Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:43

Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat Laura!


Hier een beetje goed nieuws van de 4 jarige, ondanks dat ze nog echt super beroerd loopt, is er uit de foto's gekomen dat ze geen hoefbeenkanteling heeft, maar "alleen maar" ontstekingen in beide voorhoeven en dunne zolen.. Nog steeds niet fijn, maar daar is zeker wat aan te doen. Dus nu doorgaan met de sodabadjes om de ontstekingen eruit te krijgen en ze staat op pijnstilling. Dan kan hopelijk de smid binnenkort weer komen om te kijken hoe nu verder..

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:57

A
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:09

Ze durven er nog niet veel over te zeggen... Mening was, hoefijzers met zooltje en ze heeft geen last meer van dr eigen dunne zool.. maar dat zegt natuurlijk niks over de ontstekingen..

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:01

Fijn loveslimpie, hopelijk trekt het snel weg zonder schade.

Hier beviel de hardere wind denk ik niet zo goed vandaag want er kwam weer ogenschijnlijk vanuit het niets een rodeo bij M vanavond.
Na de vierde woeste sprong lag ze er naast.
Er stond toevallig iemand te filmen.
Ruiter heeft gelukkig niks!
Daarna is ze gelijk weer opgestapt ( je moet het maar durven) en was hij gewoon braaf?!
Morgen zou ze normaliter weer komen, of ze moet er veel last van krijgen.
Zal mij benieuwen dan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 05:20

Oeps :oo wat een dappere ziel om gewoon weer op te stappen en morgen terug te komen! Harde wind vinden veel oudere paarden ook al niet fijn, dus dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:39

@opisop hier ook 1 die harde wind en regen echt niet fijn vind.
Heb nu al 2x daardoor een sprong opzij of een bokje gehad (daarna stond die wel gelijk stil, maar wel echt even trillen van schrik bij hem).

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:16

Als het daar bij blijft vind ik het nog te overzien. Maar hij ging nu aardig uit zijn plaat. Bij andere schrik reacties staat hij ook gelijk stil als ik druk op de lijn zet.
Ruiter voelt zich goed en komt in principe vanavond weer, zal mij benieuwen.

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 08:27



Omdat het ook wel eens niet helemaal goed gaat :') Hierbij een verzameling foutjes van gisteren. Behalve het ego is er niemand gewond geraakt :D (en als je swipet dan kun je zien dat het ook heel vaak wel goed ging)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:19

Hahahaha geweldig!
Tof dat je dat op locatie hebt om mee te oefenen trouwens.

Wij gaan tussen nu en één november M verhuizen naar een stal 10 km verderop. Daar is een binnenbak waardoor hij de hele winter gereden kan worden.
Onze huidige buitenbak is zo slecht dat je daar de halve winter niet fatsoenlijk in kunt rijden.
Het gaat allemaal nogal moeizaam met beleren dus we moeten niet stil komen te staan in het proces vanwege het weer

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:32

Nou ja op locatie :D tis een kleine kilometer wandelen bij een vriendin van mij, maar wel heel fijn dat het zo kan.
Ook super fijn, ze zijn daar met de weg bezig, dat betekent een grote vrachtwagen, een enorme graafmachine en lawaaierig gereedschap waar we langs moesten. Maar ze deed het zó goed <3 het was heeeeeel spannend, maar ze bleef bij me en we konden met een beetje nadenken er best vlot langs.

Afbeelding
Hier staat de graafmachine er wel bij op

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:02

Tip: je kunt je bij dressuurnatuurlijk weer aanmelden voor een gratis mini cursus rechtrichten ( aan de hand en onder het zadel)

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:49

Ik heb me opgegeven, ben benieuwd!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:37

Ik heb besloten toch tijdelijk een andere zadelmakmaker te zoeken, om te kijken of diegene de rodeo uit kan zitten en daarna weer oppakken met de huidige zadelmakmaakster.
Mocht iemand nog een soort Gert v/d Hof kennen omgeving Groningen dan hoor ik het graag :')

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:12

Nope sorry. Poe wat een gedoetje zo he?

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:19

opisop_shop schreef:
Ik heb besloten toch tijdelijk een andere zadelmakmaker te zoeken, om te kijken of diegene de rodeo uit kan zitten en daarna weer oppakken met de huidige zadelmakmaakster.
Mocht iemand nog een soort Gert v/d Hof kennen omgeving Groningen dan hoor ik het graag :')

Poeh, niet grappig. Ik woon in het andere uiterste van NL, dus kan je niet helpen. Maar er is dus nog niet echt 'gereden' tot nu toe? Hij gaat iedere keer in de rodeo-stand?

Hier is de zadelpasser geweest. Mijn WOW zadel bleek op beide drie-jarigen aanpasbaar te zijn, maar niet op allebei tegelijk. De zwarte heeft kopijzer 1 nodig en de bruine 3. Nu is het zadel dus aangepast aan de zwarte, en moet ik op zoek naar een tweedehands voor de bruine.

Van de bruine ben ik anderhalve week geleden afgevallen. Uit het niets bokken, achteraf gezien zat er een horzel bij z'n buik/kruis. Bok-bok-draai en toen lag ik. Heb het terug kunnen kijken op de beveiligingscamera :P. Het is in ieder geval nooit saai met de bruine :') .

De zwarte is wat stabieler wat dat betreft gelukkig. Die ga ik dan nu weer even wat meer oppakken, die heeft lang vakantie gehad. Binnenkort maar eens een les gaan proberen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:15

Ze heeft er al best een aantal keer opgezeten. Twee keer daarvan werd het rodeo uit het niets. Eerste keer vanuit stap, tweede keer vanuit galop. Nog geen stuur of rem, beenhulp reageert hij icm stem best aardig op met iemand op de grond ernaast. Moet dus nog flink wat aan gebeuren.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:29

Ok, dat is alleen maar vreemder dan, als het soms wel goed gaat, en er niet echt een aanleiding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:36

@ Loveslimpie: fijn dat het "maar" een ontsteking is en niet erger! Hoe is het nu met haar?

@ Opisop_shop: Van de foto's af te zijn lijken het mij een paar flinke bokkesprongen zeg! Begrijpelijk dat je iemand anders zoekt om het zadelmak maken verder op te pakken. Zijn die bokkesprongen echt schrikreacties? In die omgeving ken ik helaas ook niemand. Als je hier in de buurt had gezeten had ik wel iemand geweten.

@ Qimm: Geweldig die filmpjes, ik zag ze op instagram voorbij komen :D

@ Veerledec: Wel fijn dat je zadel wel op 1 van de paarden past! Hopelijk geen zeer gedaan bij je val?

Met Lady gaat het echt op en af heb ik het idee. Ondanks de zware wormenkuren heb ik het idee dat ze nog niet helemaal wormvrij is. Ze ziet er niet slecht uit nu maar het bijkomen lijkt weer wat te zijn gestopt. Wellicht toch nog steeds wormen? Ze moet toch voor volgende week vrijdag geënt worden dus ik heb vanochtend de dierenarts gebeld voor de enting en meteen gevraagd of er even een bloedonderzoek gedaan kan worden. Gezien de plek waar ze bijna 1 jaar lang heeft gestaan voordat ze van mij was vermoed ik dat er flinke tekorten zijn.

Een tijdje terug zag ik dat ze mest aan het eten was. De dierenarts die toevallig op stal was adviseerde toen om een maand lang vitaminen bij te voeren en een bloedonderzoek te doen. Ook toen ik in de lente een zoutblok heb opgehangen heeft ze de zoutblok in bijna 3 a 4 weken volledig opgegeten, terwijl normaal gesproken paarden er vaak maanden mee doen. De 2e zoutblok liet ze al iets langer hangen en de 3e zoutblok hangt nu in de stal. Ik kreeg van de staleigenaar vorige week te horen dat ze letterlijk haar complete stal leeg vreet.... Hooinet in de stal ophangen werkt ook niet altijd. Soms eet ze er uit maar vaak vind ze het teveel werk en laat ze het hooi in het hooinet hangen en begint ze aan het stro. Ik weet het nu ook af en toe niet met haar.

Qua beweging is het nu ook even minimaal. Stalgenootje die haar nu beweging geeft is met een nieuwe opleiding begonnen dus ze wordt nu 2 keer in de week zo iets gelongeerd.

Dinsdag gaat mijn gips er eindelijk af. Ik heb hoop dat ik haar binnenkort eindelijk weer zelf kan longeren!

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:39

Klinkt alsof een bloedonderzoek inderdaad geen kwaad kan Lauraaa.

Ik heb alleen wat last van mijn nek, vrijdag mag ik gelukkig naar de chiropractor.

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:43

Hier gaat het langzaam vooruit. Daar waar we vorige week een 'eeuwigheid' bezig waren het huis van de buren voorbij te komen liep ze er nu vrijwel zonder aarzelen langs! We zijn nu aan het eind van de straat voorbij het hek gegaan het zandpad op, dat was heel spannend. Hier kwamen we een mevrouw op de fiets tegen en dat was te spannend. Maar behalve dribbelen en omdraaien was het goed te hanteren en ging het uiteindelijk wel ok, maar ze durfde echt niet meer verder. Daarna nog 1x het 'bekende' stuk heen en weer gedaan en klaar.
Ik heb nog nooit zo een paard beleerd haha. Raar beest is het ook, maar als dit werkt, dan werkt het :')

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:31

Ik ben een hele poos stil geweest. Er is vanuit mijn kant ook niet zoveel te vertellen. Hier hebben we het eigenlijk best wel druk gehad en voorlopig blijft dat ook wel zo. Daarom besloten om er zelf nog een paar keer spelenderwijs te hangen / klimmen :') / rijden en het dan verder uit te besteden. Dit gaat waarschijnlijk pas tegen het na jaar lukken. We hebben geen haast en ik wil ook niets verkeerd doen na een lange dag.

En verder super blij met de stappen die we aan het zetten zijn. Hij weet steeds beter waar de grenzen liggen en blijft daar dan precies of eigenlijk net niet binnen :') Met longeren wilt hij niet altijd wachten op de hulpen en dan gooit hij er als hint maar even een pasje draf of galop doorheen. Heel lief en aandoenlijk eigenlijk <3

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:47

@opisop_shop wow jeetje! Dat is niet niks zomaar uit het niks. Dapper dat ze er weer opgeklommen is. Gelukkig is Alano mega braaf. Heb je al eens naar het zadel laten kijken?

@_lauraaa_ wat ontzettend lastig dat je het nog steeds niet weet. Wat voor voeding krijgt ze? Misschiet toch maar hooi geven om te grond of een grote bak? Alano had ook zijn zoutblok heel snel op. kon elke twee a drie weken wel een nieuwe kopen. Nu hij vitalbix krijgt heeft hij er minder behoefte aan. Bloedonderzoek kan nooit kwaad. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

@Qimm jullie zijn goed bezig!

@Mooblie wat goed zeg! Is het dat het druk is omdat je pas in het najaar kan komen of wil je liever zelf zolang wachten? Heb je hier eigenlijk al eens een foto laten zien van je paard?

------------

Alano heeft vorige week donderdag zijn eerste guasha behandeling gehad. Hij heeft ervan genoten en was ontspannen. Mer rijden durfde hij in ieder geval veel sneller te ontspannen. Waar het eerst 20 min of zo duurde voordat hij de ontspanning opzocht duurde het nu misschien maar 10 min.


Morgen hebben wij weer les. Dit keer gevraagd of mijn instructrice hem wilde rijden. Ben heel benieuwd wat zij ervan vind en zo kan ik ook een keer mee kijken vanaf de grond. Volgende week donderdag ga ik kleine 1,5 week op vakantie. Alano heeft dan ook weer lekker vakantie. De rust die hij krijgt doet hem nog steeds heel goed. We rijden max. nog steeds 3x in de week met tussendoor een keer lol met knol.


Gisteren sinds een hele lange tijd weer gelongeerd. Voorheen was het altijd een gevecht. Als het hem te moeilijk werd ging hij staken. Het werd voor beide zo frustrerend dat ik ermee ben gestopt. Nu hij steeds sterker wordt ging het longeren ook veel beter. Dit keer maar 2x gestaakt. Wilde ook in vrijheid longeren maar daar was Alano het niet mee eens en peerde hem onder het draad. Precies zoals hij is :'). Iemand die hem wilt kopen _O-? Hij is altijd ontzetten braaf en ontsnapt nooit :').
Vorige week donderdag nog en heeft drie voertonnen open gemaakt en van gegeten.


Ik heb alles gelezen maar alleen gereageerd op de laatste pagina!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:16

A
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:31

Goed dat je haar hebt laten nakijken, kreupelheid heeft inderdaad wel vaker gevolgen elders in het lijf.

Ik had niet het idee dat de guasha bij M iets heeft gedaan destijds behalve dat hij het lekker vond.
Dinsdag komt een "therapeut" die iets met energie doet ( Chrystal Vision), ben benieuwd.

Zadel is in april gekocht bij de zadelmaker die hem heeft gepast.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:06

Quintania heeft vorige maand even rust gehad. Ze had goed haar best gedaan dus dat verdiende ze wel. Ondertussen zijn we terug gestart.
Afbeelding

Al de wedstrijdpaarden kregen een maandje rust dus ik had tijd om nieuw geweld op te starten.
Zo ben ik gestart met Wifi maar na 4 trainingen was ze al klaar voor een ponyruiter
Afbeelding

Ook Quanta Costa leerde snel en mocht al eens een hindernis springen. Quanta is drachtig en zal eind september terug op rust gaan. Als zus van Lightning (de Italiaans kampioen) waren de verwachtingen hoog.
Afbeelding

Nummer 3 aan de start is Roczan. Een te klein gebleven springpaard van 1m44. Met als afstamming Le Blue x Winningmood verwacht je ze toch iets groter. Gelukkig lijkt ze toch voldoende vermogen te hebben
Afbeelding