Hallo beste bokkers,
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren met dit probleem. Ik ga vanaf maart een thuisstudie volgen na mijn middelbare school waar ik niet zo veel energie in hoef te steken. Dit betekent dat ik veel meer tijd heb en ik hoopte eindelijk mijn droom uit te laten komen: een eigen paard!
Ik ben zelf nu 18 jaar en heb wel redelijk wat ervaring met paarden maar de echte kennis van het paard (bijvoorbeeld het behandelen van wondjes, dingen over het voer etc.) Door mijn relatief weinige kennis ging ik onderzoek uit en zag ik dat er bij meerdere bedrijven ook een vol lease paard op locatie aangeboden wordt! in eerste instantie sprak me dit heel erg aan omdat je maandelijks een vast bedrag heb omdat de persoon waarvan je least de onvoorziene kosten betaalt. Ook kan je advies vragen en bij een missende klik het paard weer terug brengen. Daarna begon ik toch wel weer te twijfelen aangezien het maandbedrag maandelijks wel erg hoog oploopt. Aangezien ik van plan was 3x in de week te werken vind ik een maandelijks bedrag van €550 wel hoog oplopen. Je betaalt dus een vrij groot bedrag + de stallingskosten. Daarom wilde ik vragen naar ervaringen en eventueel advies wat ik in deze situatie kan doen. Zijn er eventueel andere opties (bijvoorbeeld lease-koop, proefperiode etc.) en welke stallen/ bedrijven dit aanbieden?
Ik hoor graag jullie tips!
Groetjes