Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:30

tienus63 schreef:
Provinciale dingen worden aangekondigd in iedere lokale hah krant, tenminste als de gemeente daar hun aankondigen in plaatst.
Hier krijgen we wel de hah van de buurgemeente(n).


Het is ook een andere provincie. Wij zitten net op de grens.

Schapenwol
Berichten: 289
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:13

tienus63 schreef:
Schapenwol schreef:
Als ze hybriden zijn dan komt dat gewoon uit de dna test. Dan is de uitslag niet 'hond'.

Voor zover ik het tot nu begrijp is DNA uitslag van een hybride altijd hond DNA.
De tesuitslag van een hybride wordt niet als hybride geregistreerd, maar de uitslag is dan hond.

Er zijn maar twee smaakjes voor de uitslag wolf of hond.



Nee hoor. Bij Bij12 staat dit bij veelgestelde vragen:

Zijn er hybride wolven in Nederland?

In theorie kan het voorkomen dat een wolf paart met een hond. Bij aanvallen wordt DNA afgenomen. Als het blijkt te gaan om een hybride, dus een kruising hond x wolf, dan wordt het dier afgeschoten.
De reden daarvoor is dat men geen vermenging wil in de wolvenpopulatie. In Nederland zijn nog nooit hybride wolven aangetroffen.

Schapenwol
Berichten: 289
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:23

Popstra schreef:
Rizette schreef:
Victim Blaming is erg gemakkelijk. Dat is precies waar de Rewilding, Partij voor de dieren en Dier en Recht ook mee bezig is en wat ze al heel goed lukt. Nu ben jij het straks die kritiek krijgt omdat je met bit sporen of zweep rijdt of omdat je zelfs maar op een paard gaat zitten.


Victim blaming roepen vind ik dan weer erg makkelijk.
Mensen die dieren hebben in wolvengebied wordt niet iets "aangedaan" door "iemand". Er is een situatie veranderd. Dat is wat er gaande is.

Er zijn wolven gekomen en die planten zich voort. Zelfs als de provincie wolven mag afschieten dan mogen ze nog niet álle wolven afschieten en dan is dat ook niet morgen gedaan.

Dus je zal je als dierenhouder ook gewoon moeten aanpassen aan de veranderende omstandigheden waar je mee te maken hebt.

Als de dijk doorbreekt en je huis dreigt onder te lopen dan ga je toch ook zandzakken neerleggen, pompen en evacueren? Of ga je dan toekijken en roepen dat de overheid de dijk moet maken?

Het is én én. De overheid moet gaan beheren maar je zal ook gewoon op dagelijkse basis je dieren moeten gaan beschermen. Lijkt me logisch.

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:33

Maar al zal je wolfwerend raster plaatsen geheel rondom je weide, dan nog is dit geen garantie. Er worden nog steeds dieren gepakt door wolven achter zo'n raster.
Daarnaast is het makkelijk zeggen je moet dit of dat. Je moet het wel kunnen betalen. En garantie heb je nog steeds niet. Of je moet een hekwerk plaatsen van minimaal 2 meter hoogte rondom en met minimaal stroomdraden bovenlangs. En gaas voor ruim een halve meter onder de grond.
Als we dit allemaal doen dan weet je ook hoe mooi Nederland eruit gaat zien. Je uitzicht is gaas gaas gaas.

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:50

Al een week geen aanvallen in Drenthe/Friesland? Dat vind ik wel opvallend.
Of zou nu de dierenartsen zelf DNA kunnen afnemen niet alles meer bekend worden gemaakt behalve later in de statistieken van Bij12?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:43

Skessa_ schreef:
In het bos of in de buurt van het bos? Rondom de kalmthoutse heide zijn op dit moment nog geen wolven en is er ook prachtig :)


Op de heide zitten minimaal 1 koppel gevestigde wolven. Al een hele tijd. En die van de Antwerpse haven migreren ook tussen Zeeland en de heide/grens.

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:59

Oakland1990 schreef:
Skessa_ schreef:
In het bos of in de buurt van het bos? Rondom de kalmthoutse heide zijn op dit moment nog geen wolven en is er ook prachtig :)


Op de heide zitten minimaal 1 koppel gevestigde wolven. Al een hele tijd. En die van de Antwerpse haven migreren ook tussen Zeeland en de heide/grens.


Heb je daar een bron oid van? De laatste berichten die ik er over kan vinden zijn van 2021.

DuoPenotti

Berichten: 30075
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:03

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/425 ... en-treinen

de Das mag worden verplaatst.
De Das die geen dieren van particulieren en boeren vermoord in de wei.
De Das die alleen maar treinverkeer stil legt...
Ja dat is een probleem Das...dus?

Waarom mag de probleem wolf dan wel blijven?
Omdat het de groene niet aangaat die braaf met de trein gaan?
Of hoe mag ik deze conclusie gaan trekken?

Rizette
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:17

stal_HD schreef:
Maar al zal je wolfwerend raster plaatsen geheel rondom je weide, dan nog is dit geen garantie. Er worden nog steeds dieren gepakt door wolven achter zo'n raster.
Daarnaast is het makkelijk zeggen je moet dit of dat. Je moet het wel kunnen betalen. En garantie heb je nog steeds niet. Of je moet een hekwerk plaatsen van minimaal 2 meter hoogte rondom en met minimaal stroomdraden bovenlangs. En gaas voor ruim een halve meter onder de grond.
Als we dit allemaal doen dan weet je ook hoe mooi Nederland eruit gaat zien. Je uitzicht is gaas gaas gaas.

Twee meter is niet genoeg er moet ook beton de grond in. Om te zien waar een wolf achter blijft moet je naar de dierentuin met wolven. Datzelfde moet dan om de weides. Helaas worden daar geen vergunningen voor gegeven, ziet het er niet uit en is het onbetaalbaar om om grote gebieden te plaatsen en loopt het wild zich vast tegen de hekken ook als ze op de vlucht zijn voor de wolf.

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:39

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/425 ... en-treinen

de Das mag worden verplaatst.
De Das die geen dieren van particulieren en boeren vermoord in de wei.
De Das die alleen maar treinverkeer stil legt...
Ja dat is een probleem Das...dus?

Waarom mag de probleem wolf dan wel blijven?
Omdat het de groene niet aangaat die braaf met de trein gaan?
Of hoe mag ik deze conclusie gaan trekken?

Gister ochtend lag er een dode Das op de A12 net voor Utrecht. Daar zie je niks over.
Prachtig beest overigens. Had er nog nooit een gezien. Hij lag op zn rug beetje gekruld. Lieve klauwtjes en schattig neusje. Was net aan gereden toen ik er langs kwam. Reed in de file

dierenfan
Berichten: 9667
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:36

Oakland1990 schreef:
Skessa_ schreef:
In het bos of in de buurt van het bos? Rondom de kalmthoutse heide zijn op dit moment nog geen wolven en is er ook prachtig :)


Op de heide zitten minimaal 1 koppel gevestigde wolven. Al een hele tijd. En die van de Antwerpse haven migreren ook tussen Zeeland en de heide/grens.


Ik hoor en zie idd ook al heel lang niets meer van deze wolven. Verwacht niet dat die er nog zijn. Vrijwel dagelijks was er schade en opeens nooit meer schade...heel vreemd als ze er nog wel zijn

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:37

Of ze zijn gevonden… ken er genoeg die ze daar in een of ander ven zouden doen verdwijnen


Afbeelding

Edit. Daar gaan ze van uit

dierenfan
Berichten: 9667
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:51

Hulde aan diegene als dat zo is!

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:07

Dat lijkt mij een logische verklaring, ze zitten er niet zo op te wachten hier in de omgeving :=

Rizette
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:49

[quote="Oakland1990"]Of ze zijn gevonden… ken er genoeg die ze daar in een of ander ven zouden doen verdwijnen


Afbeelding

Edit. Daar gaan ze van uit[/quot
Niemand die er vanuit gaat dat dat dier gewoon dood kan zijn gegaan? Lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:52

Rizette schreef:
Oakland1990 schreef:
Of ze zijn gevonden… ken er genoeg die ze daar in een of ander ven zouden doen verdwijnen


Afbeelding

Edit. Daar gaan ze van uit[/quot
Niemand die er vanuit gaat dat dat dier gewoon dood kan zijn gegaan? Lijkt me de meest voor de hand liggende verklaaring.


Is idd ook gewoon nog een optie idd , ze kunnen ook ziek of verwond raken wegkruipen sterven en nooit gevonden worden.

DuoPenotti

Berichten: 30075
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:55

Gezien de ernstige schurft bij sommige dieren is natuurlijk overlijden ook zo bijzonder niet.

Rizette
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:24

DuoPenotti schreef:
Gezien de ernstige schurft bij sommige dieren is natuurlijk overlijden ook zo bijzonder niet.

Als ze een beetje hetzelfde gedrag vertonen als een hond kunnen ze na een aanrijding of bij ziekte wel zover weg kruipoen dat je ze nooit terug vindt.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:59

Maar het waren er twee hè. Zijn die dan samen dood gereden of samen aan een ziekte kapot gegaan?

dierenfan
Berichten: 9667
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:06

1 is zeer waarschijnlijk vedronken. Tja dat is met Zeeland he, heel veel water. Die ging via Rilland (was volgens mij laatste schaap) richting s Gravenpolder/Goes/Wolphaartsdijk en kwijttttt

De melding van poosje geleden bij vliegveld midden zeeland lijkt mij valse melding te zijn geweest. In verre omtrek verder dit jaar 0 meldingen namelijk.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:14

Was dat dan die Asterix die ook rustig over de haven liep en dan via Markiezaat naar Zeeland ging?

Want Asterix zat volgens mij niet op de heide en werd steeds alleen gespot.

dierenfan
Berichten: 9667
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:23

Oakland1990 schreef:
Was dat dan die Asterix die ook rustig over de haven liep en dan via Markiezaat naar Zeeland ging?

Want Asterix zat volgens mij niet op de heide en werd steeds alleen gespot.


Ja is mogelijk dat het die wolf was die daar verdwenen/verdronken is. Hou geen namen bij maar dat was wel in dezelfde periode. Of dat ook 1 van de 2 van de kalmthoutseheide was is volgens mij ook niet bekend. Volgens mij waren dat 2 eenlingen die niet heel lang samen geweest zijn. Kan dat fout hebben hoor

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:52

Zo te zien een aanval in een wolfwerende omheining.

Renkum, Telefoonweg vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding


6 schapen

DuoPenotti

Berichten: 30075
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:57

Met een flinke klap er op.

Het heeft echt niks geen nut deze omheiningen.
Maar er word wel gewezen als mensen het niet neerzetten.

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:06

Toch toch wel opvallend hoor. Hoe komt die wolf er in, en óók weer uit? Er onderdoor rollen of kruipen en de stroom negeren? Isoleert zijn wintervacht het misschien deels?