dit is " sky"
Nadat we begin oktober plots afscheid moesten nemen van onze Storm merkte ik dat het thuiszitten zonder paard en het netflixxen niet aan mij besteed was. ik miste het paardenleven enorm. Mijn dochter mocht heel lief een pony van onze stal blijven rijden maar ik miste het gedoe erom heen.. stalletjes uitmesten eten en drinken geven, land mesten, poetsen etcetc.. Overal waren mensen die zeiden dat ik ze wel mocht helpen maar t voelde " anders" ik wist al snel... of geen paard meer of een eigen... geen verzorgpaard.. Langzaam aan betrapte ik me erop dat ik op internet ging kijken maar steeds dacht ik.. niet doen.. tis nog te vers.. je wilt geen vervanger voor storm.. geef het de tijd.. maar toch bleef ik kijken...
Onze instructeur keek ook en wist precies wat we zochten... niet te jong, niet te oud, niet te groot, niet te klein, bomproof.. of tewel: een die iedereen wilt en ws onvindbaar zou zijn.
Op een zaterdagmorgen zaten we op stal een beetje te scrollen op onze telefoons en kwam ze ineens met " Sky" ; Jeetje zei ik.. wit???? maar iets in zijn blik sprak me aan en voor het eerst dacht ik.. ik mail ze gewoon, kan mij het schelen. Enfin, de dinsdag erop toch maar kijken want immers.. kijken is niet kopen.. en er is meer vraag dan aanbod momenteel en jullie raden het ws al: de boxdeur ging open en ik was op slag verliefd.. Onze dochter twijfelde even en we hebben toen afgesproken erover na te denken. De donderdag erop zijn we een tweede keer gegaan en was onze dochter na het rijden verkocht.. Thuis nog goed over nagedacht en het weekend de knoop doorgehakt... We lieten hem keuren. Als hij goed gekeurd zou worden moest het zo zijn.. als hij afgekeurd zou worden ook.. Zo geschiede... Maandag de keuring en met vlag en wimpel kwam hij er doorheen

Inmiddels staat hij nu een aantal weken bij ons op stal en de start was alles behalve leuk, hij kreeg na een aantal dagen hoge koorts en begon enorm te hoesten. ze dachten aan een longontsteking dus kreeg hij penicilline maar knapte helaas niet op. De Arts kwam nogmaals en nam bloed en neusswaps af maar gelukkig geen rhino, droes en dat soort gekke dingen maar wel een laag hematocriet.. Hij werd verder onderzocht op ziektes als Lyme ed maar ook dat was allemaal negatief. Inmiddels is er een antibiotica switch gemaakt en sky knapt op en ook het bloed is nagenoeg genormaliseerd. Ws is het de combinatie van verhuizen, stress en enting geweest wat hem onderuit heeft getrokken.
Gister voor het eerst een rondje buitenom gestapt en ik voelde me zo blij als een klein kind.
Sky is geen vervanger van Storm, die is onvervangbaar. Hij zit geworteld in ons hart en mis ik nog steeds elke dag. Sky is een opvolger. Ik hoop zo dat sky snel opknapt en we aan de slag met hem kunnen.
Inmiddels is hij al niet meer zo wit als op de foto