Een jaar waarin mijn droom uit kwam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xNinja

Een jaar waarin mijn droom uit kwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 22:28

Hoi welkom bij mijn Een jaar lang ITP!

Ik zal mijn paarden even voorstellen:
Lottie-Belle - Vos - Merrie
Maxime - Zwart - Merrie

November 2019
In oktober begon ik met het bijrijden van Lottie-Belle. Hiervoor reed ik alleen met Maxime. Maxime is een 7 jarige e-pony die ik zelf helemaal heb opgeleid. Omdat ik nu al 21 ben, reed ik met Maxime altijd al tussen de paarden. Maar toch zou ik toch ooit de overstap naar de paarden moeten maken en kreeg ik de kans om Lottie-Belle te gaan rijden. In november hebben wij onze eerste wedstrijd gereden en hoe! Wij gingen van start in de klasse L2 en werden 2 keer 1e met 210,5 en 217 punten! *\o/* En op dezelfde wedstrijd werd ik ook nog 3e met Maxime in het M1 en reden wij 2 mooie winstpunten!

Afbeelding

En reden wij ook nog een andere wedstrijd in november waarmee ik met Lottie-Belle 4 mooie winstpunten behaalde en weer mooie prijzen! Wat betekende dat wij alweer M1 mochten starten. Ook Maxime ging steeds beter en kregen wij 3 mooie winstpunten en kwam het M2 al in zicht!

December
In december gingen wij ook erg lekker! Toch nog maar een keer extra L2 gestart met Lottie-Belle en we werden weer 2 keer 1e met 204 en 207 punten! :D Ook met Maxime kwam ik aan start en werden wij 1e en 3e met 190 en 184 punten. In deze maand ook lekker met beide paardjes buitenritten gemaakt en waren we alweer verder aan het trainen voor de volgende klasse!

Afbeelding

En mag de kerstfoto niet ontbreken natuurlijk

Afbeelding

Januari
In januari heb ik met Lottie-Belle ons M1 debuut gemaakt, en hoe! Dit paard blijft mij maar verbazen. We werden weer 2 keer 1e met 205 en 202,5 punten! _/-\o_ *\o/* En Maxime ging ook top, daar werd ik 2 keer 2e mee met 200,5 en 196 punten! Dus we hadden nu onze punten binnen om M2 te starten! *\o/*

En toen waren de kringkampioenschappen aan de beurt. Ik was echt super zenuwachtig! Eerst met Maxime in het M1. Ik moest als eerste starten en ik was echt heel erg nerveus, en Maxime is een hele sensibele pony en voelt dat dus ontzettend goed aan! Helaas hadden we hierdoor erg veel spanning en reden we op 2 punten na net geen winstpunt. Even balen maar we hadden nog een kans! Met Lottie ging ik ook starten in het M1. We moesten als laatste en ik had echt zin om te knallen! En dat deden we. Met 194 punten werden wij 4e en mochten wij door naar de Overijsselse kampioenschappen! *\o/*
Afbeelding

Februari
Na heel veel trainen was het dan zo ver, de Overijsselse kampioenschappen. Het inrijden ging echt fantastisch maar helaas door de hele entourage en de harde muziek tijdens de proef waren we er niet helemaal bij en konden we niet laten zien wat we wouden... Maar heel veel lieve complimenten gekregen en toch ontzettend trots dat we in zo'n korte tijd al zoveel hebben bereikt!

Afbeelding

Toen moest ik mij echt wel even herpakken na de Overijsselse, dus snel weer op wedstrijd. En dit ging top! We werden 2 keer 3e met 186,5 en 196 punten. Dus dat ging weer super!

Maart
Begin maart mochten we gelukkig nog op wedstrijd. Met Maxime voor het eerst M2 gestart! We hadden de eerste proef weer aardig wat spanning, maar de tweede proef herpakt en werden wij zelfs 2e met 184,5 punt! Ik was zo trots op mijn lieve pony. Mijn doel was toen ik met haar begon om ooit een keer M1 te kunnen starten, maar dat doel is nu Z1.

Ook was Lottie weer mee en werden wij 2 keer 1e met 202,5 en 205 punten! Ook met Lottie mocht ik nu M2 starten! *\o/*

Ook was Maxime jarig in maart en werd ze 7! Met natuurlijk een bijpassende foto

Afbeelding

April
Toen waren er helaas geen wedstrijden meer, dus tijd voor wat afwisseling! Lekker veel het bos in geweest en zo af en toe eens een sprongetje mee genomen met allebei de paarden! Met Maxime hebben we nog een leuke vergelijkingsfoto gemaakt!
Links bovenin was de 1e keer in de bak, rechts bovenin onze eerste wedstrijd toen ze een half jaar onder het zadel was, links onderin 2018 en rechts onderin 2020. :+:
Afbeelding

En in april deden wij mee met de online wedstrijd van Graziozo. Er waren toen nog geen online wedstrijden vanuit de KNHS maar dit was erg leuk om te doen! Wij reden een M1 proef en hebben dit zelfs gewonnen met 205,5 punt! _/-\o_

Mei
In mei had ik een leuk interview met Hoefslag Magazine! En heb ik met Lottie voor het eerst meegedaan aan een crossles! Zelf vind ik springen erg spannend door een ongeluk met Maxime met het springen. Maar Lottie springt alles en vind het super dus de stoute schoenen maar aan gedaan en mee gedaan met de crossles. We vonden het allebei fantastisch!! *\o/*

Afbeelding

Juni
In juni heb ik met Maxime en Lottie af en toe is mee gedaan met een online proefje! Met Lottie hebben we 4 mooie winstpunten gehaald! Met 196,5 en 197 stond de teller alweer op M2+6. En met Maxime reed ik ook 2 mooie winstpunten!

Ook mochten we weer op meetmoment. Met Maxime was ik er nog niet helemaal klaar voor, dus hadden we alleen Lottie mee. Het was weer even wennen maar we gingen met 3 mooie winstpunten naar huis, nog 1 en dan mogen we alweer Z starten! *\o/*

Afbeelding

Juli
Voor het eerst weer een 'echte' wedstrijd gereden met Lottie! En wat ging dit fijn. We werden 3e met 194,5 punt en 6e met 186,5 punt! Dit was fantastisch want dit betekend dat wij Z mogen gaan starten!! En dat is toch echt wel een droom die uitkomt. *\o/*

Met Maxime waren we ook lekker aan het doortrainen en vooral ook lekker buitenritjes maken. Even de puntjes op de i zetten voordat we weer op wedstrijd zouden gaan.

Augustus
Eindelijk was het dan zover, ons Z debuut! Ik vond het echt ontzettend spannend maar wat ging het goed!! De eerste proef werden wij 3e met 211,5 punt! :):) En in de 2e proef deden wij er nog een schepje bovenop en werden wij 4e met 213,5 punt! Het was echt een top debuut! *\o/*

Afbeelding

September
Lottie en ik hadden de smaak van het crossen te pakken, dus hebben wij voor het eerst mee gedaan aan een oefencross! We waren foutloos en wat was het gaaf! Heerlijk om na al dat dressuur toch lekker te gaan springen en even lekker te crossen.
We hebben 2 crossen gereden in september!

Afbeelding

Oktober
In oktober gingen we toch maar weer een keer op dressuur wedstrijd met Maxime en Lottie! Lottie in het Z1. Het ging erg lekker en met 210,5 en een eerste prijs ging het weer super lekker! **\O/** Met Maxime is die lange wedstrijdpauze niet voor niks geweest! Want wauw wat was ik trots op mijn lieve pony! Tussen de grote dressuurpaarden werden wij tweede met 186 punten en eerst met 197 punten in het M2! En ook dit betekende dat ik gewoon met mijn pony Z1 mag gaan starten! Trotser kan je mij niet hebben. <3
Afbeelding

Ook ben ik in oktober begonnen met de opvolger van Maxime. Een knappe jonge zwarte merrie van Governor. Ze krijgt in maart een veulen en is voor de zomer zadelmak gemaakt. In de zomer heeft ze tijd gehad om bij te komen en in oktober ben ik begonnen met haar op te pakken! Met Maxime is het plan om nog Z1 te starten en dan volledig de overstap te maken naar de paarden. Ontzettend veel zin in de toekomst met al deze leuke paarden! <3

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen van mijn topic!

Afbeelding

_Sofie

Re: Een jaar waarin mijn droom uit kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:10

Wauw, wat een progressie in een jaar met beide paarden. Daar mag je trots op zijn!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:12

Super mooi topic! Wat een vooruitgang in toch een apart jaar.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:00

Jeetje wat kan jij rijden zeg! Wat een enorme fijne houding. Heel veel succes in 2021 met je prachtige paarden!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:25

Knap gedaan zeg!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:34

Ik vind het zo leuk dat jij zelfs op vrijwel alle rijfoto's met een big smile op je paarden zit!

inekest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:57

Leuke topic met een vriendelijke amazone en happy paarden top *\%/* +:)+

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:33

Wat een prachtig stel paarden heb je daar en een erg leuk overzicht! Veel geluk samen!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:52

Wat een leuke paarden heb je en een leuk overzicht! :D

Grappig, volgens mij herken ik je wel van de wedstrijden uit de buurt, woon ook in Overijssel :)

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 13:25

Bedankt allemaal voor de leuke Reacties! :D

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:55

Wat een super jaar heb je achter de rug zeg, daar kan je trots op zijn :o. Vind je rijstijl heel vriendelijk en soepel ogen!

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 10:34

Kristy1998x schreef:
Wat een super jaar heb je achter de rug zeg, daar kan je trots op zijn :o. Vind je rijstijl heel vriendelijk en soepel ogen!

dankjewel! :)