Niet betalen voor les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myponys

Niet betalen voor les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 19:16

Hoi hoi,

Ik geef sinds afgelopen zomer les aan een meisje die begonnen is bij 0. Ze wist niks af van paarden en alles wat er bij komt kijken.

Nu geef ik haar elke Zondag les. Haar moeder die betaald mij 5 euro per les. Alleen nu is het zo dat ze mij sinds 4 Oktober al niet meer betaald heeft. Ik wil eigenlijk gewoon dat ze betaald, alleen ik voel me zo egoïstisch en hebberig als ik haar ineens vraag of ze ff geld wil over maken.

Hoe kan ik dit op een fatsoenlijke manier brengen?

Groetjes

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:19

Er is maar een oplossing: gewoon vragen. Zeg er desnoods bij dat je het lastig vindt om het te vragen omdat je het lesgeven met plezier doet, maar dat je graag wil dat ze de lessen betaalt zoals jullie hebben Het is een zakcentje en dat kun je vast goed gebruiken. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 28-12-20 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:20

Klopt de leeftijd in je profiel ?
Dan is die moeder egoïstisch dat ze jou les laat geven zonder te betalen .
Ik zou uitrekenen hoeveel je nog tegoed hebt en haar dat in ern mail of app vragen. Iets als " hallo X, ik krijg nog zoveel euro van je. Wil je dat binnen 1 week betalen op rekening xxx. ?" En als ze daar niet op reageert, of smoesjes bedenkt, stoppen met lesgeven en met je ouders overleggen over de vervolgstappen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:23

Hoi, ik geef jullie met heel veel plezier les en daarom vind ik het lastig om te vragen, maar jullie hebben vanaf 4 oktober al niet meer betaald. Het zal er vast bij ingeschoten zijn maar zouden jullie het bedrag van ** willen betalen? Groetjes!

Zoiets?

Myponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 19:26

Tiffany schreef:
Hoi, ik geef jullie met heel veel plezier les en daarom vind ik het lastig om te vragen, maar jullie hebben vanaf 4 oktober al niet meer betaald. Het zal er vast bij ingeschoten zijn maar zouden jullie het bedrag van ** willen betalen? Groetjes!

Zoiets?

Ja dat vind wel een mooie! Dankjewel

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:26

Gewoon een berichtje sturen idd en geen les meer geven tot er betaald is. Jij voelt je slecht omdat je niet durft te vragen waar je gewoon recht op hebt terwijl ze nu schromelijk van je profiteren? Als je les hebt gegeven dien je daarvoor betaald te worden.

Wel zou ik even nagaan met je ouders of het lesgeven nog wel kan blijven doorgaan. Ik bedoel dit niet slecht, maar als dat meisje iets voor heeft (bvb ze valt verkeerd, krijgt een duw van de pony en scheurt haar jas, ...) dan zou het sneu zijn als jij voor die kosten zou moeten opdraaien.

Edit: net berichtje :)

Myponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 19:26

Dammie schreef:
Klopt de leeftijd in je profiel ?
Dan is die moeder egoïstisch dat ze jou les laat geven zonder te betalen .
Ik zou uitrekenen hoeveel je nog tegoed hebt en haar dat in ern mail of app vragen. Iets als " hallo X, ik krijg nog zoveel euro van je. Wil je dat binnen 1 week betalen op rekening xxx. ?" En als ze daar niet op reageert, of smoesjes bedenkt, stoppen met lesgeven en met je ouders overleggen over de vervolgstappen.

Ja klopt ik ben 16. Bedankt voor de tip!

Myponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 19:30

Poekkie schreef:
Gewoon een berichtje sturen idd en geen les meer geven tot er betaald is. Jij voelt je slecht omdat je niet durft te vragen waar je gewoon recht op hebt terwijl ze nu schromelijk van je profiteren? Als je les hebt gegeven dien je daarvoor betaald te worden.

Wel zou ik even nagaan met je ouders of het lesgeven nog wel kan blijven doorgaan. Ik bedoel dit niet slecht, maar als dat meisje iets voor heeft (bvb ze valt verkeerd, krijgt een duw van de pony en scheurt haar jas, ...) dan zou het sneu zijn als jij voor die kosten zou moeten opdraaien.

Ja ik snap je punt inderdaad. Ik zal het er even over hebben
Edit: net berichtje :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:32

Tiffany schreef:

Zoiets?

"Hoi ik geef jullie met veel plezier les maar jullie hebben al vanaf 4 oktober niet meer betaald.
Zouden jullie het bedrag van ** willen betalen voor datum/bij aanvang van de eerstvolgende les.
Anders ben ik genoodzaakt de lessen stop te zetten.
Groetjes....

Niks geen lastig vragen of bij ingeschoten.
Gewoon waar het op staat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:35

Idd een net berichtje via de app.
En direct een tikkie erachteraan met het bedrag wat nog betaald moet worden.
En dan na elke les een tikkie sturen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:36

Afspraak is afspraak hoor. Ik zou ze echt vriendelijk herinneren aan de afspraak en dan ook gelijk vragen of het makkelijker na iedere les een tikkie te sturen. Blijft het betalen uit dan gewoon stoppen hoor, hoe leuk je het ook vindt.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:37

Is het van te voren, voor dat je begon met lesgeven, afgesproken dat zij jou zou betalen? Of heeft ze dit uit eigen beweging gedaan?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:11

Cowgirl schreef:
Tiffany schreef:

Zoiets?

"Hoi ik geef jullie met veel plezier les maar jullie hebben al vanaf 4 oktober niet meer betaald.
Zouden jullie het bedrag van ** willen betalen voor datum/bij aanvang van de eerstvolgende les.
Anders ben ik genoodzaakt de lessen stop te zetten.
Groetjes....

Niks geen lastig vragen of bij ingeschoten.
Gewoon waar het op staat.

Ben het met je eens cowgirl, dat zou ik in mijn eigen situatie ook gewoon doen. TS geeft aan het vervelend te vinden om het te vragen en ze mag dit ook gezien haar leeftijd ook aangeven. Daarna kan ze altijd nog een harder bericht sturen.

elibeest

Re: Niet betalen voor les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:15

Is het op voorhand afgesproken dat ze je betaald? En weet wel dat mocht er iets gebeuren,kind valt van pony ofzo jij altijd verantwoordelijk bent

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:47

elibeest schreef:
Is het op voorhand afgesproken dat ze je betaald? En weet wel dat mocht er iets gebeuren,kind valt van pony ofzo jij altijd verantwoordelijk bent

Kom op, dit is gewoon helpen en 5 euro is onkostenvergoeding.

TS, gewoon netjes vragen, best raar dat je al vanaf oktober geen geld meer krijgt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:53

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:21

Je had dit al veer eerder kunnen aankaarten hoor. Egoïstisch ben je niet, het is zo afgesproken. Gewoon netjes vragen en dan denk ik dat het wel goed komt voor die 5,- per les. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:34

MIsschien een Tikkie sturen? Met een kleine inleiding.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:53

Of gewoon voor 10 x vooruit laten betalen. Doe ik ook. En ik hou het zelf goed bij. Voor iedereen heel handig en je hoeft nauwelijks te vragen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:01

Ts hoe is het afgelopen?