijn paard mogen kruipen. Na veel tegenslagen en het woord "inslapen" was ook al gevallen. Dus niet verwacht dat dit nog zou gebeuren <3

Afbeelding

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:49

CoonArt schreef:
Doedatje schreef:

Da's schrikken ja! Hopelijk is je pony er goed vanaf gekomen. :(:)

Pony heeft er alleen heel veel spierpijn aan over gehouden, maar na 10 dagen rust konden we weer rustig aan beginnen met rijden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:58

'S ochtends vroeg roze kwarktaart (toeval!) eten op stal omdat mijn verzorgpaard een merrieveulen had gekregen. We zaten buiten in het stralende weer te genieten ;)
Het was ook net in de lockdown waarbij ik thuis werkte, anders had ik aan de andere kant van het land gezeten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:13

Ik zat op 1 januari 2020 voor het eerst op mijn jonkie

Afbeelding

Daarna volgde nog veel meer eerste keren die allemaal bijzonder waren! :)