Sinds een paar weken ben ik trotse eigenaar van een ontzettend leuk paard, een 6 jarige KWPN ruin genaamd J'adore (v. Starpower). Nou ben ik niet zo van de deftige namen dus op stal heet hij gewoon Japie. Het is een ontzettend lief en voorwaarts paard, maar met een heerlijk boevenkoppie. Een keer een sprintje naar de andere kant van de bak, of schrikken van het krukje dat er 20 rondjes geleden ook al stond daar draait meneer zijn hoef niet voor om.
In dit topic wil ik graag onze avonturen en vooruitgang delen

Hoe staan we er op dit moment voor?
Op dit moment werken wij aan goede basiscommunicatie, Japie is best wel voorwaarts, maar nog niet zo goed aan mijn been en liever bezig met alle dingen die om hem heen gebeuren. Zoals een paard wat voorbij komt lopen of dat enge krukje

Mijn eigen valkuilen vind ik echter nog belangrijker, ik zit namelijk scheef. Ik heb te veel gewicht op mijn linker been, hierdoor bellemmer ik Japie en dit uit zich dat hij rechtsom minder fijn loopt en ''slechter'' de bocht om gaat (tips zijn meer dan welkom, in het nieuwe jaar ga ik op zoek naar professionele hulp bijv. fysio). Mijn 2e valkuil is dat wanneer Japie fris is ik ''stop met rijden'', waardoor hij zijn eigen plan gaat trekken.
Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in de trainingsmethode van Rien v/d Schaft. Ik moet zeggen, het valt mij zwaar... Er is nog zo veel wat ik niet begrijp, maar laten we bij het begin beginnen. Vooral het goed contact houden vind ik erg moeilijk, wat ik er van achter in rijd laat ik bijna altijd aan de voorkant weer afvloeien terwijl ik hem juist aan het bit wil rijden. Morgen ga ik weer rijden en zal ik posten hoe het is gegaan.

De heer in kwestie