Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:30

24 mei 2021

Net terug van verengingsles met Miley! Dit keer hadden we cavaletti training, was super leuk en leerzaam. Een hoop geleerd weer. :D

Morgen gaat de wedstrijd helaas niet door.. De ringen zijn te nat om in te rijden en nu blijkt ook dat er waarschijnlijk Rhino is op de locatie van de wedstrijd... Dus gelukkig gaat het niet door.

Daarom is Miley morgen vrij. :)

25 mei 2021

Vrije dag Miley

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:36

Mel heeft vrij veel vrij deze week, deels omdat ze een kneuzing lijkt te hebben in haar hoef van een steentje?
Deels omdat nu ook de laatste twee plekken in haar paddock zijn gevuld. Dus waar ze vorige week nog 1 nieuwe had, zijn er nu nog twee bij. Mel is er nog een beetje ongerust onder. Ze is erg op haar hoede, moet regelmatig wegrennen en alles. Twee van de drie zijn al wel erg lief voor haar gelukkig, nu de laatste nog :+ die is al wel rustiger dan gisteren maar wel fel. Degene die vorige week erbij is gekomen verdedigd mel gelukkig tegen de derde anders had ik echt nooit meer geslapen denk ik _O-

Ik denk dat het weekend wel weer vroeg zat is om weer te gaan rijden

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:23

Sintara: Mooie vergelijkingsfoto nog van Mel, ze ziet er goed uit! Lekker veel buiten gereden de afgelopen tijd, goed bezig. Fijn dat Mel het zo chill oppakt allemaal. Altijd weer zorgen als er nieuwe paarden in de groep komen, gelukkig lijkt de rust weer langzaam terug te keren.
roosjenat: Fijn dat je toch nog een punt hebt gereden ondanks alle omstandigheden. En het is toch altijd het belangrijkst dat je zelf tevreden bent. Ook nog lekker gesprongen en regelmatig les gehad, lekker bezig! Jammer dat de wedstrijd niet door ging!
AlwaysH: Fijn dat de schiefel rustig was! Lijkt me wel vervelend hoor, om zo’n gevoelig paard te hebben. Ik ben altijd maar blij dat Zaza niet zo snel ergens last van heeft.

Maandag hadden we wedstrijd (meetmoment) op stal en we hebben 2 rondjes L1 gedaan. Zaza was (en is nog steeds) hengstig dus ik moest heel erg opletten wat ik deed haha. Voornamelijk gefocust op de lijnen en tempocontrole en de hoofd-halshouding even niet al te veel aandacht gegeven, want als je teveel aan dr kop gaat zeuren gaat ze alleen maar in de staak. Erg veilig gereden dus, en (krap aan) 2 punten gekregen. (183 en 183,5) Was naar omstandigheden echt wel tevreden.
Dinsdag heeft ze vrij gehad en vandaag heb ik even kort gereden, maar ze is nog steeds mega hengstig. In de paddock ging ze ook alleen maar zand likken (doet ze gelukkig alleen maar als ze dus echt superhengstig is) dus vanaf morgen gaat er weer even een zandkuurtje in.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:09

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Gisteren 26 mei heeft Miley weer vrij gehad, het was weer zo slecht weer..

Gelukkig wordt het vanaf morgen beter *\o/* De manege die de wedstrijden organiseert heeft gelukkig geen Rhino. Dus we kunnen dinsdag weer op wedstrijd. Ik kijk even hoe ze van het weekend loopt als het heel fijn gaat na een paar vrije dagen dan neem ik haar woensdag ook mee op wedstrijd.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:07

Hey!

Sorry ik ben even heel stil geweest. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk een beetje doorheen zat om misschien wel een hele stomme reden. Gezien het weer doet het gras het nu mega goed en moet echt heel erg gaan oppassen met Elaya. Ze is echt heel dik, manenkam is hard en we hebben nu eenmaal alleen maar weide die volop in bloei staat :( Ik kan er niet tegenop rijden (en dan heb ik t over de dikheid) en ik zit er echt ontzettend mee. Dus had even geen zin om hier updates te plaatsen, terwijl het rijden eigenlijk hartstikke goed gaat hoor. Ik voel me gewoon echt een heel slecht eigenaar dat ik dit laat gebeuren. Alleen probeer er dus wel alles aan te doen om erger te voorkomen... Heb er oprecht vd week 's nachts van wakker gelegen.

Heb nu ander krachvoer besteld (vitalbix daily complete + ze gaat gluco balance gevoerd krijgen) en Elaya gaat helaas minder lang naar buiten. Ze gingen zo'n 7 uurtjes naar buiten in de zomerweide en inmiddels is dit teruggedraaid naar 2x 2 uurtjes voo haar. Vind het heel sneu want ze is hele dagen buiten gewend maar met hoefbevangenheid ben je nog verder van huis denk ik maar.

Ik ga nu ook echt wekelijks proberen 2 lange buitenritten te maken, maar moet dan wel telkens iemand vinden die mee kan en wil en dat is nog wel een probleem. Op stal zijn geen anderen die mee kunnen met hun paard en mensen in mijn omgeving die op de fiets mee zouden willen, werken natuurlijk ook gewoon... Verder probeer ik elke dag wat met haar te doen en ga ik zelfs nog een x extra met haar wandelen zodat ze nog wat extra loopt. Ook gaat ze vanaf woensdag naar clubles (springen), hopelijk doet dit haar ook goed. Deze winter ook fanatiek blijven rijden en dan hopelijk volgend jaar met een ander gewicht de zomerperiode in. Kan het nu toch niet meer terugdraaien.

Zo weer een hele lap tekst, wel ff fijn om van me af te schrijven. Ik zal later vandaag of anders morgen ook even jullie verhalen bijlezen.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:12

Felien_kyra: Misschien heb ik het verkeerd gelezen hoor maar kan ze de rest van de dag niet in de paddock staan i.p.v stal? Zo krijgt ze nog meer beweging dan in stal. :)

Ik snap wel heel goed dat je je daar zorgen over maakt, maar maak je niet teveel zorgen, het is inderdaad niet meer terug te draaien. Hier altijd veel en veel te dikke shetlanders gehad en dat is altijd goed gegaan. Nu zijn ze al een stuk beter aangezien ze nu een paddock paradise hebben waar ze 24/7 op staan zonder gras.

27 mei 2021

Miley was nog een dagje vrij

28 mei 2021

Gisteren Miley even 20 minuten losgewerkt na haar vrije dagen.

29 mei 2021

Vanochtend met haar naar de vereniging geweest, omdat onze bak thuis geen 20 x 40 is vind ik het wel fijn om de proefjes wel even te kunnen oefenen met de juiste afmetingen. En wat was ze fijn aan het lopen! De binnenbak is zelfs 20x60 dus we hebben fijn even wat grotere lijnen kunnen rijden.

Zowel dinsdag als woensdag gaan we starten in de avond. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat oppakken, ik heb nog niet eerder met haar een tweedaagse wedstrijd gereden. Is wel op twee verschillende locaties maar bij beide is ze al vaak geweest dus helemaal prima. :D

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:51

@roosjenat,
Heb ik inderdaad niet benoemd. Het punt is dat we alleen weiland hebben (gras). Wel 1 kleine paddock maar de hoeveelheid gras die daarin is gegroeid de afgelopen weken is ongekend :') Daarnaast nog een iets grotere paddock voor noodgevallen en daarnaast is dit ook onze longeerbak. Mag haar daar wel inzetten overigens, maar t punt is dat er meerdere niet tegen het gras kunnen op het moment. Terwijl het voorgaande jaren nooit echt problemen gaf. Gras zal nu wel extra rijk zijn aan suikers door het weer van de afgelopen tijd :( Ga haar zeker aankomende week wat extra op de paddock zetten. Thanks voor t meedenken! Hoop in de toekomst mijn eigen paddock paradise te hebben :') zou ik echt geweldig vinden.

Succes dinsdag en woensdag trouwens! :D

@JuliavH goed dat je even een zandkuurtje doet inderdaad, en wat betreft je punten: is goed genoeg voor een winstpunt en of t nou krap een winstpunt is of niet je hebt ze toch mooi even binnengehaald :D

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:46

Felien_Kyra schreef:
@roosjenat,
Heb ik inderdaad niet benoemd. Het punt is dat we alleen weiland hebben (gras). Wel 1 kleine paddock maar de hoeveelheid gras die daarin is gegroeid de afgelopen weken is ongekend :') Daarnaast nog een iets grotere paddock voor noodgevallen en daarnaast is dit ook onze longeerbak. Mag haar daar wel inzetten overigens, maar t punt is dat er meerdere niet tegen het gras kunnen op het moment. Terwijl het voorgaande jaren nooit echt problemen gaf. Gras zal nu wel extra rijk zijn aan suikers door het weer van de afgelopen tijd :( Ga haar zeker aankomende week wat extra op de paddock zetten. Thanks voor t meedenken! Hoop in de toekomst mijn eigen paddock paradise te hebben :') zou ik echt geweldig vinden.

Succes dinsdag en woensdag trouwens! :D

@JuliavH goed dat je even een zandkuurtje doet inderdaad, en wat betreft je punten: is goed genoeg voor een winstpunt en of t nou krap een winstpunt is of niet je hebt ze toch mooi even binnengehaald :D



Ahh dat is dan logisch inderdaad. Duidelijke uitleg. Dan snap ik volkomen dat je haar op stal zet het is even niet anders.

Is tegenwoordig ook helemaal in een paddock paradise maken. Ik merk wel heel veel verschil qua beweging, eerst stonden ze alleen maar te eten en nu rennen ze over de track heen en zijn veel op onderzoek uit. Een van de shetlanders is helemaal gek op de opsprong/heuvel, staat daar het liefste de hele dag op haha.

Binnenkort ga ik ook starten met paddock verrijking voor onze andere 3 paarden. Die krijgen geen paddock paradise maar wel wat kleine onderdelen ervan zoals een soort uitkijkplekje d.m.v. een trekkerband, een snackpaal en ook een mineralenbar.

De mineralenbar heb ik toevallig vandaag besteld, voor beide groepen. Ze hebben dan keuze uit 5 verschillende likstenen. Ik ben benieuwd wat ze daar van vinden. *D

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:53

@roosjenat, heerlijk is het zeg als dat kan :D Maar goed, nu goed sparen en een goede baan vinden helpt me misschien al iets dichter naar die droom toe haha. Als ik nu de huizenprijzen zie dan denk ik echt dat die droom nooit haalbaar gaat worden haha...


Even ook wat positiefs natuurlijk plaatsen want het rijden gaat echt heel goed. Heb ook inmiddels een passend dressuurzadel gevonden via de zadelpasser en mijn springzadel zat ondanks de toename van het gewicht ook nog goed. Dus we kunnen lekker verder. Aanstaande zondag gaan we na dik 3/4 jaar weer een dressuur starten op ander terrein. Wel even spannend, maar ook erg veel zin in.
Verder starten we vandaag met onze eerste lange rit. Ik probeer nog even te zoeken naar een app/ programma die routes uit kan zetten zodat ik de afstand ongeveer weet, maar die kan ik nog niet zo snel vinden. Wil ook niet in een keer te ver rijden. Uiteraard wordt het toch eerst veel stappen en moeten we die lange afstanden opbouwen.

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:27

Succes met de wedstrijden allemaal!

En doe maar voorzichtig met het gras inderdaad felien-kyra.. Hoefbevangenheid is echt geen grap :=

Ik heb gister weer een lekker bosritje gemaakt, met een nieuw paard. Merk wel dat mel daarmee dan weer ietsje minder zeker is. Op een gegeven moment dacht ik kom, we gaan er even naast. Nou écht niet dus hahaah. Kon tot de veulen positie komen, verder ging ze niet _O-

Maarja komt wel. Verder heel braaf geweest, geen stap verkeerd gezet

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:58

Felien_kyra:

Fijn dat je een dressuurzadel hebt gevonden! Gelukkig paste je springzadel ook nog goed, scheelt altijd weer.

Spannend om weer voor het eerst op andere terrein een dressuur wedstrijd te rijden, maar dat gaat vast helemaal goed komen. Succes alvast! En veel plezier vandaag tijdens de buitenrit.

Sintara: Fijn dat ze verder heel braaf is geweest op buitenrit! Die zekerheid komt er nog wel, lekker door oefenen. :D

30 mei 2021

Vanochtend met Miley weer naar de vereniging geweest, we hebben de proefjes even geoefend en wat losse onderdelen gereden. Beide gingen super fijn, dus na een half uurtje vond ik het genoeg voor vandaag en zijn we lekker gaan uitstappen.

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 17:00

Roosjenat, ja een bak in de goede afmetingen helpt. Fijn dat het oefenen zo lekker ging, geeft vertrouwen voor je wedstrijden volgende week!
Sinatra, wat goed dat je met een vreemd paard naar buiten bent geweest! Jullie gaan lekker vooruit!
Felien_Kyra, wat fijn dat je weer een passend zadel hebt en jij ook veel succes op wedstrijd! Ik gebruik altijd Ruiterenenmennen.nl om mijn routes te plannen maar die moet maar net al jouw paden goed hebben staan. Sterkte met het laten afvallen van je paard, heb daar met Stink ook nachtmerries over...
JuliavH, daar focus ik mij ook op voorlopig, en punten zijn punten toch ;)

Stink gaat lekker. Ben nog een beetje zoekende naar hoeveel ik het bit moet gebruiken, op neus loopt hij veel ontspannener maar als hij gaat dan heb ik net te weinig te vertellen. Nog even doorzoeken dus.
Madelief is gisteren mee geweest naar Haarle en dat deed ze geweldig! In 3 uur hebben we 23 km gereden in de groep en hoewel ze wat dribbelde (ze kan niet zo snel stappen als de rest) deed ze het fantastisch!
Ik ben heel tevreden, en hoop dat deze stijgende lijn doorzet!

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:06

roosjenat: Leuk weer 2 wedstrijden op de planning, succes! Fijn dat het oefenen vandaag goed ging, dat geeft zeker wel vertrouwen!
Felien_Kyra: Je hoeft je echt geen slechte eigenaar te voelen, je doet ontzettend goed je best om alles zo goed mogelijk te regelen voor Elaya. :(:)
Spannend dat je weer gaat starten! Veel succes zondag, gaat vast goedkomen!
Sintara: Heerlijk het bos in geweest! Was vast geen straf met het lekkere weer!
nessinator: Jij hebt lekker kilometers gemaakt met Madelief, leuk! Fijn dat het goed ging! Stinky gaat ook lekker, klinkt goed. Lekker doorgaan met deze stijgende lijn!

Donderdag heb ik kort gereden en ze was heel relaxed. Zo relaxed dat ze niet echt reageerde op mijn been haha. Overgang naar de galop en terug deed ze wel echt super!
Vrijdag hebben we een stapritje door het bos gemaakt met een vriendin en we hadden er echt heerlijk weer bij! Ik ben zo blij met de verandering in het weer, echt heel fijn!
Zaterdag heb ik weer wat gedressuurd, maar ze was enorm afgeleid door de kinderen die aan het lasergamen waren (zo’n 150 meter verderop, misschien nog meer haha) dat ze niet echt kon focussen. Ze was wel braaf, maar dressuur is er niet echt van gekomen.
Vandaag heeft een vriendin haar gereden. Haar verzorgpaard is herstellende van een blessure en aangezien ik op zondag niet veel tijd heb gaat zij op zondag Zaza entertainen. Uiteindelijke doel is het bos in, maar daar moeten ze elkaar even beter voor leren kennen nog. Ze heeft vandaag voor de 2e keer gereden, de 1e keer was toen ik Zaza net gekocht had, en ze deed het heel netjes.
Barry blijft goed lopen gelukkig. Alle 4 zijn benen doen het nog. Hij loopt echt wel fijn en je merkt dat het hem goed doet dat hij wat meer loopt. Hij doet nu op woensdag, vrijdag en zaterdag een uurtje manegewerk, en ik rijd hem gewoon nog elke dag.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:46

Nessinator: fijn dat het zo goed ging met Stink! Ook mooie kilometers gemaakt met Madelief, je had er lekker weer bij!

Juliavh: Ondanks dat dressuur er niet van gekomen is het toch fijn dat ze wel alsnog braaf was ondanks de kinderen.

Wat lief dat je vriendin op zondag Zaza mag doen! Hopelijk hebben ze snel alle vertrouwen in elkaar zodat ze samen op buitenrit kunnen.

En toen was de laatste dag van de maand alweer voorbij..

31 mei 2021

Normaal op de maandag altijd les maar ik vind 3 avonden per week laat thuis komen incl. Fulltime werken iets teveel van de goede dus vandaag even een weekje overgeslagen.

Ik heb haar thuis even kort losgewerkt. Nog geen 15 minuten gereden maar ze voelde erg fijn aan! We hebben even wat zijgangen mee gepakt en wat lang en laag, dus helemaal prima.

Morgen eerst weer een dag werken en dan mogen we rond 19:15 starten. :D

Doelen mei
- 2x op meetmoment in de klasse L2 We zijn 1x op meetmoment geweest
- minimaal 3x springen Behaald! Zelfs over mijn grenzen gegaan.
- Meer trainen met balkjes Ook behaald en zelfs één keer bakjes training gehad op de vereniging
- Vereniging lessen meerijden dressuur/WE Ook behaald, nemen we bijna wekelijks aan deel

Nieuwe doelen juni 2021

- M1 startgerechtigd worden
- Meer M1 oefeningen mee gaan pakken
- Vaker zonder zweep rijden (mag vanaf het M1 niet meer)
- Wekelijks een sprongetje maken

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:20

@juliavh dank je wel voor je lieve berichtje!

@roosjenat ach zo erg is het niet om een keertje niet naar les te gaan toch. Wel logisch als je zo druk bent dat je ook even een keer rustig aan doet.

@nessinator dank je voor de tip. Ga ik even naar kijken :D
Fijn dat je zo tevreden bent op het moment!

@sintara, fijn dat ze zo braaf is!


Doelen mei
- Minimaal 2 keer springen
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Wedstrijd rijden/ proef online opnemen

Mijn doelen zijn behaald!! Helemaal fijn.

Mijn doelen voor juni:
- Elke week naar springles bij de vereniging
- Deelnemen aan een dressuurwedstrijd
- minimaal 2 keer per week een buitenrit van minimaal 2 uur.
- Minimaal 2 keer cavalletti training
- Naast het rijden, drie keer in de week 40 a 60 minuten wandelen

Voor wat betreft mijn dipje van deze week over het laten afvallen. Heb mezelf een beetje weer kunnen oppeppen gelukkig. Scriptie is ingeleverd en heb nu lekker weer tijd voor Elaya. Ik heb dus besloten om naast het rijden 3 dagen in de week 40 a 60 minuten te wandelen. Dan ga ik bijvoorbeeld 's ochtends vroeg wandelen en eind van de middag/ savonds rijden of longeren. Vond het wandelen heel spannend altijd omdat ze wat gestresst werd, maar heb afgelopen week het hoofdstel ingedaan en eigenlijk ging dit toen hartstikke goed. We waren zo 40 minuten weg. Verder heb ik zondag een buitenrit gemaakt van bijna 2 uur en dit gaan we er ook gewoon inhouden voor twee keer in de week. Wil ik ook opbouwen trouwens naar 3/4 uur en volgens mij zou dat zelfs nu al wel moeten kunnen, maar vind ik lastig inschatten. Denk dat het werken in de bak een halfuur/ uur soms intensiever is dan wat rechtuit stappen en een kleine beetje draf/galop. Nieuwe vitaminenbrokken zijn ook binnen en gluco balance ook en heb echt zo iets van, meer kan ik ook niet doen. Ik doe er nu alles aan om haar weer op goed gewicht te krijgen volgens mij.

Rondje van van de week:
Afbeelding

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 17:48

JuliavH, lekker bezig. Fijn dat ze zo relaxed was donderdag en wat fijn dat je hopelijk een fijne bijrijder gevonden hebt!
Roosjenat, zeker lekker weer! Hoe ging je proef? Dappere doelen, in een paar maanden het L2 door vind ik knap!
Felien_Kyra, die planning ziet er goed uit om Elaya af te laten vallen! En zeker, een dressuurtraining kan absoluut zwaarder zijn dan in het bos rondhobbelen. Merk ik met Madelief ook, en ik hoorde het laatst een professional ook zeggen. Zoals jij bezig bent kan je ook binnenkort wel endurance gaan starten ;)

Hier blijft de stijgende lijn aanhouden. Ik ben heel tevreden met de paardjes en we gaan gewoon zien hoe we verder gaan uitkomen dit jaar. Ik heb gemerkt dat Stink het grondwerk nog echt nodig heeft, dat heb ik de laatste maand een beetje laten versloffen, en Madelief is op dat vlak echt een enigma maar goed die is ook nog eens hengstig dus die is echt ondoorgrondbaar op het moment...
Stink mag voorlopig buiten alleen maar stappen, in de hoop dat hij stopt met anticiperen op 'hard gaan' waardoor hij beter te rijden wordt buiten, een vereiste als ik ooit meer dan 30 km wil starten (mijn droom is 80 km). Voor Sandy heeft hij wel respect en die kan nog op hoge leeftijd mee op stapritten, dus dat gaat helemaal goed komen! De neus-bitcombi werkt hartstikke goed dus daar ben ik superblij mee! In de bak doet hij het ook steeds beter!

nessinator schreef:
Doelen 'mei'
Stinky
1. Lekker aan de hand verder spelen (in vrijheid de zijgangen oefenen)
2. Opzadeltruukje bevestigen
3. Les afspreken bij Mireille

Madelief
1. Endurancetraining: alleen op vreemd terrein
2. Genieten/knuffelen
3. Wijken oefenen

Qua doelen zit ik wel goed. Met Stink alle doelen volbracht, al had hij maandag niet zo veel zin dus rende hij weg :+
Bij Madelief is het wijken er niet van gekomen, maar dat geeft niet.

Doelen juni
Stinky
1. Een heel rondje door het bos stappen (min. 5km)
2. Les bij Mireille
3. Nieuwe les bij Mireille afspreken
4. Lekker spelen in vrijheid
5. Masterson & ontspannen poetsen

Madelief
1. Tempo opvoeren in de bostrainingen (richting 8 km/h bij 17 km)
2. Wijken meepakken in de dressuurtrainingen
3. Grondwerk: ontspanning op vreemd terrein
4. Horsemanshipweekend

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:46

Felien_Kyra: Mooie doelen voor deze maand!

Al goed bezig met je plan zo te horen :D

Nessinator: Fijn dat de stijgende lijn aan blijft houden. Ook jij hebt leuke doelen erop staan voor juni! Wanneer heb je het horsemanshipweekend?

1 en 2 juni 2021

Gisteren en vandaag weer van start gegaan in de L2. Zowel ik als Miley moeten nog even weer wennen aan de hogere temperaturen maar desondanks liep ze weer top!

Onze fouten lagen in de proeven vooral bij het wijken. Thuis ging dit best goed maar op wedstrijd heb ik toch teveel spanning om het netjes te kunnen uitvoeren. Daarnaast hadden we ook stomme en onnodige fouten, zoals dat Miley in de galop ging overspringen. Daar had ik haar er te weinig aan en ik lette niet goed op dus toen zag ze haar kans. :Y) Dat kost gewoon onnodig veel punten.

Maar verder heel tevreden ze loopt heel fijn in de aanleuning en ook een goede tempo. We kregen vaak commentaar dat het te gehaast was en daar hebben we nou niks meer over gehoord dus dat is top!

We hebben twee puntjes mee naar huis genomen, dit hadden er ook drie kunnen zijn maar het was het net niet. Als we nog wat meer de puntjes op de I zetten dan kunnen we nog hogere punten halen, daar gaan we nu hard mee aan de slag. :D

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:54

Toch wel weer twee in the pocket 8-)
Soms schaam ik me een beetje als ik mezelf vergelijk met jullie, ik ben al super trots dat mel nu aan een lange teugel kan draven afentoe hahaah.

Gister weer even het bos in geweest, maar de paarden van mel dr groep waren het er niet mee eens dat we weggingen dus dat gaf wat stress in het begin. Ook liep het andere paard afentoe wat te staken.
Mel heeft zelfs een paar keer moeten helpen als dappere dodo door tussen het enge en het andere paard in te lopen. Eén keertje zelfs voorop! Ze voelde zich heel stoer, wou het andere paard er niet meer naast laten :') (selluf doen) tot er vlak naast het pad een schaap lag te dutten en toen durfde ze niet meer _O-. Ik heb me rot gelachen.

Maarja ze was wel braaf!

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 07:56

Roosjenat, gefeliciteerd met je punten! Je gaat toch hard zo hoor! Ons horsemanshipweekend is volgende week.
Sinatra, ik ben juist jaloers op hoe het met jou gaat :j Ik wou dat ik met lange teugel kon draven met mijn druktemaker! En wat fijn dat ze in het bos zo dapper was!

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:03

Aaaw je bent te lief :D

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:09

Sintara: Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor.. Iedereen is trots op zijn eigen behaalde dingen, dat kun je niet met elkaar vergelijken. :D

Fijn dat ze braaf was op buitenrit ondanks dat ze in het begin wat stress had van de andere paarden!

3 en 4 juni 2021

Miley heeft 2 daagjes vrij gehad.

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:05

Nou vandaag echt een flinke rit gemaakt, dik 2,5 uur denk ik? en voor het eerst de snelweg over. Over het viaduct 8-)
Ze vond het spannend maar deed het toch maar gewoon! *\o/*

En het gaat echt steeds beter, veel naast het andere paard gereden ook in draf, op de grote hei geweest.. Heerlijk gewoon! :D
Ik vind alleen nog steeds de galop afentoe een beetje spannend, ze laat me nog niet echt zitten enzo. Maarja dat is een kwestie van tijd, als ze ontspant zit ze heerlijk maar dat lukt buiten gewoon nog niet helemaal.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:38

Super zeg!! Fijn dat het zo goed ging vandaag :D En de galop komt nog wel, eerst wat meer vertrouwen op doen.

5 juni 2021

Vandaag weer een leuke dag gehad, vanochtend een nieuwe auto gekocht. Dus pas vanavond op Miley gereden, na twee vrije dagen was ze weer fijn aan het lopen. De bak was helaas wel wat nat door de grote hoeveelheid regen die we vanochtend gehad hebben maar ze liep er niet minder om!

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:08

Afbeelding
Fotootje van gisteren <3

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:40

Sintara schreef:
[ [url=m/dhfv4i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fotootje van gisteren <3


Super zeg! Leuke foto <3

6 juni 2021

Vanochtend Miley gereden, vooral veel geoefend met het wijken. Daar zaten hele fijne stukken in, dus dat gaat steeds beter. :)