Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:23

opisop_shop schreef:
Wat fijn!
Hoe is het afgelopen met het abces?


Och daar heb ik nooit weer een update over geplaatst!

Na 10 dagen was het dicht en was het nog maar een heel klein wondje. Zwelling trok weg nadat het abces 'leeg' was. Inmiddels zit er alweer haar op. Er is gelukkig niks van te zien geen littekens.

Heb er vooral een braver paard aan overgehouden. Tuurlijk is het niet leuk om dat op deze manier te moeten doen maar achteraf gezien was het ook nog een mooie leerschool.

Ik heb toch het vermoeden dat ze er niet fit van geweest is. Ze heeft in haar hoeven een verdikte rand zitten wat erop wijst (volgens een dierenarts die mij dat ooit vertelde) dat ze toch ergens niet fit geweest is. Dit moet dan net in de week zijn geweest dat ik vakantie was. Echt een nadeel van een Fjord is dat ze het nauwelijks aangeven als ze niet fit zijn. Mijn oude merrie is ook wel eens niet fit maar je merkt er gewoon amper wat van...

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:08

@Stichtlover – Wat ontzettend gaaf dat je dit soort dingen met je paard kan doen. Lijkt me heel waardevol. En ook gewoon heel leuk om eens voor de afwisseling mee te pakken.

@Nobel – Fijn dat ze uiteindelijk toch het water in is gegaan. Toch fijn als je straks in de winter je niet druk hoeft te maken over plassen en in de zomer de verkoeling kan opzoeken.

@Laura – Goed dat je dat bloedonderzoek hebt laten doen. Kun je toch weer gericht verder. Op naar een fit paard!

@ Opisop_shop – Ziet er uit fijn uit zeg! Vriendelijk maar vooral ook duidelijk. :j

@Debbie – Ik heb er ook voor gekozen om toch iemand anders te laten komen. Ondanks dat we al wel al wat kunnen stappen onder het zadel lijkt het me goed als iemand ook echt even kan doorpakken als dit nodig is. Tijdens het grondwerk kwam ik er al achter dat dat soms bij hem wel nodig is als hij het niet goed snapt.

@Blaze1994 – In welke regio ben je opzoek naar iemand? Mensen in je netwerk is sowieso altijd heel fijn. Ik heb ook een Horselyx. Nimbus vind het wel lekker maar het is niet genoeg om er heel effectief mee te trainen. Voer in zijn geheel niet eigenlijk. Hij krijgt nu kriebels als beloning en dat werkt hier dan weer echt héél goed. Hij wordt er niet opdringerig van maar ontspant dan wel even.

@Loveslimpie – Wat fijn dat het met je 5-jarige al zo goed gaat. Ik herken die angst wel een beetje, goed dat je je daar niet door laat leiden. Soms kunnen ze je echt verrassen, ook in de positieve zin. Jammer dat je met de 4-jarige nog steeds wat aan het tobben bent. Andere smid een optie?

@Zebrastreep – Wat goed zeg! Dat het wat langer heeft geduurd is jammer, maar het heeft je met het abces ook niet mee gezeten. Fijn dat dat toch nog relatief snel genezen is! :D

--

Veel sneller dan verwacht komt morgen de ruiter voor Nimbus al. Ik dacht dat het allemaal wel lastig met plannen zou zijn, maar kon uiteindelijk heel gemakkelijk een middag vrij nemen gelukkig. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Met nieuwe dingen kan hij nog wel eens gaan steigeren.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:23

Mooblie schreef:
@Stichtlover – Wat ontzettend gaaf dat je dit soort dingen met je paard kan doen. Lijkt me heel waardevol. En ook gewoon heel leuk om eens voor de afwisseling mee te pakken.

@Nobel – Fijn dat ze uiteindelijk toch het water in is gegaan. Toch fijn als je straks in de winter je niet druk hoeft te maken over plassen en in de zomer de verkoeling kan opzoeken.

@Laura – Goed dat je dat bloedonderzoek hebt laten doen. Kun je toch weer gericht verder. Op naar een fit paard!

@ Opisop_shop – Ziet er uit fijn uit zeg! Vriendelijk maar vooral ook duidelijk. :j

@Debbie – Ik heb er ook voor gekozen om toch iemand anders te laten komen. Ondanks dat we al wel al wat kunnen stappen onder het zadel lijkt het me goed als iemand ook echt even kan doorpakken als dit nodig is. Tijdens het grondwerk kwam ik er al achter dat dat soms bij hem wel nodig is als hij het niet goed snapt.

@Blaze1994 – In welke regio ben je opzoek naar iemand? Mensen in je netwerk is sowieso altijd heel fijn. Ik heb ook een Horselyx. Nimbus vind het wel lekker maar het is niet genoeg om er heel effectief mee te trainen. Voer in zijn geheel niet eigenlijk. Hij krijgt nu kriebels als beloning en dat werkt hier dan weer echt héél goed. Hij wordt er niet opdringerig van maar ontspant dan wel even.

@Loveslimpie – Wat fijn dat het met je 5-jarige al zo goed gaat. Ik herken die angst wel een beetje, goed dat je je daar niet door laat leiden. Soms kunnen ze je echt verrassen, ook in de positieve zin. Jammer dat je met de 4-jarige nog steeds wat aan het tobben bent. Andere smid een optie?

@Zebrastreep – Wat goed zeg! Dat het wat langer heeft geduurd is jammer, maar het heeft je met het abces ook niet mee gezeten. Fijn dat dat toch nog relatief snel genezen is! :D

--

Veel sneller dan verwacht komt morgen de ruiter voor Nimbus al. Ik dacht dat het allemaal wel lastig met plannen zou zijn, maar kon uiteindelijk heel gemakkelijk een middag vrij nemen gelukkig. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Met nieuwe dingen kan hij nog wel eens gaan steigeren.



Het duurde ook wat langer omdat ik het zelf best wel spannend vond. Heb daarom gewoon lekker 4 maanden de genomen en alles rustig opgebouwd. Nu had ik zoiets van ik ga erop het voelde goed.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:46

Mooblie schreef:
@Stichtlover – Wat ontzettend gaaf dat je dit soort dingen met je paard kan doen. Lijkt me heel waardevol. En ook gewoon heel leuk om eens voor de afwisseling mee te pakken.

@Nobel – Fijn dat ze uiteindelijk toch het water in is gegaan. Toch fijn als je straks in de winter je niet druk hoeft te maken over plassen en in de zomer de verkoeling kan opzoeken.

@Laura – Goed dat je dat bloedonderzoek hebt laten doen. Kun je toch weer gericht verder. Op naar een fit paard!

@ Opisop_shop – Ziet er uit fijn uit zeg! Vriendelijk maar vooral ook duidelijk. :j

@Debbie – Ik heb er ook voor gekozen om toch iemand anders te laten komen. Ondanks dat we al wel al wat kunnen stappen onder het zadel lijkt het me goed als iemand ook echt even kan doorpakken als dit nodig is. Tijdens het grondwerk kwam ik er al achter dat dat soms bij hem wel nodig is als hij het niet goed snapt.

@Blaze1994 – In welke regio ben je opzoek naar iemand? Mensen in je netwerk is sowieso altijd heel fijn. Ik heb ook een Horselyx. Nimbus vind het wel lekker maar het is niet genoeg om er heel effectief mee te trainen. Voer in zijn geheel niet eigenlijk. Hij krijgt nu kriebels als beloning en dat werkt hier dan weer echt héél goed. Hij wordt er niet opdringerig van maar ontspant dan wel even.

@Loveslimpie – Wat fijn dat het met je 5-jarige al zo goed gaat. Ik herken die angst wel een beetje, goed dat je je daar niet door laat leiden. Soms kunnen ze je echt verrassen, ook in de positieve zin. Jammer dat je met de 4-jarige nog steeds wat aan het tobben bent. Andere smid een optie?

@Zebrastreep – Wat goed zeg! Dat het wat langer heeft geduurd is jammer, maar het heeft je met het abces ook niet mee gezeten. Fijn dat dat toch nog relatief snel genezen is! :D

--

Veel sneller dan verwacht komt morgen de ruiter voor Nimbus al. Ik dacht dat het allemaal wel lastig met plannen zou zijn, maar kon uiteindelijk heel gemakkelijk een middag vrij nemen gelukkig. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Met nieuwe dingen kan hij nog wel eens gaan steigeren.


Regio Eindhoven zoek ik, het liefst dat hij gewoon kan blijven staan waar hij nu staat maar misschien heb ik geen keus daar in.
Die van mij doet echt (bijna) alles voor eten dus dat is fijn maar ik gooi de voerbeloningen wel in een emmer en dan wordt hij niet opdringerig. Hij vind kriebels heel lekker maar werkt bij hem minder als met eten. Mijn oude merrie doet helemaal niks voor eten dus grappig hoe dat zo verschilt.

Spannend en leuk dat er morgen een ruiter komt! Laat je ons weten hoe het ging? Steiger hij plotseling of is het hem dan teveel geworden of een te grote prikkel?
Die van mij steigert alleen als ik niet luister naar zijn signalen dat hij het een te grote stap vooruit vind. Nu ik dit weet is het niet meer gebeurd maar misschien wellicht met buiten het terrein gaan dan kan je soms niet ineens thuis zijn bijvoorbeeld maar dan wil ik een simpel trucje aan leren waardoor hij afgeleid raakt en die spanning kan afvloeien. Welk trucje weet ik alleen nog niet.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:57

Ik ben hier een hele tijd stil geweest omdat mijn merrie helaas met een verrekte kogel liep, maarrrr we kunnen nu weer echt verder gaan :D

Gisteren voor de 5e keer weer gereden sinds haar blessure (4 maanden eruit gelegen). Ik merk dat haar extra lange 'vakantie' haar goed heeft gedaan, want het rijden pakt ze nu echt super op! Zo goed zelfs dat ik gisteren een hindernisje heb neergezet, omdat het de bedoeling is dat ze een eventingpaard wordt :Y)

Slechte kwaliteit ivm still uit een video
Afbeelding

Zijn er hier mensen die springpaarden opleiden of hebben opgeleid die mij tips zouden kunnen geven over het trainen van een jong paard en hoe zo'n trainingsschema er uit ziet?

Ik kan nu weer gezellig met jullie meekletsen, ik heb wel meegelezen de hele tijd O:)

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:27

Fijn dat het weer kan!

Hier gister weer de draad opgepakt nadag ze afgelopen zondag he-le-maal over de flos was toen ik een poging wilde doen met dubbele longe te werken. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar tijdens het vastmaken van de lijnen schrok ze en toen escaleerde het helemaal. Ik was thuis in de paddock bezig en eerst rende ze gelukkig alleen nog over de track die er aan vast zit. Maar de paniek zakte niet af en toen vloog ze door het draad, 2x gevallen en de tweede keer stond ze niet meer op. Ogen helemaal weggedraaid en ik hoorde haar hart als een malle tekeer gaan ;( gelukkig gaf me dit wel de kans om alles los te maken en de lijn die zich inmiddels stevig om haar ene achterbeen had gewikkeld ook los te krijgen. Daarna krabbelde ze weer op om te ontdekken dat ze in 'het hoge gras' stond en begon meteen te eten :') ik kon haar op dat moment nig niet benaderen. Gelukkig op het eerste oog geen ernstige dingen, stond goed op 4 benen en at. Dus eerst maar eens de schade aan de omheining geïnventariseerd en de geknapte prikpaaltjes naar de container gebracht. Halster meegenomen en toen kon ik haar gelukkig weer makkelijk benaderen en heb ik haar meegenomen om benen te koelen en daarna te stappen tot de ademhaling weer normaal was. Daarna met een emmer slobber op stal gezet en daarna met mama terug in de wei. Pfffff. Dit is niet goed voor je hart kan ik wel zeggen!

Maar kijk eens wie er ondertussen wel haar bovenlijn beter is gaan gebruiken

Afbeelding

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:38

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:39

Gelukkig dat jullie nu weer verder aan de slag kunnen! Ziet er leuk uit dat eerste sprongetje.

@qimm: jeetje heftig zeg #) gelukkig dat er niks aan de hand lijkt te zijn maar ik snap best dat je je dood geschrokken bent.

Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst in 2 maanden Lady weer zelf kunnen longeren :D toen ik haar de volte op stuurde had ze wel zo iets van huh? en begon ze me weer eventjes uit te testen door gewoon langzaam te gaan stappen en draven 8)7 gelukkig wist ze na een paar rondjes weer dat ze moest luisteren en toen liep ze eigenlijk heel fijn!
Morgen weer even lekker longeren en volgend weekend wil ik weer opstappen. Mijn laarzen passen nu helaas niet dus ik heb straks even jodphurs voor op stal en straks tijdelijk mee te rijden.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:49

Ze is nu wel een beetje zenuwachtiger over lijnen. Maar dat gaan we gewoon weer desensibiliseren! Maar gelukkig niks aan overgehouden.

En ik zie een super braaf paard bij de tandarts, beetje stout paard bij de eerste keer weer longeren met het baasje. Maar uiteindelijk toch braaf :D Fijn dat je er weer op kan!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:01

Heb je het springen ook al een beetje vrij/aan de longe geoefend?
Zo zou ik het althans doen.
Mijn huidige ruiter is een springruiter die die pakt straks vast ook een keer een laag sprongetje mee.

Jeetje qimm wat een schrik!
Was het een vaste dubbele lijn uit één stuk? Die heb ik zelf ook, maar ik las laatst bij iemand uit mijn Facebook vrienden dat zij er ook iets door had meegemaakt. Twee losse lijnen zijn veiliger.

Laura wat fijn om zelf weer wat te kunnen doen!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:15

Ik denk dat het in dit geval weinig uit had gemaakt aangezien ze als een bezetene rond heeft gerend en het los hangende deel om haar been was geslagen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat uit 1 stuk wel meer risico heeft.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:04

Ik heb een keer iemand bij M gehad die een paarden opleiding volgde en een aantal casussen moest doen voor haar examen. Één van die dingen was een paard voor het eerst longeren met dubbele longe en dat kwam ze bij M doen. Zij waren echt mega gebrand op veiligheid en mochten ook echt alleen twee losse lijnen gebruiken. Die kunnen minder snel in de knoop komen bij je paard en dan evt ook makkelijker weer los.

Zelf doe ik altijd eerst een aantal keer iets achter de kont langs, bv zo'n bodywrap bandage/elastiek.
Dan reageren ze daarna ook niet meer op de longe.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:25

opisop_shop schreef:
Ik heb een keer iemand bij M gehad die een paarden opleiding volgde en een aantal casussen moest doen voor haar examen. Één van die dingen was een paard voor het eerst longeren met dubbele longe en dat kwam ze bij M doen. Zij waren echt mega gebrand op veiligheid en mochten ook echt alleen twee losse lijnen gebruiken. Die kunnen minder snel in de knoop komen bij je paard en dan evt ook makkelijker weer los.

Zelf doe ik altijd eerst een aantal keer iets achter de kont langs, bv zo'n bodywrap bandage/elastiek.
Dan reageren ze daarna ook niet meer op de longe.


Uhm ja, body wrap doen we al een paar weken en daar reageerde ze dan weer totaal niet op.
En het losse uiteinde had zich succesvol om het achterbeen gewikkeld, want ze bleef er herhaaldelijk naar slaan waardoor de lijn zwiepte en er nog eens, en nog eens omheen wikkelde.
Freak accident i guess.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:43

Ja dan is het gewoon dikke pech inderdaad

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:38

@Qimm: hoe gaat het nu aan de lijnen? Niks er aan over gehouden?

Ik heb vandaag weer voor het eerst gereden :D ofnouja, wat je rijden kunt noemen. Het opstappen ging eigenlijk best soepel. De eerste rondjes stappen voelde wel heel vreemd aan. Mijn voet zit behoorlijk vast dus ik mis wel een behoorlijk stuk flexibiliteit en miste ik de kracht om goed mijn been aan te leggen. Na een tijdje gestapt te hebben had ik geen last meer van mijn voet en heb ik geprobeerd om aan te draven. Viel dat even tegen :roll: de eerste 3 passen deed mijn voet echt pijn en moest ik er echt aan denken om mijn onderbeen terug te leggen zodat ik meer van uit de beweging van Lady ga lichtrijden in plaats van uit mijn voeten. Dat ging wel goed en toen werd de pijn wat minder. Ik had gelukkig geen last van de plek van de breuk maar ik had last van de hele buitenkant van de voet. Ik merk dat ik daar veel spieren mis.

Dus vandaag voornamelijk gestapt en een paar rondjes gedraafd en toen vond ik het weer goed. Afstappen was daarna ook nog even een dingetje :))

Ik ben vandaag even niet rijtechnisch bezig geweest maar puur met mijn eigen rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:01

Lief dat je er naar vraagt. Ze is enorm schrikkerig op dingen die naast haar bewegen. Gewoon longeren is prima en ik kan er ook gewoon op zitten zonder problemen. Nou ja, beetje desensibiliseren de komende tijd, dit is wel heel ongemakkelijk voor ons beide.

Fijn dat je eindelijk weer hebt kunnen rijden! Lekker rustig weer opbouwen

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:34

Oh wat heerlijk dat je er weer zelf op hebt gezeten Laura!

Hier lijkt dat toch nog wel even te duren. Waar de nieuwe ruiter aan het begin zei dat ik er na twee week zelf op zou zitten en na een maand op wedstrijd zou kunnen, is dit de derde week en stap ik er voorlopig nog niet op. Maar dat had ik al wel gedacht haha.
M accepteert het gewoon nog niet, hij blijft toch zichtbaar iedere keer weer zoeken van wat zal ik nu eens uitvreten
Het leidt tot niks omdat de ruiter hem voor is en er goed bij houdt, dus nog geen gebok ofzo.
Maar dat zou hij bij mij wel doen.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:44

Wat heerlijk Laura dat je weer hebt gereden.

Hier afgelopen dinsdag voor het eerst gedraafd op Trippel. Ze deed het super braaf. Daarna zelfs los uitgestapt. Vanmiddag ga ik er weer op. Had niet verwacht dat ik haar zelf zou beleren maar tot nu toe gaat het goed.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:02

Wat fijn! En die naam moet ik iedere keer om grinniken hihihi

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:23

@essxan, wat fijn dat het goed gaat!
@opisopshop, hopelijk is het een fase en groeit M er toch overheen.
@Qimm, onverwachtste reactie dan toch, zeker omdat ze niet reageerde op de bootyband. Hoe reageert ze als je longeert met de leidsels over de rug?
@lauraa, wat fijn dat je weer hebt kunnen rijden!

Wij hebben gisteren de zadelpasser erbij gehad en hebben nu een nieuw zadel. Murphy loopt er heel fijn onder. Vandaag zijn we weer met de trailer op pad gegaan naar een heidegebied. We hebben heerlijk gereden en er waren ook veel andere recreanten, maar Murphy gaf nergens wat om. Echt heel bijzonder, pas 4 jaar en zo braaf *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:55

Wat braaf zeg!

Hier ook blij.
Zo dwars als M donderdag nog was, waarschijnlijk omdat hij sinds zondag niet meer had gereden, zo braaf was hij dit weekend!
Gister was hij al een stuk beter te rijden maar vandaag oogde hij gewoon mooi ontspannen en meewerkend.
Fijn om te zien!
Daarna heeft hij hem buiten uitgestapt, hij is nog nooit echt het erf af geweest (1x 10 meter aan de hand haha). Stukje langs de weg en daarna kun je naar een meer rijden.
Hij deed het echt heel goed. Soms even in de achteruit of een sprongetje opzij maar voor een eerste keer heel braaf en heel goed te controleren.
Het kriebelde wel, misschien stap ik hem volgende week wel een keer uit als hij dan ook nog zo braaf is!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:05

stitchlover schreef:
@Qimm, onverwachtste reactie dan toch, zeker omdat ze niet reageerde op de bootyband. Hoe reageert ze als je longeert met de leidsels over de rug?

Wij hebben gisteren de zadelpasser erbij gehad en hebben nu een nieuw zadel. Murphy loopt er heel fijn onder. Vandaag zijn we weer met de trailer op pad gegaan naar een heidegebied. We hebben heerlijk gereden en er waren ook veel andere recreanten, maar Murphy gaf nergens wat om. Echt heel bijzonder, pas 4 jaar en zo braaf *\o/*


[ [url=m/QvYmDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tyDwil.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l4obXT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het probleem ontstaat pas als ze iets naast zich ziet bungelen (nu snap ik ook de aanhoudende angst voor de loshangende beugels, mijn grootste opluchting is wel dat ze daar uiteindelijk aan gewend raakte)

Afbeelding

Dit ging namelijk prima tot ik wilde keren en dus wat meer naast haar ging staan, toen schrok ze zich ook een hoedje en rende zonder mij terug naar huis waar ik haar wachtend voor de staldeur aantrof. Nu snap ik ook wat daar dus 'mis' ging.
Wel iets om mee te gaan oefenen. Even iets vinden van een quick release zodat ik de situatie kan defusen voor ze weer in blinde paniek god weet wat uit gaat halen.

Komt wel goed.

Gister weer fijn gewerkt aan overgangen maken. Ze laat steeds beter, vaker en langer haar hals zakken <3

Afbeelding


Wat een heerlijke rit heb je gemaakt zeg <3 Jullie gaan echt lekker!

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:22

@qimm: lastig dat ze dat soort dingen eng vind. Maar je weet nu wel wát ze eng vindt.

@opisop_shop: gewoon nog eventjes de tijd geven. Zo’n ruiter is wel handig nu om te zorgen dat het gebok geen gewoonte van hem gaat worden. Dat heeft wel langer nodig dan 2 weken. Komt vanzelf goed! Wel fijn dat het gisteren toch een stuk beter ging!

@stiychlover: dat ziet er echt heerlijk uit! Fijn als ze met 4 jaar al zo braaf zijn buiten.

Gisteren hebben we Lady op de weegschaal gezet. Het was wel een beetje een enge weegschaal maar gelukkig vertrouwde ze mij en liep ze mij achterna de weegschaal op. Lady weegt inmiddels al 667kg :oo en ze moet nog bijkomen :))

Toen we terug op stal waren besloten om nog een zeer spontane staprit te maken in het zonnetje. Het was echt heerlijk. Ook nog even langs de plek gereden waar ik vorige keer mijn enkel gebroken had. Onderweg kwamen we nog een 2 span shetlanders tegen. Lady had nog nooit een koets gezien maar gelukkig zette de mensen het span stil en kon Lady even rustig kijken en liep ze er toch voorbij.

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:59

Wat gaat iedereen goed vooruit! Ik zie al mooie foto's voorbij komen <3.


Hier weer even een lichamelijke tegenslag bij Ofira. De hoefsmid kwam langs om te bekappen en zag dat linksvoor de witte lijn in de hoef breder is geworden , wat kan duiden op toch wat lichte bevangenheid. Wel met lichte twijfel , want er zit ook al een beste tijd een hardnekkige bacterie in. Ze heeft er in ieder geval wel last van want het bekappen aan die hoef was niet zo gezellig. Mevrouw liet zich nog even vallen , de smid kon nog net op tijd wegspringen |o. Ze is ook best aan de dikke kant , en staat nu ook op een plekje waar het gras zo kort is dat ze er niks meer aan heeft. Je zou zeggen van het gras af , maar de symptomen zijn eigenlijk niet echt te schuiven naar bevangenheid... Ze loopt goed is niet onregelmatig , wil gewoon op het harde lopen ( eigenlijk nog liever dan op het zachte) , is voorwaarts ect. Ik wil alleen wel even wachten met naar de andere wei toe brengen want daar staat gewoon teveel gras.

Gisteren dus maar gewandeld in plaats van aan de longe. En eigenlijk was dat wel heel leuk. Voor het eerst zonder ander paard de hei op en ze was zo heerlijk braaf. Totaal geen spanning , haar lip hing mooi los en ze liep eigenlijk 9 van de 10 keer met het neusje over de grond. Nog over een bruggetje geweest na 1 weigering. Vond het zelf ook wel hartstikke leuk! Verlatingsangst begint er nu toch echt uit te gaan. Ze liep verder ook goed , zeker na de smid even rustig bekijken hoe ze loopt.

Ik merk dus wel dat ze alle voetjes netjes geeft behalve dus die ene wat gevoelig is. Bij mij gaat het nog enigszins redelijk en wil ze het wel doen. Maar bij de smid maakt mevrouw er behoorlijk drama van :=