“Oma en kleinzoon”

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

“Oma en kleinzoon”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 00:54

Een droom die uitkomt, oma en kleinzoon samen in onze wei. Jaren lang wilde ik een nakomeling van mijn lieve trouwe connemara merrie Celtic Fair Gin. Ik durfde het alleen zelf nooit aan om haar te laten dekken ivm de risico’s die het toch met zich meeneemt. Op het moment dat ik besloot het echt nooit te zullen gaan doen ivm haar leeftijd (nu 19 jaar) Kreeg ik toevallig weer contact met haar fokster. Na een bezoekje aan haar prachtige connemara fokkerij was ik toch echt wel ondersteboven van Celtic Blue Aghy, een 2 jarige volle connemara Kleinzoon van mijn merrie in mijn favoriete pennykleuren. De beslissing was snel gemaakt. En hier staan ze dan... hoe trots kun je zijn...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door celticpony op 27-11-20 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

La_Lune

Re: “Oma en kleinzoon”

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:58

Leuk stel!
Veel plezier met je droompaardjes

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:22

Prachtige nieuwe aanwinst en de familieband is helemaal leuk natuurlijk!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:32

Wat leuk! Ben benieuwd naar overeenkomsten in karakter. Ik heb 3 generaties merries gehad en oma en kleindochter leken in gedrag echt veel meer op elkaar dan de generatie ertussen. Maar het veulen van de kleindochter begint ook steeds meer op haar oma, dus de generatie ertussen, te lijken.
Laatst bijgewerkt door Caily op 27-11-20 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:56

Wat een beauties, en wat bijzonder dat je zo toch een afstammeling van je merrie hebt.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 09:06

Zo blij als een kind ben ik er ook mee. Qua karakter zijn ze beiden erg nuchter en met vier benen oo de grond: vriendelijk, ontspannen en wel erg nieuwsgierig. Of het nu genen is of echt “des connemara’s” weer ik dan niet zo.
.Gin is wel eenkennig en heeft tijd nodig om een connectie met je aan te gaan. Als ze die heeft en je hebt eenmaal die band, dan is het onvoorwaardelijk en gaat ze voor je door het vuur. Gin heeft bij wijze van nog nooit een stap verkeerd gezet in al die 15 jaren dat ze bij ons is. Sterker nog, de meest betrouwbare pony die ik ken en ze heeft al veel beginners vertrouwen gegeven. En ze is voorwaarts heerlijk! Eenkennig is deze kleine man absoluut niet en angstig of onzeker ook niet. De rest gaan we nog ontdekken. .hij stapt overal op af en probeerd ook met de rest van de kudde op vriendelijke manier zijn plek te veroveren. Geen slag of stoot. Samen staan ze beide wel als eerste van de hele kudde (andere rassen) bij het hek, waar Gin afhaakt als er geen eten is, blijft Rebel (roepnaam) blijft het liefste aan je hangen voor aandacht en knuffels.
Gin was mijn eerste pony die ik na alle bijrijdpaarden kocht voor de kinderen en mijzelf, zij mag over een paar jaar met pensioen, met Rebel is dan de wens om mijn “paardencarriere” af te ronden over 20-25 jaar. Je weet natuurlijk nooit hoe dingen lopen, maar voor nu is het al Heerlijk ze zo samen te zien en ik hoop dat we nog heel lang van beide mogen genieten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:26

Caily schreef:
Wat leuk! Ben benieuwd naar overeenkomsten in karakter. Ik heb 3 generaties merries gehad en oma en kleindochter leken in gedrag echt veel meer op elkaar dan de generatie ertussen. Maar het veulen van de kleindochter begint ook steeds meer op haar oma, dus de generatie ertussen, te lijken.

Dat is idd een ding die we hier bij de trekpaarden ook hebben gezien, keer op keer!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:03

Wat leuk om Celtic Fair Gin te zien. Is ook de oma van onze pony.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:19

Wat een mooi duo zo! Veel plezier met het knappe jonkie! <3