Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:44

Bij mij doet die app steeds minder. En meldingen waar ze geweest zijn maar geen zichtmeldingen meer?

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:52

De app voor Drenthe/Friesland doet het nog prima.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:56

ik hoop dan maar dat ze hier minder boerderijdieren pakken en dat het niet gewoon schijn is

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:01

Oakland1990 schreef:
ik hoop dan maar dat ze hier minder boerderijdieren pakken en dat het niet gewoon schijn is


Denk het niet, kreeg net weer een melding dat een wolf bij de Beilervaart is gezien en gister een nogal goor filmpje van een hertenhoofd met ribbenkast bij Noordwolde Zuid, hert is opgevreten dus.

Trekpaard84
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:06

Ik heb de laatste weken ook heel weinig meldingen ontvangen op de app. Ik heb de melding van bij12 in schaijk wel doorgezet naar alle groepen die ik ken ik de buurt.
Ik hield met schrik de zichtmeldingen bij de gaten die steeds dichter bij kwamen en nu is het zover op een paar 100meter afstand van mijn powns. Overdag kan ik vanuit huis de paddock in de gaten houden. Eind van de middag gaan ze samen de loopstal in die hermetisch afgesloten wordt. Ik zie in mijn straat gewoon mini's alleen staan (wat ik sowieso niet vind kunnen, maar ander onderwerp). Ik hoop dat men hier iets mee gaat doen en dit niet laat zo met deze berichten....

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:39

Mac schreef:
Niet gemeld op de App, maar wel vermeld bij BIJ12: schapen aangevallen in Schaijk (Maashorst). Eentje dood. Vermoeden wolf, maar DNA onderzoek duurt uiteraard nog even. Pas dus op je dieren in die omgeving!



oliebol komt nu echt dicht bij.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:45

Wat is “de app”?

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:13

Sanet schreef:
Wat is “de app”?


Er zijn voor verschillende regio's whatsapp groepen waarin wordt aangegeven wanneer er een wolf is gespot of er een aanval is geweest.

Het valt mij ook op dat die voor Brabant/België steeds rustiger wordt terwijl ik her en der toch nog dingen lees die gebeurd zijn.

EDIT: precies nu komt er een bericht binnen over gemiste meldingen :Y)

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:18

Birdie60 schreef:
Mac schreef:
Niet gemeld op de App, maar wel vermeld bij BIJ12: schapen aangevallen in Schaijk (Maashorst). Eentje dood. Vermoeden wolf, maar DNA onderzoek duurt uiteraard nog even. Pas dus op je dieren in die omgeving!



oliebol komt nu echt dicht bij.


oliebol ja. Sterkte!

Nog 1,5 week voordat hier de overkapping wordt gezet. Race tegen de klok zo.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:31

Mijn veulen verhuist zondag naar nu nog wolf-vrij gebied. Ik ga echt beter slapen dan. Al moet ik zeggen dat de stilte in de app daar ook wel aan bij draagt.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:50

Cer schreef:
josien_m_ schreef:
Nee, dat is geen feit. Er zijn duizende onderwerpen in de wereld. Het is onmogelijk dat "iedereen" met "alles" op de hoogte is. Natuurlijk zijn er onderwerpen die je raken en waar je je meer in verdiept en onderwerpen die je niet belangrijk vind. Dat is menselijk, heel normaal zou ik zeggen. Dat heeft niets met generaliseren of een beperkt interesseniveau te maken.

Ervanuitgaan dat mensen zich ergens niet over informeren... daar gaat het over :j

En de wolf is momenteel hot news.. er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er 'niks' van vinden omdat ze niet op de hoogte zijn.. maar dat is iets heel anders dan aannemen dat alle mensen uit de stad geen enkel probleem hebben met de wolf, omdat het hun niet betreft.

het zijn twee verschillende dingen.. :)


Hun mening wordt natuurlijk wel beinvloed door pro wolven propaganda vanuit natuurorganisaties die vroeger echt voor de natuur op kwamen en nu nog teren op de goede naam die ze daarmee hebben opgebouwd innhet verleden.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat iedereen in de stad dan ook gelijk pro wolf is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je er verder vanaf staat dat dat wel degelijk invloed heeft op de mening. Zeker gezien de propaganda vanuit natuurorganisaties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34705
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:53

Josien_ schreef:
Sanet schreef:
Wat is “de app”?


Er zijn voor verschillende regio's whatsapp groepen waarin wordt aangegeven wanneer er een wolf is gespot of er een aanval is geweest.

Het valt mij ook op dat die voor Brabant/België steeds rustiger wordt terwijl ik her en der toch nog dingen lees die gebeurd zijn.

EDIT: precies nu komt er een bericht binnen over gemiste meldingen :Y)


Weet jij toevallig ook hoe je je daarvoor aan kunt melden? Zou het voor mijn regio ook graag willen weten ivm de paarden en de wandelingen die ik maak met de hond.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:13

SusanH schreef:
Weet jij toevallig ook hoe je je daarvoor aan kunt melden? Zou het voor mijn regio ook graag willen weten ivm de paarden en de wandelingen die ik maak met de hond.


Heb je Pb gedaan

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:39

Oakland1990 schreef:
SusanH schreef:
Weet jij toevallig ook hoe je je daarvoor aan kunt melden? Zou het voor mijn regio ook graag willen weten ivm de paarden en de wandelingen die ik maak met de hond.


Heb je Pb gedaan


Zou je mij diezelfde PB kunnen doen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:09

Net op de radio dat er in augustus jongen geboren zijn, 3 stuks

sterregoud
Berichten: 1867
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:14

Lynn_Nikita schreef:
Net op de radio dat er in augustus jongen geboren zijn, 3 stuks


Ja, mooie beelden. Maar dus ook weer een stukje propaganda, het grote publiek ziet de schattige kant van wolven, maar de horror -zwaar gewonde dieren die uit hun lijden verlost moeten worden- nee die filmpjes komen niet in beeld.

https://www.nu.nl/296827/video/wildcame ... enthe.html

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:56

Dat voelt voor mij ook als propaganda ja. Natuurlijk zijn die welpjes schattig. Zijn net jonge hondjes.

Inmiddels ook een foto gezien van het schaap in de Maashorst. Er ligt allerlei wol omheen, alsof het geplukt is. Ook een ander vreetgat dan we normaal zien. Ik weet niet of dat wel een wolf was (hoop het niet!!!!) maar het DNA zal het moeten uitwijzen.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:58

Mac schreef:
Dat voelt voor mij ook als propaganda ja. Natuurlijk zijn die welpjes schattig. Zijn net jonge hondjes.

Inmiddels ook een foto gezien van het schaap in de Maashorst. Er ligt allerlei wol omheen, alsof het geplukt is. Ook een ander vreetgat dan we normaal zien. Ik weet niet of dat wel een wolf was (hoop het niet!!!!) maar het DNA zal het moeten uitwijzen.


Honden plukken ook wel wol, maar maken er normaal geen gaten in zoals deze. Wat het anders dan een wolf geweest weet ik niet maar aaseters maken er ook een echt slagveld van

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:58

Lynn_Nikita schreef:
Net op de radio dat er in augustus jongen geboren zijn, 3 stuks


Welke regio?

Jet

Berichten: 12042
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:18

Oakland1990 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Net op de radio dat er in augustus jongen geboren zijn, 3 stuks


Welke regio?


Gezien het bericht daarna met de link naar Nu.nl in Drenthe.

Popstra
Berichten: 13806
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:46


tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:50

Lynn_Nikita schreef:
Net op de radio dat er in augustus jongen geboren zijn, 3 stuks

Kan niet, wolvencyclus is voor pups in het voorjaar. Nieuwsbericht geeft ook aan beelden van augustus, pups 3 maanden oud, dus in mei geboren. Waren ze wel in augustus geboren, waren het hybriden geweest uit hybride moeder. Honden zijn nl vaker loops dan wolven en minder afhankelijk van de seizoenen loops.

Popstra
Berichten: 13806
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:04

Kijk het filmpje op mijn link. Ze zijn ook al groter en gefilmd in augustus.
Is expres niet eerder bekend gemaakt

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:53


DuoPenotti

Berichten: 29832
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:33