Dit is Barca zijn eerste topic op bokt

Om hem toch nog even voor te stellen:
Barca Star

7 jaar oud
plm. 1.68m
Ruin
Warmbloed draver, Deens geregistreerd (Timberland (US) x Shane T Hanover (US) x Ejnar Vogt, voor degenen die het wat zegt)
Op 7 november opgehaald!

En nu woont hij zo

Afgelopen weekeind was dus onze 1st week anniversary

Wat me vooral opvalt:
- het is als werken met een jong paard: 10 seconden aandacht, 30 seconden ''HE IK ZIE IETS!''
- contra stelling zit er goed op

- als ik niks doe (en het gemiddelde paard stil gaat staan of gaat eten) bedenkt hij zelf dat hij rondjes wil draven
- hij is een absolute pleaser en lieft worteltjes nu hij weet wat worteltjes zijn

Op dit moment zijn we vooral bezig met rustig worden en een beetje op aarde landen en overgangen halt > stap > draf > stap > halt.
Ik heb geen video van de eerste keer grondwerk, maar dat was vrij dramatisch, hij snapte 85% van wat ik vroeg niet, maar was wel ontzettend braaf!
Dit is een filmpje van het einde van de week en hoewel je goed ziet dat de aandacht niet altijd op mij is, zijn we wel echt al een eind vooruit en beginnen de hulpen er in te komen!
Omdat de stap van de baan, naar een half jaar niks doen, naar een longeercirkel vrij groot is en ik niet wil dat hij te veel spierpijn krijgt, heeft hij zondag vrij gehad en zijn we gisteren een eind wezen wandelen en hij was ZO braaf, ik ben zo ontzettend trots op hem

Omdat Barca puur voor mijzelf is en niet voor de verkoop, nemen we uitgebreid onze tijd, ik ben eigenlijk niet van plan er echt op te gaan rijden tot het voorjaar. Hij mag lekker bijkomen, weer een beetje paard worden en leuke dingen doen. Maar ik heb er 100% vertrouwen in.
Dit is overigens de eerste keer dat ik een draver omschool, maar ik heb hulp achter de hand wanneer dat nodig mocht blijken. Wat ik voor nu als (mijn eigen) grootste uitdaging zie is het trainen van de gallop en het ''eruit trainen'' van de automaat die naar de rendraf gaat.