Destijds had ik mij al voorgenomen om niet voor haar 4e jaar erop te gaan rijden. Dat is ruimschoots gelukt op 1 januari 2020 zat ik voor het eerst op haar rug.

Mogelijk waren mijn hersenen nog onderkoeld van de nieuwjaarsduik maar ik ben er gewoon zo opgeklommen. Paard staat los, zonder zadel, zonder hoofdstel maar ik wel met cap.

Daarna ben ik langzaam verder gegaan met het rijden uitbreiden.
Door het werk aan de hand was er al een basis.
Aan het rustig en goed kunnen opstappen heb ik best veel tijd besteed.
Ik ben veel alleen aan het werk met mijn paard dus rustig alleen kunnen opstappen is essentieel.
Dit denk ik was de derde keer, vierde keer in totaal, opstappen in de binnenbak.
Daarnaast wandelden we veel en maakte zo al best wat kilometers.

Eind maart werd Joya 5 en voor de foto's heb ik haar versierd. Ook maar even een filmpje gemaakt
Het begon tijd te worden voor een zadel. De keuze viel op een Signum Omega Lotus. Model en maatvoering passend bij Joya, comfort voor mij en makkelijk aanpasbaar.
Een paar dagen voor de lockdown heb ik het zadel besteld! Aangezien de levertijd 19 tot 12 weken was was ik erg blij met de mogelijkheid van een leenzadel. Zo kon ik lekker doorgaan met inrijden.
Eerste buitenritje

En al snel volgde er meer tochthes waarbij ik een deels wandelde en deel reed. In de eerste instantie meer wandelen dan rijden en dat langzaam uit gaan breiden.

We deden een fotoshoot

En maakte nog meer kilometers

In juni kwam mijn eigen zadel

Het rijden ging ook steeds beter dus tijd voor meer kilometers
Pootje baden

De eerste keer dat we de Exmoor pony's in de duinen tegen kwamen staat ook op film
In augustus gingen we samen met een paar stalgenoten naar de Veluwe.
Een grote wens van mij om weer met een eigen paard over de Veluwe te rijden. Veel goede herinneringen kwamen weer boven!

Eerste strandrit werd in september een feit

De dagen werden korter en aangezien ik gewoon moet werken ben ik doordeweeks aangewezen op de avonden.
In het donker buitenrijden is gelukkig geen probleem

Naast het buitenrijden zijn we ook dressuurmatig bezig. Deels onder het zadel maar ook aan de hand.
Maar dat wat ik het leukste vind is met je paard op pad te gaan.
Ben ook heel erg blij dat Joya daar een perfect paard voor is.
Ze is koel en braaf maar wel voorwaarts.
Als je een paard als veulen koopt weet je nooit of ze uiteindelijk echt aan de verwachtingen zal gaan voldoen.
Voor mij is Joya wel een lot uit de loterij!