Een jaar van leren en loslaten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Een jaar van leren en loslaten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:39

Januari begon druilerig, koud. Mora genoot van paard zijn. Gewoon genieten. Af en toe liepen we een rondje door de polders.

In februari verhuisden we van onze eigen paddock paradise naar een pensionstal. We hebben nog geen bak, zo kon ze opgepakt worden, kon zij veel leren en ik misschien nog wel meer.
Uit de wei plukken en op straat laden. Geen probleem.

We hebben helaas niet veel kunnen leren, na een lelijke trap van een paard brak ze haar griffelbeen. Een operatie volgde en het revalideren kon beginnen.

Nadat we een maandje hebben kunnen rijden vond ik haar niet helemaal ‘lekker’. Je zag er niks aan, maar ik wist en voelde dat er iets was. Na een echo was er een heel kleine blessure te zien. Weer volgende er boxrust en revalideren.

Nu zitten we er weer op. We zijn elkaar een beetje (heel erg veel) kwijt. Mora is een ontzettende spiegel, dat resulteert in door het vuur gaan maar ook mee doodsbang worden. Twee maal per week lessen we intensief om het vertrouwen terug te krijgen. Grondwerk en knuffelen blijft in ieder geval favoriet.

Volgend jaar wordt ons jaar! In de zomer hopen we onze PP volledig in orde te hebben. Dan komt ze weer naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koelen, koelen, koelen. We kunnen geen water meer zien. :+
Afbeelding

Afbeelding

Er voor de eerste keer weer op. Zonder zadel, rondje rond stal. Toen waren we nog ons.
Afbeelding

Afbeelding

We bouwden zoveel spanning op.. Ik denk dat dit de ommekeer was. Niet snel daarna belanden we in onze nieuwe blessure.
Afbeelding

We zijn dit jaar drie keer bij Equisound geweest en eenmaal bij Picavet. De osteopaat, masseur en andere paten en peuten hebben ook vaak de revue gepasseerd.
Afbeelding

Afbeelding

En we zitten er weer op. Baby stapjes.
Afbeelding

Afbeelding

Poseren kunnen we nog als de beste!!

Afbeelding

Afbeelding

Op naar een gezond en liefdevol 2021, zonder blessures en met naar elkaar groeien!

BigOne

Re: Een jaar van leren en loslaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:03

Wat een pechjaar van vinden en loslaten, maar het komt wel goed, heel veel plezier en vooral gezond blijven in 2021!!

_Sofie

Re: Een jaar van leren en loslaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:51

Aansprekend dier! Hopelijk wordt 2021 jullie jaar, zonder pech en blessures.