Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:51

Aah lief, dank jullie wel!
Heb er nog wel een paar..



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


veulen:

Afbeelding


gisteren (24uur van mij), even hoofdstellen passen (vandaar los), maar zo nuchter in alles
Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:13

Nobel, fijn dat het met je dochter goed gaat. Wat goed dat ze zo goed ging aan de dubbele lijnen.

Qimm, die fotos, geweldig. Wij hebben ook een veulen van onze merrie, Bombon, die is nu al een jaar en daar hebben we ook zon geweldige maffe foto van:


Afbeelding

Mooie foto van jullie, Future-vet.

Liesjj, wat naar dat Mas zo mager blijft, gelukkig gaat het langzaam aan beter. Ik snap dat het jou natuurlijk te langzaam gaat. Ik had best een foto willen zien hoor, je doet er toch alles aan dat ze aankomt en betere bespiering krijgt, paardje mag blij zijn met jou.

Ben best wel een beetje jaloers dat er in Nederland zoveel soorten brok , vitamines etc bestaan. Hier is dat helaas niet zo. Ook zijn er hier weinig tot geen clinics. Jammer vind ik dat.

Nobel, wat kan je dat goed zien op die fotos.

Vingino, super dat je verder zelf gaat trainen met je paardje.

Olivia, mooi paard.

Lauraa, hoe is de staprit gegaan?

Noble, wat leuk om zo over de familie van je paard te weten.

Monte cristo, gefeliciteerd met Nino, mooie filmpjes hoor, wat een knapperd.

Blaze, dat klinkt als een jong puppie :D

Liesjj, balen dat je Mas weer moet verhuizen.

Corientje, ik zou haar eerst aan het krukje naast haar laten wennen en als ze weet dat er niets aan de hand is opstappen.

Loran, mooi paard is Nolen.

Activeme, fijn compliment van de instructeur, heerlijk als het zo goed gaat.Geeft zoveel voldoening.

Nolen, wat gaaf die vlekken. Hebook een tuiger gehad met van die mooie vlekken, knap paard hoor.

Bij ons is zaterdag de trainer geweest. Dit keer voor de eerste keer teugels aan het bit gehad en lopend voltes makend en sturen en goed op haar leunen. Lily was echt ontzettend braaf. Ze pikt de dingen goed op en alhoewel we langzaam en beetje bij beetje gaan vind ik dat ze echt goed vooruit gaat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:19

Wat een leukerd die Nolen!

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:26

even paar pagina's terug gelezen maar wat een leuke en knappe paardjes die dit jaar (langzaam) aan het werk gezet worden.
En mooi om de voortgangen te zien!

Word voor mij de 1e keer (na ruim 18 jaar) om onder het zadel (verder) te leren, en kan hier wel wat steun, advies enz. uithalen ;)

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:26

_activeme schreef:
Inmiddels alweer een week geleden dat wij onze 2e les onder het zadel hadden. Onze instructrice vind het mega knap hoe wij het doen. Zij heeft mij en Alano les gegeven aan de hand en kent hem inmiddels ook door en door en weet hoe pittig hij kan zijn. Altijd zo leuk om te horen :j. Aangezien Alano het wijken en schouderbuitenwaarts al kende aan de hand hebben we dit tijdens onze 2e les voor het gedaan onder het zadel en je raad het al dit ging echt zo goed. Nu pak ik dit een paar keer mee onder het zadel en zelfs soms ook in draf *\o/*. Zo mega knap hoe mijn heethoofdje dit allemaal doet. Ik heb insta post dus die deel ik even. Rijden met Alanovis is geen makkie. Je moet hem wel leren kennen hihi

[ Video ]


Wow dat is super dat jullie zo snel onder het zadel dingen op kunnen pakken die je aan de hand an bevestigd hebt! En wat fijn een instructrice die zowel op de grond als onder het zadel les geeft! Die ben ik ook aan het zoeken

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:59

Loran schreef:
Ik volg graag!

Sinds 2 dagen de trotste eigenaresse Nolen (spreekt uit No-Lén).
Een tuiger-ruin van 3 jaar.

Bij de fokker was die 1 week zadelmak en heel licht ingereden, voordat ik hem meenam.
[ [url=m/l79NEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meet Nolen!

Nolen zal heel langzaam en rustig opgepakt gaan worden, mede vanwege de leeftijd en ook omdat hij nog iets 'puppy-achtig' is, maar wel erg graag iets wil doen..


Leuk koppie! Welkom

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:34

Leuk dier die Nolen! Heel vriendelijk koppie.

@rocymax: als ze dadelijk weer wat aangekomen is dan durf ik het wel aan de ‘voor’ foto te laten zien. Voor nu nog te confronterend voor mezelf :Y)

Wat goed activeme! Hoe zit het met zijn natuurlijke scheefheid? Is hij een beetje recht al of ben je daar ook nog druk mee?

Wij hebben vorige week geoefend met trailerladen. Dat ging echt súper goed.



Morgen ga ik kijken bij een paddock paradise hier in de buurt. Fingers crossed!

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:35

Liiesjjj schreef:
Leuk dier die Nolen! Heel vriendelijk koppie.

@rocymax: als ze dadelijk weer wat aangekomen is dan durf ik het wel aan de ‘voor’ foto te laten zien. Voor nu nog te confronterend voor mezelf :Y)

Wat goed activeme! Hoe zit het met zijn natuurlijke scheefheid? Is hij een beetje recht al of ben je daar ook nog druk mee?

Wij hebben vorige week geoefend met trailerladen. Dat ging echt súper goed.

[ Video ]

Morgen ga ik kijken bij een paddock paradise hier in de buurt. Fingers crossed!


Ik ben er nog wel mee bezig. Heb nu oefening mee gekregen zoals gebroken lijn rijden. Aankomende zaterdag weer les en dan zal ik eens vragen wat mijn instructrice wat zij vindt. Maar ik kan met de volgende keer rijden wel even kijken in hoe verre hij
wat rechter wordt. Hij kantelt wel een stuk minder zijn hoofd.

Oeh spannend! Hoop dat dit wat is voor jullie.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:44

Wat fijn dat het trailerladen goed ging!
Dat ga ik ook nog oppakken tzt, inladen vind die prima. Alleen achteruit eraf lopen is eng (trilt dan en zakt dan door de benen ondat hij niet durft). Voor uitladen is geen probleem.

Ik ga voor je duimen, hopelijk os het wat!


Ben benieuwd hoe je les is zaterdag!
Vandaag Nolen voor de 2e keer gelongeerd.
Hij pakte het nu beter op dan de eerste keer. Leek wel alsof hij het nu sneller door had.
Alleen galop nog aan de longe, maar dat komt nog wel.
Donderdag word gekeken of mijn zadel (van mijn overleden ruin vorige maand) op zijn rug past en goed ligt.
Dan kan ik langzaam een stapje verder, longeren met zadel en evt. klein stukje uitstappen. En dan zo uitbreiden.

Hoe gaan (of doen) jullie dat doen/oppakken?

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:33

Loran schreef:
Wat fijn dat het trailerladen goed ging!
Dat ga ik ook nog oppakken tzt, inladen vind die prima. Alleen achteruit eraf lopen is eng (trilt dan en zakt dan door de benen ondat hij niet durft). Voor uitladen is geen probleem.

Ik ga voor je duimen, hopelijk os het wat!


Ben benieuwd hoe je les is zaterdag!
Vandaag Nolen voor de 2e keer gelongeerd.
Hij pakte het nu beter op dan de eerste keer. Leek wel alsof hij het nu sneller door had.
Alleen galop nog aan de longe, maar dat komt nog wel.
Donderdag word gekeken of mijn zadel (van mijn overleden ruin vorige maand) op zijn rug past en goed ligt.
Dan kan ik langzaam een stapje verder, longeren met zadel en evt. klein stukje uitstappen. En dan zo uitbreiden. Je hebt je paardje net pas en jullie moeten nog aan elkaar wennen en elkaar vooral leren kennen

Hoe gaan (of doen) jullie dat doen/oppakken?


Wat goed zeg. Galop komt wel als hij eenmaal meer balans heeft. Galopperen doet ik met Alano nog maar zelden ligt eraan wat zijn bui is :') . Ligt puur aan je paard. Alano was daar heel makkelijk in en interesseerde hem niks. Zadel, singel dekens noem maar op was hij niet van onder de indruk. Maar doe het vooral rustig aan en geleidelijk.

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:49

@activeme: dat is in ieder geval al een goed teken.

@Loran: ik ben met mas eerst op de grond bezig geweest om haar recht te maken. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Ze is wat hybermobiel dus het gaan echt alle kanten op. En vervolgens focussen op de achterhand om die sterker te maken zodat als ik dadelijk opstap dat ze mij goed kan dragen en niet helemaal scheef gaat en zich verkeerd gaat belasten.

Qua wennen aan het zadel/de ruiter heel rustig aan gedaan. Eerst een dekje erop, als ze dat goed vond ermee stoppen. Volgende keer dekje en zadel, weer stoppen als ze het goed vond. En dat rustig aan opbouwen. Ik vond het handig om haar te laten wennen aan de singel met de longeersingel. Is toch minder lomp dan een zadel en dat beweegt sowieso niet mee.

Qua wennen aan ruiter moet je eerst overal aan mogen zitten zonder dat hij daar angst voor heeft. Toen een keer op een krukje gaan staan. Daarna over haar heen hangen, weer overal aanraken. Daarna naast haar (aan beide kanten) springen. Eerst kleine huppeltjes en dan steeds hoger. Toen lopend over haar heen gehangen, eerst stap en daarna draf (niet op haar, maar zelf ook meelopen). Verder zijn wij nog niet gekomen want toen werd ze ziekjes en heb ik naar vakantie gegeven. We zijn het nu weer rustig aan aan het oppakken.

Ik deed maar 1 nieuw ding per keer. Vaak ging ik eerst 20 minuten grondwerken en dan nog even oefenen met bovenstaand en dan was het goed.

Moet er wel bij zeggen dat ik groot voorstander ben van alles heel rustig aan doen en het opdelen in mini stapjes. Het is geen quick fix en als je eerst wil dat hij rechter is en achter sterker ben je al gauw een half jaar verder.

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:07

Liiesjjj schreef:
@activeme: dat is in ieder geval al een goed teken.

@Loran: ik ben met mas eerst op de grond bezig geweest om haar recht te maken. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Ze is wat hybermobiel dus het gaan echt alle kanten op. En vervolgens focussen op de achterhand om die sterker te maken zodat als ik dadelijk opstap dat ze mij goed kan dragen en niet helemaal scheef gaat en zich verkeerd gaat belasten.

Qua wennen aan het zadel/de ruiter heel rustig aan gedaan. Eerst een dekje erop, als ze dat goed vond ermee stoppen. Volgende keer dekje en zadel, weer stoppen als ze het goed vond. En dat rustig aan opbouwen. Ik vond het handig om haar te laten wennen aan de singel met de longeersingel. Is toch minder lomp dan een zadel en dat beweegt sowieso niet mee.

Qua wennen aan ruiter moet je eerst overal aan mogen zitten zonder dat hij daar angst voor heeft. Toen een keer op een krukje gaan staan. Daarna over haar heen hangen, weer overal aanraken. Daarna naast haar (aan beide kanten) springen. Eerst kleine huppeltjes en dan steeds hoger. Toen lopend over haar heen gehangen, eerst stap en daarna draf (niet op haar, maar zelf ook meelopen). Verder zijn wij nog niet gekomen want toen werd ze ziekjes en heb ik naar vakantie gegeven. We zijn het nu weer rustig aan aan het oppakken.

Ik deed maar 1 nieuw ding per keer. Vaak ging ik eerst 20 minuten grondwerken en dan nog even oefenen met bovenstaand en dan was het goed.

Moet er wel bij zeggen dat ik groot voorstander ben van alles heel rustig aan doen en het opdelen in mini stapjes. Het is geen quick fix en als je eerst wil dat hij rechter is en achter sterker ben je al gauw een half jaar verder.


Ja, hij kan ook steeds beter dragen en heeft dan al een stabielere hoofd halshouding, soms nog iets te diep hihi maar echt al een stuk minder. Zoals al eerder is het geen makkelijke en is het altijd een verrassing hoe we de bak door gaan. Niet gemeen maar wel een duidelijke eigen mening. Ik moet hem wel echt aan het werk zetten. Dus niet elke keer het zelfde. Daarom pak ik nu ook wijken, schoudersbuitenwaarts mee. Soms ook balkjes wat natuurlijk ook wel helpt met rechtrichten en vooral goed opletten waar hij loopt.

Werken aan de hand hebben wij ook eerst gedaan. Dit heeft echt super geholpen dat wij nu al wat lastige oefeningen onder het zadel kunnen doen. En dat na pas iets van twee maanden onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:24

@ Liiesjjj: wat ontzettend zonde dat de stalling ermee ophoud en jullie nu weer naar een nieuwe plek opzoek moeten net nu Mascha zich een beetje thuis begon te voelen. Qua plek kan ik jullie helaas niet helpen aangezien ik in een heel andere regio zit. En fijn dat het trailerladen goed ging. Toch alvast een oefening voor als jullie straks moeten verhuizen.

@ Corientjuhh: Ik heb Lady ook langzaam laten wennen aan het krukje door het spelenderwijs eens erbij te pakken en er op te staan en over haar rug te hangen. In het begin vond ze het toch maar wat eng dat er iemand groter was als haar. Uiteindelijk ging het hangen heel goed maar toen ze de eerste keer echt gewicht op haar rug kreeg sloeg de paniek toch toe. Ik zou dus zeker adviseren om met 2 personen te zijn als je er uiteindelijk opstapt. Als ik alleen was geweest dan was het ook echt fout afgelopen denk ik.


Leuk Qimm dat het zo goed ging met het zadel!

@ Loran: Welkom, en wat is Nolen knap zeg! wat zijn je plannen met hem?

@ _activeme: jullie gaan volgens mij ook echt goed he! als ik jullie op instagram zo zie gaan!

@Rocymax: Fijn dat het goed ging! werken jullie nu los op het terrein? of zie ik het verkeerd? met al die bomen!


Afgelopen zondag hadden Lady en ik de grote buitenrit. Lady was echt mega braaf en ondanks dat dit haar 2e buitenrit was (en 1ste in een groep) heeft ze zich echt voorbeeldig gedragen. Ze heeft bijna de hele rit voorop gelopen. Blaffende honden en rennende paarden langs de route waren wel heel eng maar met wat aanmoediging ging ze er toch langs. Tussendoor hebben we een pauze gehad en ook het wisselen van hoofdstel naar halster liet ze zich echt goed doen. We zijn wel iets langer onder weg geweest dan ik eigenlijk had gedacht dus ik was eventjes bang dat het teveel voor Lady was. Maar we hebben de volledige rit gestapt en toen we terug kwamen hebben we de paarden nog even los in de grote buitenbak gezet. Daar begon ze nog vrolijk te rennen en te bokken. Maandag wel ietsje vocht in de voorbenen dus ik was even bang dat het wat veel was geweest.

Dit was tijdens de pauze
Afbeelding


Getwijfeld of ik gisteren de les door moest laten gaan maar besloten om de les toch door te laten gaan omdat we nu nog voornamelijk stappen tijdens de les en maar minimaal draven. Daarnaast hadden de paarden gisteren de hele dag binnen gestaan vanwege het slechte weer dus beweging moest ze toch hebben. Ze liep gisteren goed en na de les was er ook geen vocht meer te zien in de benen. Tijdens de les heel veel aandacht besteed weer aan het correct gebruiken van haar lichaam en geoefend op het halthouden. Als ik Lady 2 keer heb laten halthouden dan weet ze wat er komen gaat. Zodra ik dan weer iets ga vertragen in mijn beweging gaat ze abrupt stil staan. Dat was dus niet de bedoeling :Y) Daarnaast weer flink aan mijn houding gesleuteld wat ook weer veel (positieve) invloed had op het lopen van Lady.


Afbeelding

Afbeelding

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:03

@_lauraaa_ Over de houding kan ik met je mee praten. Tijdens de les pak ik met mijn instructrice ook lesje eigen houding. Zoals jij zegt heeft dit echt een grote invloed op je paard. Alano doet ook vaak de oefening alvast terwijl ik nog niet om vraag, hij denkt graag soms te vaak mee haha. Wat super gaaf van je buitenrit. Als ze vocht in de benen hebben kan je het beste toch even lopen. Als is het alleen maar stappen.

Alano doet het momenteel heel erg goed. Soms nog wat discussie en komt zijn onzekerheid weer naar boven maar hier kan heel goed mee omgaan. Hij is nog jong en heeft even wat langer de tijd nodig om dingen te verwerken. Ik rij hem 2 a 3x per week ligt er net aan hoe het weer is :').

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:40

Fijn dat het zo goed gaat en heerlijk zo'n buitenrit!

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:53

Loran schreef:
Wat fijn dat het trailerladen goed ging!
Dat ga ik ook nog oppakken tzt, inladen vind die prima. Alleen achteruit eraf lopen is eng (trilt dan en zakt dan door de benen ondat hij niet durft). Voor uitladen is geen probleem.

Ik ga voor je duimen, hopelijk os het wat!


Ben benieuwd hoe je les is zaterdag!
Vandaag Nolen voor de 2e keer gelongeerd.
Hij pakte het nu beter op dan de eerste keer. Leek wel alsof hij het nu sneller door had.
Alleen galop nog aan de longe, maar dat komt nog wel.
Donderdag word gekeken of mijn zadel (van mijn overleden ruin vorige maand) op zijn rug past en goed ligt.
Dan kan ik langzaam een stapje verder, longeren met zadel en evt. klein stukje uitstappen. En dan zo uitbreiden.

Hoe gaan (of doen) jullie dat doen/oppakken?


Heb je ook al geoefend met achterwaarts gaan op andere ondergronden? Dus bijvoorbeeld een zeil met evt flesjes of een plank of een stuk tapijt? Je kunt ook met 1 of 2 voetjes op de klep en dan achteruit proberen te gaan. Gaat hij dan nog steeds snel? Want dat hij er meteen op loopt is natuurlijk handig maar niet als vervolgens het hele stuk achterwaarts een veel te grote stap is. Want je bent dan idd geneigd om hem erop te zetten en dan eraf laat gaan omdat hij het doet. Het is bij de jonge paarden ook heel erg een balans stuk. Ik heb die van mij voorbereid op de trailer door eerst over een zeil te laten lopen, daarna met flesjes, daarna tussen 2 zeilen door (die hingen over 2 hoge hindernissen). Het resultaat was dat hij met 2 vingers in z'n neus de trailer op en af (opgebouwd in meerdere trainingen). Maar wel dus 1 voetje op de klep en weer achteruit en dan voetjes erop en achteruit en 2 voetjes erop en achteruit etc. Ook de ruimte geven om hem achterom te kijken tijdens het achteruit lopen. Geen idee of je er iets aan hebt

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:58

Blaze1994 schreef:
Loran schreef:
Wat fijn dat het trailerladen goed ging!
Dat ga ik ook nog oppakken tzt, inladen vind die prima. Alleen achteruit eraf lopen is eng (trilt dan en zakt dan door de benen ondat hij niet durft). Voor uitladen is geen probleem.

Ik ga voor je duimen, hopelijk os het wat!


Ben benieuwd hoe je les is zaterdag!
Vandaag Nolen voor de 2e keer gelongeerd.
Hij pakte het nu beter op dan de eerste keer. Leek wel alsof hij het nu sneller door had.
Alleen galop nog aan de longe, maar dat komt nog wel.
Donderdag word gekeken of mijn zadel (van mijn overleden ruin vorige maand) op zijn rug past en goed ligt.
Dan kan ik langzaam een stapje verder, longeren met zadel en evt. klein stukje uitstappen. En dan zo uitbreiden.

Hoe gaan (of doen) jullie dat doen/oppakken?


Heb je ook al geoefend met achterwaarts gaan op andere ondergronden? Dus bijvoorbeeld een zeil met evt flesjes of een plank of een stuk tapijt? Je kunt ook met 1 of 2 voetjes op de klep en dan achteruit proberen te gaan. Gaat hij dan nog steeds snel? Want dat hij er meteen op loopt is natuurlijk handig maar niet als vervolgens het hele stuk achterwaarts een veel te grote stap is. Want je bent dan idd geneigd om hem erop te zetten en dan eraf laat gaan omdat hij het doet. Het is bij de jonge paarden ook heel erg een balans stuk. Ik heb die van mij voorbereid op de trailer door eerst over een zeil te laten lopen, daarna met flesjes, daarna tussen 2 zeilen door (die hingen over 2 hoge hindernissen). Het resultaat was dat hij met 2 vingers in z'n neus de trailer op en af (opgebouwd in meerdere trainingen). Maar wel dus 1 voetje op de klep en weer achteruit en dan voetjes erop en achteruit en 2 voetjes erop en achteruit etc. Ook de ruimte geven om hem achterom te kijken tijdens het achteruit lopen. Geen idee of je er iets aan hebt



Dat kan ik wel eens gaan proberen
Nadat ik hem afgelopen zaterdag heb opgehaald nog niet weer geoefend ermee.

Morgen kijken of zadel echt goed ligt aan de longe.. is nl. iets twijfel of die evt. iets opgevuld moet worden van achteren of dat een dekje wel volstaat..
hoop er dan ook, als het kan en wel goed ligt en niet op en neer kan bewegen, er even 1 rondje op kan stappen

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:20

Loran , spannend! Fijn dat Nolen het longeren goed oppakt.

Liesjj, wat goed dat het trailerladen geen probleem was, super. Ben je nog bij het paddock paradise gaan kijken?

Activeme, Wat heerlijk dat Alano niet echt snel onder de indruk is, lijkt me zo fijn.

Laura, Het is een soortement paddock. We hebben 10.000m2 en dat is opgedeeld in 2 paddocks. Dit is er één van. Het jammere is dat de bodem best wel glad is. We hebben hier erg veel stenen en wat we proberen is de mest als het droog is uitteharken over de grond, zodat de bodem wat zachter is en zonder stenen. Maar als het maar een beetje heeft geregend, is het glad.
We zijn nog druk bezig met de andere paddock, die is groter en de bodem is hard. Waarschijnlijk kunnen de paardjes daar volgende week heen.

Wat goed die buitenrit! Je zult wel blij en trots zijn op Lady!

Morgen komt de instructeur/trainer weer, ik ben benieuwd. :)

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:30

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:40

@ Laura: wat goed dat ze zo braaf was. Geinig he, hoe snel ze een dingen oppakken als ze zelf goed meedenken. Mooi gebruik van maken.

@ blaze: Goede tips!

@ rocymax: Ja ben gaan kijken, maar had er geen JA gevoel bij. Het is een half uur rijden enkel, op zich geen probleem, maar ze deden niet voeren of dekens wisselen. En ook een vaste dag dat je de track moest schoonmaken. Dan vind ik te afstand te groot om elke dag erheen te moeten, ook al is het alleen voor het voeren. En er waren geen uitrijmogelijkheden in de buurt.

Zondag ga ik bij een stal kijken bij particulieren. Twee oudere mensen die vroeger altijd paarden hebben gehad en de gezelligheid missen en daarom de stallen weer gevuld willen hebben. Twee grote en een klein weiland, een all weather rijbak en longeercirkel. Voer en hooi mag ik aangeven wat ik wil, dan kopen zij dat in. Zelf de keuze hoe lang de paarden buiten mogen staan. Is dus wel weiland - stal en geen paddock paradise, maar dat is hier in de buurt echt moeilijk te vinden. Dus dit klinkt wel heel goed.

@ Nobel: bah wat naar dat het weer op is komen zetten. Wat geven jullie haar qua voer en ruwvoer? Dat kan ook een grote factor zijn.

hafrocky
Berichten: 127
Geregistreerd: 08-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:28

Ik ga dit jaar ook beginnen met het beleren van mijn 6 jarige merrie.

Ik wilde eigenlijk dit met ondersteuning van een online programma doen. Het zal in het topic al vast aan bod zijn geweest, maar ik heb nog niet alle 75 pagina's door gelezen ‍♀️. Zijn er meer die dat doen? Zo ja welke doe jullie en hoe bevalt dat?

Daarnaast heb ik sowieso ook nog les. Met grondwerk en straks er op (al zal dat nog wel even duren )

De enige online programmas hier in die ik ken zijn featherlight en dressuurnatuurlijk.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:48

Tristan Tucker?
Vind ik erg fijn.
Zal vast niet alles in staan qua stappen maar wel erg prettig.
Zo werkt mijn trainster ook.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:12

Dames ik lees dit weekend weer even bij maar Lady hebben weer een flinke tegenslag. steeds als je denkt dat je alles gehad hebt komt er weer wat nieuws bij.

Ze bleef maar schraal. Ik ben toen het voer gaan ophogen. Vanmiddag was ik de wei aan het mesten en zag ik dit:
Afbeelding

poedersuiker bloedworm. Daarna begon moest ze mesten. Ik ben er meteen naartoe gelopen en toen schrok ik mij kapot.

Afbeelding

Goed mis dus. Daarom kwam ze niet aan. Ondanks dat ze in januari, februari en maart/april ontwormd is zit er dus een flinke bloedwormbesmetting. Het zat zelfs in de weide in de waterbak. Meteen wormenspuit er in want ze moesten toch ontwormd worden. Vee arts komt volgende week met wat hardnekkigers.

Wat een ellende |(

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:02

Oh dat is vervelend, kom je ook vaak moeilijk weer van af. Hopelijk knapt ze gauw op.