Verveling op stal of paddock wat doe jij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Verveling op stal of paddock wat doe jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 19:18

Wat doe jij om verveling tegen te gaan, heb jij zelf een slowfeeder gemaakt. Of laat je andere creatieve dingen zien.

Minoes

Re: Verveling op stal of paddock wat doe jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:16

Mijn pony staat tussen 8 en 4 uur buiten in de winter en in de zomer van 8 tot 8. Op stal hebben we onbeperkt hooi in een slowfeeder, maar ook deels op de grond. Daarnaast hebben we ook wat wilgentakken in de stal :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:39

Speelmaatjes erbij, een hectare ruimte en onbeperkt ruwvoer. De hele dag beetje vreten, beetje kroelen en beetje rondsjezen. Perfect tegen verveling!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:44

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:15

MarlindeRooz schreef:
Kijk eens op de instagram van:
https://www.instagram.com/magicdreamerappaloosa/

Ook leuke ideetjes voor als je geen paddock paradis hebt.

That's me! Haha, thanks voor het linken :D

Ik voer hooi uit slowfeeders waardoor ze zo goed als altijd ruwvoer hebben, heb in de paddock verschillende plekjes waar ik gezonde snackjes in verstop zodat ze rond gaan struinen en moeten nadenken hoe ze het lekkers gaan pakken (ze lopen meerdere keren per dag een rondje om te kijken of er alweer wat te halen valt), ze krijgen vaak takken/bladeren en ze hebben uiteraard elkaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 02:23

troi schreef:
Speelmaatjes erbij, een hectare ruimte en onbeperkt ruwvoer. De hele dag beetje vreten, beetje kroelen en beetje rondsjezen. Perfect tegen verveling!

Ik weet niet of TS bedoeld met "verveling tegen gaan".
De verveling van het paard of die van de eigenaar :D

De mijne staan nu heel lang buiten, maar vinden regenachtig weer ontzettend saai en staan dan maar een beetje "zielig" te doen onder het afdak.
Die gaan niet rondsjezen, alleen mijn kleintje brengt af en toe wat leven in de brouwerij, maar daar wordt mijn merrie niet vrolijker van :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:50

Brainless schreef:
Ik weet niet of TS bedoeld met "verveling tegen gaan".
De verveling van het paard of die van de eigenaar :D

De mijne staan nu heel lang buiten, maar vinden regenachtig weer ontzettend saai en staan dan maar een beetje "zielig" te doen onder het afdak.
Die gaan niet rondsjezen, alleen mijn kleintje brengt af en toe wat leven in de brouwerij, maar daar wordt mijn merrie niet vrolijker van :+

Mijn KWPN merrie stond met slecht weer ook altijd zielig in de schuilstal. Goede dikke deken was de oplossing, ze komt nu ook met slechter weer buiten.

Verder bracht een Shetlander erbij hier veel leven in de brouwerij. Geen paddock paradise nodig hoor haha! Ik heb overigens alleen een schuilstal, paddock en aansluitend rijbak die alleen overdag open is. In de toekomst wil ik nog een kleine track maar dat zal niets anders worden dan een pad rechtdoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 11:48

Ik bedoel echt om de paarden bezig te houden, ze staan 24/7 buiten en we gaan iedere dag een wandeling maken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:57

Bij ons staan ze bij slecht weer in paddock met schuilstal en als het weer het toelaat staat de weide ook open.

Ze hebben altijd de beschikking over onbeperkt hooi met een slowfeedernet erover. Ze staan met elkaar en we zien ze regelmatig met elkaar spelen of elkaar groomen.
Verder hebben ze een himalaya-liksteen, een voederbak (die ik af en toe met snoepjes vul), een jollybal en krijgen ze om de zoveel tijd wilgen- of berkentakken.
Binnenkort krijgen ze er ook nog een kleine pylon bij.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:05

Waaruit maak je op dat ze zich vervelen?
Als ze 24/7 buiten staan op voldoende oppervlakte met onbeperkt ruwvoer en soortgenoten, dan ben je al een heel eind.
Hier staan ze ook regelmatig niks te doen; beetje te dutten, of in de verte te staren. Maar dat hoort erbij. Wij mensen voelen ons vaak al schuldig als we gewoon eens op de bank gaan zitten en een kwartiertje voor ons uit zitten te staren. (onterecht overigens) Maar een paard heeft daar geen last van he. Die 'is' gewoon.

Wel kun je de omgeving en het eten wat uitdagender maken door bv takken in de paddock te gooien waar ze mee kunnen rotzooien, of idd slowfeeders te gebruiken. Die van mij is helemaal gek van de Hayplay. Ook al kan 'ie gewoon uit een bak eten, die bal moet en zal eerst leeg. Is 'ie elke keer weer druk mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 16:08

Ze willen graag op de wei maar dat mag niet, maar iedere ochtend stonden ze er op. Dus nu een goede omheining geplaatst en nu blijven ze van de wei af.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:13

Meerdere voerpunten. Hooinet/hooikussen stro in een hooinet of in een jutezak met 1 gat er in.

Verschillende zoutstenen zowel hangend als in een bak.

Een gat maken in de onderkant van een emmer, gesneden wortel er in deksel er op en in de boom hangen :D

Obstakels in de paddock. Als mijn pony's naar de overkapping willen moeten ze langs twee boomstronken waar ze tussendoor kunnen slingeren of overheen kunnen springen. (Dat laatste doen ze dus ook geregeld!)

https://youtu.be/FmxVGsYffUY Dit was de eerste dag op de paddock het gras staat er ondertussen niet meer, maar ze vermaken zich prima. Ben nog aan het nadenken over extra bezigheden in de paddock dus ben ook benieuwd naar dit topic.

Frederik1517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:51

lekker veel beweging, maar snap dat dat ook heel veel tijd kost

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:55

Ik kan nog een aanvulling doen. Ik heb 'snackbackjes' gemaakt. Mandjes bij de action gekocht en vastgeboord tussen de planten/aan een boom. Als ik er ben gooi ik er 3 brokjes of wat kruiden in. Ze gaan dan geregeld een keer kijken of er wat in zit, ook als ze het al lang leeg hebben gegeten :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:06

Die van mij kunnen rustig 20 minuten turen naar een wandelaar op de dijk een km verderop. :+ Echt vol aandacht staan ze dan te kijken. Eten, zoeken naar verdwaalde grassprietjes, dutjes doen. kijken naar voorbijgangers en wat er op het erf gebeurd. Nee ze vervelen zich hier eigenlijk nooit.