Mijn merrie, Amora Jane (Sirius x Elegant) heb ik alweer 8 jaar in mijn bezit. Begin van dit jaar waren we nog fanatiek in de wedstrijden, tot aan maart de eerste lockdown zijn inval deed.
Amora is inmiddels 15 maar stond er top voor!

De hete zomer zorgde ervoor dat we training 2 weken moesten staken, of we trainden vroeg in de ochtend. Na 2 weken besloot ik haar weer wat meer op te pakken in de training, de temperatuur was toen weer wat beter te doen

Tot ik op een dinsdag in begin augustus, haar uit de stal haalde met een mega gezwollen pees/been. Ik heb het 2 dagen aangekeken, maar al mijn alarmbellen gingen af. Na 2 dagen besloten om een peesscan te maken van haar been. Bleek foute boel, een blessure aan het checkligament; waarschijnlijk ontstaan door een trauma van buitenaf

Besloten om haar op te laten nemen in Dierenkliniek Wolvega. Hier is ze 2 weken lang behandeld. Na 2 weken bleek het “gat” in het ligament al voor een heel groot gedeelte te zijn geheeld.

Eenmaal thuis heb ik er 2 dikke maanden naast gewandeld, tot blaren op mijn voeten aan toe. Maar goed, het is allemaal voor een heel goed doel geweest!
Vorige week woensdag, 9 december, is Amora 100% genezen verklaard. Na een opbouwschema mogen we de training nu weer verder op gaan pakken! Doordat ze 4 maanden niks heeft gedaan, zijn de spieren natuurlijk helemaal verdwenen. We zijn nu bezig met het opnieuw opbouwen van de conditie, dan komen de spieren vanzelf weer denk ik zo.
De foto hieronder is recent gemaakt, we gaan weer de goeie kant op!!

Al met al een jaar dat voor mij snel vergeten mag worden... Toch erg dankbaar dat mijn paard zo snel is hersteld!