Eppie (v. Westenwind): M-debuut, cross, piaffe en verlies

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Eppie (v. Westenwind): M-debuut, cross, piaffe en verlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 23:50

2020, voor de meeste mensen denk ik een jaar vol verrassingen met een corona-epidemie...

Januari:
Ons M1-debuut. Lang gevreesd, want tja... Vroeger op de manege reden alleen de "coole ruiters" minimaal M. En daar schaar ik me tot de dag van vandaag niet onder. Dus met knikkende knieën toch maar M1 ingeschreven aangezien je van de KNHS helaas niet tot aan je dood L2 mag rijden.

Niet ontevreden met 192 en 201,5. *\o/*

Februari en maart:
Weinig gedaan vanwege alle stormen en de opkomst van corona.

April:
Alle weekenden geblokt voor de selecties van de Utrechtse kampioenschappen... Tot de overheid wedstrijden verbood.

Die vrije weekenden waarbij mijn chauffeur a.k.a. vader al was gecharterd om te rijden maar ingevuld met leuke dingen zoals.... Coronaproof crossen bij de Vijfsprong in Lunteren.

Afbeelding

Afbeelding

Een goed springend paard met een kluns op de rug :+
Afbeelding

Mei en juni:
Dan ook maar vooral leuke dingen gedaan zoals achter bij ons op het land gereden. Een beetje onverwachtse foto's vandaar het pyjama t-shirt, geen beschermers (rij ik namelijk nooit mee) en een setje springschoenen uit het jaar kruik :')

Afbeelding

Afbeelding

Juli:
Leek wel herfst. Dan maar een foto van mijn paard in haar natuurlijke habitat. (Staat het gehele jaar overdag buiten met schuilstal).

Afbeelding

Toch ook nog een paar mooie dagen en kunnen crossen bij de Voorruiters.

Afbeelding

Afbeelding

Augustus:
Wedstrijden mogen weer! Een beetje 'ongeoefend' aan de start gekomen, maar dat mocht niet uitmaken.

We reden in Aerdenhout in een groot en pittig deelnemersveld naar scores van o.a. 208 en 211,5 en drie eerste prijzen. Yes *\o/* De 70% grens ook in het M1 kunnen doorbreken.

Afbeelding

September:
Oefenrondje voordat de selecties voor de indoorkampioenschappen van Utrecht van start gaan.
Dat ging fijn! En beloond met.... 216 en 218,5 :oo In vier wedstrijden hebben we 17 winstpunten bij elkaar gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Oktober:
'Rona is back again.... Dus dan maar weer een beetje in de relaxmodus....

Thuis verder gewerkt aan de piaffe. Ep is van zichzelf eerder wat flegmatiek (heel fijn want daardoor super safe) maar het was even zoeken naar de juiste motivatie voor het grondwerk. Steeds maar meer druk erop leggen met de zweep voelde niet goed. Voedselbeloningen bleken de jackpot :')

Afbeelding

En een rondje strand bij Noordwijk.

Afbeelding

Afbeelding

November:
Een hele moeilijke maand. Mijn andere paard van 25 jaar was acuut slecht. Ze zat al in haar reservejaar en na een gesprek met de dierenarts tot de eerlijke maar zeer moeilijke conclusie gekomen om haar te laten gaan. Het was Eppies maatje en het was een soort Siamese tweeling die niet van elkaar kon :')

Samen met Eppie op hele mooie en intieme wijze afscheid van haar genomen.

Afbeelding

December:
Tja, de relaxmodus heeft ons beide aardig in beslag :') . Ik gebruik deze periode maar als rustmoment. Lekker koppie en lijf even rust en paard zijn. Met dit weer sta ik toch niet te springen om er regelmatig op te zitten := We kijken vanaf het volgende jaar wel weer eens waar we naar toe gaan werken.
Als het met corona meevalt wellicht toch nog indoorkampioenschappen begin maart in het M1. En anders de pijlen richten op het M2 voor de outdoorkampioenschappen. (Goh het M2... Ook weer zo'n doodenge klasse :') ).

Ik hoop dat jullie het een leuk overzicht vonden!

michelle___

Re: Eppie (v. Westenwind): M-debuut, cross, piaffe en verlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:53

Wat leuk om jullie zo toch te zien!
Ik volgde je altijd op insta, maar dat heb ik laatst verwijderd :')

Ben benieuwd naar volgend jaar! :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:15

Leuk zeg! Succes komend jaar.

En ik vind je laarzen mooi!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:02

Wow wat heb jij een gaaf paard onder je kont. Ziet er super uit! Fijn dat je gekozen hebt voor beloning ipv meer druk. Zouden meer mensen moeten doen. :j
En je angst voor de M was overduidelijk onterecht. Super sjouwen en nog lekker springen ook. Zuinig op zijn! :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:25

Wat een mooi overzicht van, voor mij, 1 van de leukste combinaties van Bokt :D je merrie is zo stoer en jullie zijn heerlijk allround en correct bezig, leuk dat je dit deelt!
Veel succes komend jaar en niet te kritisch zijn op jezelf ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:33

Hou eens op met jezelf de grond in te praten! _-:(
Je zit er hartstikke netjes op en het geeft een mooi beeld! Die winstpunten in de M waren duidelijk terecht!
De M2 gaat ook vast goed komen :j
Leuk overzicht!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:53

Wat een heerlijke plaatjes van paard en ruiter die met elkaar genieten!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:08

Wát een knappe knol zeg. Echt een leuk overzicht, klinkt als een succesvol jaar ondanks corona! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:13

Wauw Wat een gaaf jaar overzicht! Ben zo blij voor je dat je zo'n fijn paard hebt gevonden!
Maar wat verschrikkelijk dat jullie afscheid hebben moeten nemen van je vriendinnetje :(:) :*

Veel succes komend jaar :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:26

Dit paard is altijd zo blij in alles wat ze doet. Blijft leuk om te zien! Sterkte met het verlies van jullie maatje :(:)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door _Carien op 28-12-20 16:05, in het totaal 3 keer bewerkt

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:01

Echt mijn favoriete paard op Instagram, die knappe rooie van je <3
Sterkte met het verlies van je andere lieverd!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:06

Super leuk

En wat een lieve uitstraling heeft jouw paard

Sterkte met t verlies van je andere vriendje

En veel geluk liefde en plezier in 2021

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:08

Mooie foto's heb je gemaakt en ik vind dat je hem lekker rijdt en dat vindt de jury ook :j Proficiat. Hij staat er overal zo op als een blij ei, met dat mooie koppie van hem, oortjes mooi erop. Leuk hoor.

Ontroerend de foto van jullie beide bij je overleden paard. Het lijkt wel alsof hij je troost door je zo aan te raken en daardoor zelf ook getroost wordt. Ik kreeg er een brok van in mijn keel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 17:05

Bedankt voor de leuke en lieve reacties!!
Het is ook echt een vrolijk en vriendelijk paard. Ik heb haar nog nauwelijks lelijk zien kijken, alleen naar andere paarden als het haar niet zint (merrie... := ) .

Amado7 schreef:
Leuk zeg! Succes komend jaar.

En ik vind je laarzen mooi!

Dank! Petrie Athenes, inmiddels al bijna 7 jaar oud :o Heb inmiddels eindelijk geïnvesteerd in een paar zwarte dressuurlaarzen dus op wedstrijd iets minder een ratjetoe volgend jaar. :=

pien_2010 schreef:
Mooie foto's heb je gemaakt en ik vind dat je hem lekker rijdt en dat vindt de jury ook :j Proficiat. Hij staat er overal zo op als een blij ei, met dat mooie koppie van hem, oortjes mooi erop. Leuk hoor.

Ontroerend de foto van jullie beide bij je overleden paard. Het lijkt wel alsof hij je troost door je zo aan te raken en daardoor zelf ook getroost wordt. Ik kreeg er een brok van in mijn keel.

Dankjewel! Je omschrijft precies zoals het was! Ze (het is een merrie :D ) heeft samen met mij zeker tien minuten met mij bij het lichaam van mijn pony gezeten en ze bleef steeds mijn betraande wangen aanraken met haar snoet. Echt heel ontroerend. Ze heeft ook nog een lange tijd alleen over het lichaam staan waken. Haar afscheid en invoelbaar verdriet deden me nog meer pijn dan mijn eigen verdriet.

Gelukkig was ze redelijk snel weer de oude en lijkt het ze het ook wel geaccepteerd te hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:09

Citaat:
Gelukkig was ze redelijk snel weer de oude en lijkt het ze het ook wel geaccepteerd te hebben
paarden gaan er anders mee om. Ik zag dat ze je trooste, want herkende het van hier. Mooi dat het klopt <3
Jullie zijn een hecht team en dat is nog meer waard als alle sucessen die je met haar zult gaan rijden!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:06

Ik vind het zo'n fantastisch mooi paard, een echte allrounder en ze gaat straks wel verder dan t Z.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:43

Oh wat is dat een leukerd <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:02

Ik vind haar zo gaaf! Volg jullie ook op instagram en ik vind jou zelf ook een hele fijne amazone :) dus je mag je zelf ook wel een schoudedklopje geven hoor! Je bent haar supergoed aan het opleiden! Ik ben benieuwd hoe ver jullie nog gaan komen :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:54

Wat een gaaf en blij paard! Een hele leuke combinatie zijn jullie :j.
Sterkte met het verlies van je andere paard, ontroerende foto van jullie drietjes :(:)
Ik wens jullie veel mooie avonturen in 2021!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:13

Ik vind dit ook zo'n super leuk paard, en wat doen jullie heerlijk veel afwisselende en leuke dingen. Chapeau!

Sterkte met het verlies van je andere paard, blijft altijd moeilijk..

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:54

Wat een mooi paard!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:58

Van dit soort topics word ik blij!

inekest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:34

wat een leuk dier zo veelzijdig mooie combinatie ga zo door en blijf lekker genieten *\o/* <3

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:57

wat een gaaf dier!

Je mag super trots zijn op jezelf en niet zo streng meer hoor, echt nergens voor nodig!

Nu ben ik ook heel benieuwd wat je insta is om jou en je paard te volgen :D

xestherb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:18

ik vind jou en je paard, echt een leuke combinatie
ben benieuwd naar je volgende avonturen in 2021