20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:59

Tjonge zeg,4500 is toch wel veel te veel voor een 20-jarige.Jij had het in het begin van dit topic over 3000,nou dat is iets te veel maar dan samen met zadel ,hoofdstel en andere toebehoren,okay dan.Ik ben zelf dol op oudere paardjes maar 4500 nee dat zou ik echt niet gaan betalen en dat krijgen ze van een ander ook niet hoor. Wacht maar af en dat merken ze dan wel en komen vanzelf bij jou terug!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:01

Ik zou het leasen ook even bespreken. Dat je zelf heel graag de pony wil hebben maar niet voor dat geld. En dat je als zij perse dit bedrag er voor wil hebben je ook niet prettig voelt om er nog meer geld voor te betalen. Omdat je dan betaald voor een pony verkoopklaar maken/houden die je zelf niet kunt kopen. En dat je gehoopt had dat het jarenlang leasen toch ook iets zou betekenen wb de verkoop. Gewoon een rustig en goed gesprek en daarna er allebei over nadenken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:01

Stoppen met leasen en een ander paard zoeken. Een stal en budget heb je nu toch al.

Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling groot is, ik was hier al bang voor. Ik begrijp dat ze op een vriendenprijsje had gehoopt, maar dat gebeurt helaas het meest in de Penny. Sterkte met het verwerken.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:10

€4500,- voor een 20 jarige? Wens ze veel succes met de verkoop.
Op 20 jarige leeftijd liggen er veel gezondheid problemen op de loer.
Vind het heel verdrietig voor je dat ze misbruik lijken te maken door de emotionele hechting :(:)

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:11

Bizar.
En dan met droge ogen zeggen dat een goeie plek het belangrijkste is.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:24

Nou ja, wat ontzettend rot voor je. Ik vind 4500 echt niet realistisch. En voor mijn gevoel wordt er misbruik gemaakt van de band die je hebt. Ik zou hoe moeilijk ook, ook stoppen met leasen en een ander paard kopen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:24

capopjekop schreef:
Bizar.
En dan met droge ogen zeggen dat een goeie plek het belangrijkste is.


Ach welnee, money, money money, vreselijk zulke mensen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:41

Komt me niet echt onverwacht.
Stoppen met leasen, en géén bod uitbrengen! Laat ze barsten.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 18:44

Ik zou sowieso al per 1-1 stoppen , omdat eigenaresse alle leasecontracten stopt. (Andere pa/po gaan alleen mee naar haar nieuwe huis). Ik ga de komende maand nog lekker genieten en vooral plezier maken. Zij denken hem te kunnen verkopen. Alleen ga ik er dan niet alle tijd en moeite meer in steken om hem prachtig gespierd en top eruit te laten zien. Blijkbaar kunnen ze dat zelf dus ook, moeten ze eerst alleen spullen kopen, want praktisch alles is van mij en dat gaat mooi met mij mee ;)

Ze weten mijn maximale prijs en die is hoog genoeg. Nu komt hij per 1-1 te koop voor die prijs op verschillende websites, dus ben benieuwd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:50

siepenteun schreef:
Ze weten mijn maximale prijs en die is hoog genoeg.

Als dat die 3000 euro uit de OP dan is die véél te hoog. Je bent een leuk plan b voor ze; als ze hem niet voor die absurde prijs kunnen verkopen, dan pakken ze lekker alsnog jouw 3 mille. En dat gaat wslk gebeuren.
Nogmaals, laat je niet leiden door je emotie, en distancieer je hiervan, ze zijn bezig je te tillen.

hwn
Berichten: 4778
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:52

Wat erg, TS! Ik zou me echt heel erg beledigd voelen en niets meer met die geldwolven te maken willen hebben. Een tip: zoek mss in België naar een paard, ik zie dat de prijzen hier toch een pak lager liggen.

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:53

Jongens ts heeft aangegeven wat ze er voor over heeft. Whatever it may be, als het goed voelt, dan is het goed.

Lekker genieten ts en alvast wat afscheid nemen. Met de ervaring die je hebt opgedaan heb je zo weer een bijrijdpaars kf misschien wel een eigen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:59

Kuggur schreef:
siepenteun schreef:
Ze weten mijn maximale prijs en die is hoog genoeg.

Als dat die 3000 euro uit de OP dan is die véél te hoog. Je bent een leuk plan b voor ze; als ze hem niet voor die absurde prijs kunnen verkopen, dan pakken ze lekker alsnog jouw 3 mille. En dat gaat wslk gebeuren.
Nogmaals, laat je niet leiden door je emotie, en distancieer je hiervan, ze zijn bezig je te tillen.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ze maken gewoon misbruik van de emotionele band die je hebt met het dier. Die 3000 die je zelf wilde bieden of zelfs hebt geboden misschien, was al veel te hoog voor een 20 jarige.

Ik ben het met Kuggur eens dat ze je gewoon proberen te tillen en idd grote kans dat ze half januari je alsnog die 3 k afhandig proberen te maken omdat ze het dier voor 4500 niet verkocht krijgen.

Heel erg jammer en zuur dit zeg en kan me voorstellen dat dit erg koud op je dak komt vallen na zoveel jaren.

Ik zou het laten bezinken voor een paar maanden en gedurende die maanden het leasebedrag bij je 3 k optellen en straks gewoon op zoek gaat naar een ander paard

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:00

Joltsje schreef:
Whatever it may be, als het goed voelt, dan is het goed.

Baarlijke nonsens. Emoties zijn slechte raadgevers in zakelijke aangelegenheden.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:06

Kuggur schreef:
siepenteun schreef:
Ze weten mijn maximale prijs en die is hoog genoeg.

Als dat die 3000 euro uit de OP dan is die véél te hoog. Je bent een leuk plan b voor ze; als ze hem niet voor die absurde prijs kunnen verkopen, dan pakken ze lekker alsnog jouw 3 mille. En dat gaat wslk gebeuren.
Nogmaals, laat je niet leiden door je emotie, en distancieer je hiervan, ze zijn bezig je te tillen.

_/-\o_
Precies dat dus...

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:06

Ik vind een paard geen zakelijke aangelegenheid.

Is het slim om zoveel te bieden, nee. Het paard js het niet waard en je ziet je geld nooit terug. Maar wat nou als zij het er voor over heeft en er blij mee is. Wie zijn wij om daar over te oordelen.

Elk paard is de slachtprijd, de rest is emotie. Dus dan zou elk paard 75p euro zijn. Prima

Sjaco
Berichten: 379
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:06

Tessebes schreef:
Stoppen met leasen en een ander paard zoeken. Een stal en budget heb je nu toch al.

Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling groot is, ik was hier al bang voor. Ik begrijp dat ze op een vriendenprijsje had gehoopt, maar dat gebeurt helaas het meest in de Penny. Sterkte met het verwerken.



Ik vind dit een wat bijzondere reactie en niet zo sympathiek. Ts heeft helemaal nérgens over een vriendenprijsje gesproken.

En er zit heel erg veel tussen een vriendenprijsje en € 4500.

snorkel1986

Berichten: 3045
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:07

Zouw wat een geld willen ze.. Ik kocht mijn paard als 7 jarige merrie voor 3500 met net papier en beleefd verder niks er bij ( behalve halster)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:09

Het is idd een hoop geld. Ik vind het verstandig TS dat je daar niet in mee gaat, en dat je gewoon nog lekker een maandje gaat genieten samen. Wie weet wat er nog op je pad komt.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:20

siepenteun schreef:
Hoe zal ik het omschrijven. Tot vanmiddag waren de dingen erg positief. Ik heb een mooi plekje enz. Nu belde de eigenaresse mijn moeder op (mij eerst, alleen had ik college). Vraagprijs is bizar en eigenlijk gewoon niet fair tov mij. 4500 euro moet hij minimaal opbrengen....

Ik ga dit uiteraard niet betalen. Nog even onze prijs genoemd (kan nog iets bij, maar meer is hij echt niet waard).

Ben teleurgesteld en verdrietig. 2,5 jaar hem in de lease en 5,5 jaar gereden. Pony heeft mij bakken geld gekost....

Ik zou lekker voor een ander paardje gaan kijken! En dan de lease opzeggen en ze daarbij een visitekaartje van een psycholoog geven, want dit is echt gestoord.

Succes.

Poekkie

Berichten: 7363
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:22

Wow. Voor 4500 krijg je mijn 16-jarige D-pony die niet superspeciaal maar wel volledig verkeersmak is, perfect laadt op eender wat, 5x per week gereden wordt, springt, crosst, en kuikenmak is op wedstrijd met een strikje errond bij jou thuis gebracht B-)

Verstandig dat je daar niet in mee gaat. Sterkte met alles wat te verwerken en te laten bezinken. Hopelijk komt er daarna een ander leuk dier op je pad.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:28

Kuggur schreef:
siepenteun schreef:
Ze weten mijn maximale prijs en die is hoog genoeg.

Als dat die 3000 euro uit de OP dan is die véél te hoog. Je bent een leuk plan b voor ze; als ze hem niet voor die absurde prijs kunnen verkopen, dan pakken ze lekker alsnog jouw 3 mille. En dat gaat wslk gebeuren.
Nogmaals, laat je niet leiden door je emotie, en distancieer je hiervan, ze zijn bezig je te tillen.

Als ze opbellen of je hem niet alsnog voor die 3000 wil hebben, zeg je dat je je bedacht hebt en dat je nu maar 1700 wil betalen.

Laat geen misbruik van je maken.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:28

Die zijn zeker hun geld wel in goud waard hoor Poekkie! De prijzen voor een superbrave D zijn gewoon enorm op het moment, vergis je niet. Zoiets zochten wij ook, hoefde helemaal geen topper te zijn, maar echt braaf om van te leren met ervaring op vreemd terrein. Onder de 5000 lijken ze er niet te zijn en doe daar ook nog maar wat bij als ze wat meer sportresultaat hebben. Tot een bepaalde leeftijd dan, maar met een brave 16 jarige waren wij voor dat geld zeker komen kijken!

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:30

LiselotZorro, dat is inderdaad een goeie.
Want die voel je al op je klompen aankomen ;(

Coentjuh

Berichten: 9866
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:32

Aaahhh arme TS. Met grote verbazing lees ik je bericht over de bizarre vraagprijs die de eigenaar er voor wilt hebben. En ik snap inderdaad dat dit een emotionele klap is. En oneerlijk omdat je de pony al zolang huurt en er goed voor bent. Heel veel sterkte ermee en alle geluk voor de toekomst met wat je beslissing ook gaat zijn. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 02-12-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt