Hoe een paard je leven veranderd en beïnvloed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Hoe een paard je leven veranderd en beïnvloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 15:44

8 jaar geleden kwam mijn droom uit... Ik mocht een eigen pony kopen na heel veel powerpoint presentaties die ik voor mijn ouders en opa heb gehouden :Y) .

Toen begon de zoektocht, ik wilde eigenlijk het liefste een Konik merrie *\o/* paste goed bij mijn opa zijn Fjorden merrie. Maar dat lukte niet, hoe hard we toen ook zochten.. Uiteindelijk zijn we naar andere rassen gaan kijken en voor ik het wist stond ik in een kudde van zn 20 Tinkers.

En daar stond een zwarte Tinker tussen genaamd Ebony.. Totaal niet wat we zochten maar opeens stond hij in de trailer en ging mee naar huis :+ .

1. Afbeelding

Thuis kreeg hij de naam Jack Sparrow, want Ebony vonden we te vrouwelijk. Jack was nog niet echt zadelmak, net gecastreerd en gigantisch onzeker :') . Dat was natuurlijk de perfecte match als je 14/15 bent.

2. Afbeelding

Het rijden met Jack was ontzettend spannend geen rem, en constant spanning met opstappen (iemand moest Jack vast houden, een 2e persoon het zadel tegen hangen en dan moest ik zo stil mogelijk zitten anders lag ik er naast). Maar op de grond was Jack mijn beste maatje, vrijheidsdressuur beleefden we dan ook erg veel plezier aan.

3. Afbeelding

In 2013 gaven we samen onze eerste show (met Fjord Martje), op de lokale ponyclub tijdens een markt (waarbij er een hele knappe leuke jongen het geluid van onze show verzorgden *D :Y) )

4. Afbeelding

Die zelfde jongen begon paardrijlessen te nemen op opa zijn Fjord Martje en nu 7 jaar later wonen we samen + kat :') :+:
Deze foto werd gemaakt tijdens het 1e ponykamp bij opa thuis, waarbij we allebei begeleiders waren
5. Afbeelding

Jammer genoeg overleed mijn opa in 2014, opa was en is mijn nummer 1 voorbeeld een levensgenieter. Er waren momenten dat mijn ouders en het niet meer aan durfden met Jack maar dankzij opa kwamen we er toch uit. De week dat hij overleed gaven Jack en ik een showtje voor hem op het strand nog 1 laatste keer..

Nu dat we zonder opa verder moesten gaan, lag de verantwoordelijkheid van het verzorgen van de paarden bij mij... 16 jaar oud en 2 pony's aan huis waar ik zelf voor moest zorgen was best lastig, spannend en opa werd heel erg gemist. Gellukig was/is mijn vriend Mario er <3

2015 Afbeelding

Privé ging het eventjes wat minder, ik haalde net te weinig punten voor de Havo en kon dus niet geschiedenis docent gaan studeren... In de middelbare school had ik geen zin/motivatie meer dus ben ik paardenhouderij gaan studeren (met het idee om vervolgens HBO te doen). Op de paardenhouderij ontmoeten ik klasgenoten met dezelfde hobby/intresse en zo ging ik het 1e jaar op pony vakantie naar Schoorl met een klasgenootje haar pony en Jack en Martje.
7. Afbeelding

In de zomer van 2015 kreeg ik ook een telefoontje of ik met mijn brave 2 pony's niet wilde helpen tijdens de Marine dagen in Den Helder! Wat een ontzettende eer en ervaring was dat!
8. Afbeelding

filmpje van de Marine dagen: https://www.youtube.com/watch?v=8GwxrlHqrmo

Ook probeerden we het rijden met een jurk uit..

2016 Moest ik gaan stage lopen... Nu wilde ik eigenlijk graag ergens stage lopen waarbij ik Jack en Martje mee kon nemen. Ik heb een geweldige stage periode gehad op Dressuurstal de Beukenvallei, waarbij we in onze vrije uurtjes samen met zijn 3e het Leenderbos konden verkennen.
9. Afbeelding

Ook mochten we in de prachtige binnenhal rijden en trainen van de Beukenvallei.. Nu deed ik liever andere dingen dan Dressuur in de binnenhal (wat niet altijd goed ging _O- ) https://www.youtube.com/watch?v=MVSUnWY81ls

2016 was echt een bizar jaar verder

we deden mee aan de World cup Horseboarding in Ijmuiden
10. Afbeelding

Organiseerden samen met Mario een eerste special effecten en paarden avond
11. Afbeelding

Maar vooral mijn echte kinderdroom kwam uit, Jack en ik mochten een kleine demonstratie geven op Horse Event in Ermelo *\o/* .
12. Afbeelding

In 2017 reisde Jack en ik voor een stage af naar Duitsland waarbij we stage liepen op een grote Rocky Mountain Horse stoederij, hier hebben we heerlijk genoten in de bossen (dag dat we dit filmpje maakte werd er gejaagd van daar een wat afgeleiden Jack): https://www.youtube.com/watch?v=Ru8pQtZj9Wg

Toen we terug naar Nederland kwamen aan het einde van de stage heb ik een Rocky veulentje gekocht Sia en mijn moeder een Rocky veulentje Rosa, vanaf dat moment bestond onze vaste kudde uit 4 paarden := 13. Afbeelding

Ook maakten we in 2017 een hoop lol tijdens Horseboarding trainingen!
14. Https://boktimg.nl/m/q8JFrZ.jpg

Eigenlijk is 1 topic te kort voor het delen van al onze herinneringen en momenten vandaar dat ik stop tot 2016 en volgende week het topic open van 2016 tot 2020 :o . Tijdens het maken van dit topic heb ik toch wel echt zitten genieten wat een waanzinnige tijd hebben Jack en ik samen gehad (nog steeds).
15 https://boktimg.nl/m/y9YNWK.jpg

En nog 1 laatste video van onze 1e 3 jaren:
https://youtu.be/1WF9Yre94-k

tot volgende week voor deel 2!
Laatst bijgewerkt door Ymor op 23-12-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan zichtbare afbeeldingen in een link gezet

_Sofie

Re: Hoe een paard je leven veranderd en beïnvloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:47

Wauw, wat een bijzonder verhaal! Ben benieuwd naar de volgende topics :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:49

Wauw wat een gaaf team zijn jullie!!

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:54

woww, ontzettend gaaf zeg! wat een geluk met zulke toppers!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 18:14

Oeps de video's niet meegeteld als foto's, laatste zijn nu in linkje maar zeker de moeite waard.

Bedankt voor de leuke reacties!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:41

Wat leuk!!!
Jullie hebben echt een leuke band.. mooi om te zien!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:19

Wat hebben jullie een mooie tijd meegemaakt, wat een band heb je met je
pony’s en van alle markten thuis...
Ben benieuwd naar je 2e deel!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:34

Wauw wat een super leuk overzicht!!!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 14:21

Bedankt voor de ontzettend lieve reacties!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:51

Je hele topic inclusief je filmpjes bekeken en ik heb genoten. Was ontroerd over de dood van je opa, je mooie performance op het strand voor hem en ook je andere filmpjes vind ik erg mooi gelukt.
Jullie hebben een echte band en dat is prachtig om te zien.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:21

pien_2010 schreef:
Je hele topic inclusief je filmpjes bekeken en ik heb genoten. Was ontroerd over de dood van je opa, je mooie performance op het strand voor hem en ook je andere filmpjes vind ik erg mooi gelukt.
Jullie hebben een echte band en dat is prachtig om te zien.

Ontzettend bedankt, wat een lieve reactie.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 09:21