Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:35

tones schreef:
pien_2010 schreef:
Misschien is het wel een heel boeiende uitgebalanceerde lezing waarin de wolf als het prachtige dier wordt gezien wat hij ook is, en waarbij ook eerlijk gesproken wordt over de risico's.
Dus een beetje open mind mag best ipv dat "het gabbertje moet hangen, waarvoor zelfs opname apparatuur is meegenomen ". Dat vind ik niet zo aardig eerlijk gezegd.


Hoezo zou het gabbertje moeten hangen?
Ik neem hem juist mee omdat hij wel netjes kan discussiëren in tegenstelling tot ikzelf.
Hij vraagt altijd netjes toestemming om op te mogen nemen, en stuurt zelfs het bestand nog door aan degene die hij heeft geïnterviewd of die akkoord gaat met een evt. plaatsing.

Lekker belerend Pien.


Was ook heel belerend want nu klinkt het ook totaal anders als het was opgeschreven en is het top.
Als je de reacties terug leest ben ik niet de enige die dacht dat het heimelijke actie zou worden, alleen reageerde ik belerend want vond dat niet ok.
Zoals je het nu schrijft vind ik het zeer ok en mooi zelfs.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:01


pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:19

Zo hoort het, jagen op wild om te eten ipv op dieren die gemakkelijker prooi zijn in de wei. Goed van de wolf.

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:08

tones schreef:
Kreeg onverwachts bezoek en er dus niet heen geweest.

https://www.instagram.com/p/CUPce2ysHAH ... =copy_link

Zag wel dit voorbij komen op insta.


Jammer dat je er niet bij kon zijn, om wat vragen te stellen.
Dat filmpje staat ook op nu.nl.

Wat wel opvallend is dat het begin en het einde van de aanval van de wolf te zien is, maar het opentrekken en levend opeten dan weer niet. Dat zou waarschijnlijk het sprookjesbeeld, van de mooie, sterke wolf verstoren. En de gruwelijkheid van zijn manier van aanvallen zou mogelijk de aanhang van het pro kamp doen afnemen.
Uit de reacties op de nu pagina blijkt dat de voorlichting zijn werk doet: de wolf is schuw, en zou nooit een mens pakken, de wolf is een vluchtdier, en het is 'mooi" hoe de wolf een prooi doodt. Nou nee, maar dat krijg je niet te zien....

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:32

sterregoud schreef:
Uit de reacties op de nu pagina blijkt dat de voorlichting zijn werk doet: de wolf is schuw, en zou nooit een mens pakken, de wolf is een vluchtdier, en het is 'mooi" hoe de wolf een prooi doodt. Nou nee, maar dat krijg je niet te zien....


Totdat de wolf leert dat hij niets en dan ook niets van mensen te vrezen heeft. Wat gewoon een kwestie van tijd is en wat je nu al steeds meer ziet gebeuren. Dan zal de wolf zelf laten zien dat de voorlichters wederom gelogen hebben.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:39

pien_2010 schreef:
Zo hoort het, jagen op wild om te eten ipv op dieren die gemakkelijker prooi zijn in de wei. Goed van de wolf.


Ook dat vind ik gruwelijk. Ik wilde maar dat wolven alleen kleine prooidieren aten, dat is hap, slik, weg. Die lijden dan een stuk minder.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:20

pien_2010 schreef:
Zo hoort het, jagen op wild om te eten ipv op dieren die gemakkelijker prooi zijn in de wei. Goed van de wolf.


Hier is een filmpje over naar buiten gebracht. en dat is inderdaad zoals het in de natuur aan toe gaat. Alleen dat wil je natuurlijk niet in je weilnad en daar ligt het grote probleem


https://twitter.com/ftheunissen3/status ... 6471390208

Wat ik dan weer niet snap dat is dat de mensen die zoveel kritiek op boeren, slachthuizen hebben en alles wat er met dieren gebeurt dierenleed noemen. Dit dan weer helemaal geweldig vinden. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat dat gewoon een vorm van pesten is.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:24

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Zo hoort het, jagen op wild om te eten ipv op dieren die gemakkelijker prooi zijn in de wei. Goed van de wolf.


Hier is een filmpje over naar buiten gebracht. en dat is inderdaad zoals het in de natuur aan toe gaat. Alleen dat wil je natuurlijk niet in je weilnad en daar ligt het grote probleem

https://twitter.com/ftheunissen3/status ... 6471390208

Wat ik dan weer niet snap dat is dat de mensen die zoveel kritiek op boeren, slachthuizen hebben en alles wat er met dieren gebeurt dierenleed noemen. Dit dan weer helemaal geweldig vinden. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat dat gewoon een vorm van pesten is.

Omdat het jagen van de wolf natuurlijk is :+

Nou als ik koe was, zou ik liever geslacht worden dan een langzame en pijnlijke dood door de wolf.

Mensen slaan tegenwoordig door. Meer respect voor de natuur ben ik voor. Maar ons zelf ondergeschikt stellen aan de natuur...

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:25

Heb wel eens op tv een stel leeuwen een olifantje die nog leefde zien aan vreten. Hij knipperde steeds heel rustig met zn oogjes...
Dat is dik 20 jaar geleden en krijg dat beeld nooit meer van mn netvlies.
De natuur is zo ontzettend wreed..helemaal niks sprookjesachtig aan.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:32

Popstra schreef:
Heb wel eens op tv een stel leeuwen een olifantje die nog leefde zien aan vreten. Hij knipperde steeds heel rustig met zn oogjes...
Dat is dik 20 jaar geleden en krijg dat beeld nooit meer van mn netvlies.
De natuur is zo ontzettend wreed..helemaal niks sprookjesachtig aan.


Dat is ook het probleem wat ik met dierenrechten heb. Wanneer jij dieren gelijk wilt stellen aan de mens dan heeft dat edelhert of dat olifantje dus ook het recht om te leven. Dat botst volledig met de wet van de natuur. Om die reden ben ik dan ook geen voorstander van dierenrechten maar wel van dierenwelzijn. Van mij mag er best eens gekeken worden hoe het welzijn van dieren verbeterd kan worden. Maar blijf daarbij wel met beide benen op de grond staan.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:02

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Zo hoort het, jagen op wild om te eten ipv op dieren die gemakkelijker prooi zijn in de wei. Goed van de wolf.


Hier is een filmpje over naar buiten gebracht. en dat is inderdaad zoals het in de natuur aan toe gaat. Alleen dat wil je natuurlijk niet in je weilnad en daar ligt het grote probleem


https://twitter.com/ftheunissen3/status ... 6471390208

Wat ik dan weer niet snap dat is dat de mensen die zoveel kritiek op boeren, slachthuizen hebben en alles wat er met dieren gebeurt dierenleed noemen. Dit dan weer helemaal geweldig vinden. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat dat gewoon een vorm van pesten is.


Niet generaliseren, ik en veel kennissen hebben ook ernstige bedenkingen bij de bio-industrie. En toch zijn we geen van allen blij met de wolf.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:34

De natuur is gewoon heel wreed. Eten of gegeten worden. Daar is niets romantisch aan en ook nooit geweest hoor.
Dat is een totaal ander onderwerp als de vlees industrie.
Eens dat het jagen vd wolf volkomen natuurlijk is. Leuk om te zien? Nee natuurlijk niet. Maar het is wat het is. Een aanval van leeuwinnen is ook naar. Die beginnen vaak te eten terwijl de prooi nog leeft. Gruwelijk.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:38

pien_2010 schreef:
Dat is een totaal ander onderwerp als de vlees industrie.


Dat is ook een hele andere discussie. Maar onder elke kritiek op de komst van de wolf hoe genunaceerd die ook is verschijnt op internet steevast een lijstje met aantallen diersoorten dat in de slachthuizen om komt. Een vorm van whataboutism. Maar toch wel behoorlijk tenenkrommend en werkt nog meer woede in de hand.

different1
Berichten: 3640
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:42

Ik kwam dit tegen op de fb-pagina van Stichting Annemieke
Afbeelding

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:58

Dat zou mij niets verbazen en ik weet niet of dat schokkender is of het nieuws zelf.

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:37

En maar zeggen dat ze niet geïntroduceerd zijn, die wolven. Hoezo, helemaal natuurlijk , uit zichzelf etc..

DuoPenotti

Berichten: 29702
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:41

Nu weet ik niet wie stichting Annemieke is.
Dus kan net zo goed fake zijn als waar. Verbazen zou het met niet, maar jammer als het echt zo is dat de politie het dan niet naar buiten brengt.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:41

Sorry, maar zo'n bericht kan elke debiel verspreiden.. Een fb bericht zie ik niet als betrouwbare bron..

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:42

DuoPenotti schreef:
Nu weet ik niet wie stichting Annemieke is.
Dus kan net zo goed fake zijn als waar. Verbazen zou het met niet, maar jammer als het echt zo is dat de politie het dan niet naar buiten brengt.


Stichting Annemieke is al jarenlang bezig met de OVP, om daar de misstanden aan de kaak te stellen.

DuoPenotti

Berichten: 29702
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:45

oh ploink ja, ene Annemieke, verstraten was het toch?

Had ff die link nu niet gemaakt met de wolf.

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:49

Het zijn dezelfde natuurclubs, en dezelfde manier van praten. De dieren hadden in de winter een tactiek, een speklaagje kweken, een winterstand etc., alles om maar te verbloemen dat er langdurig honger weer geleden, en dat jaarlijks duizenden dieren een hongerdood stierven.
En nu de teksten over de wolf.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:53

Stichting Annemieke heeft al zeer veel misstanden aan de kaak gesteld zoals wild vlees dat door natuur organisaties verkocht wordt als luxe product maar die op vervuilde grond hebben staan grazen. Ook heeft ze aan de kaak gesteld dat er zeer veel vervuilde slip in de Oostvaarderplassen is gestort. Maar ook het feit dat natuurorganisaties paden aanleggen met zogenaamde recyclings granulaat dat vol zit met afval en zelfs oude batterijen.

Hoe bizar het ook klinkt, maar in Nederland vervuilen natuurorganisaties hun eigen grond. De vervuiling aan de rivier beding konden natuurclubs neit veel aan doen deze rommel kwam met de rivier mee. maar paden aanleggen vol met afval en vervuilde slip storten is toch wel schandalig te noemen van organisaties die zeggen de natuur te willen beschermen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 27-09-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29702
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:54

OP de fb pagina van NoWolves staat het volgende bij bovenstaande tekst

Citaat:
Grote onzin.
A) geen inteelt probleem op de Veluwe en b) Veluwe zogoed als bezet - “nieuwe” wolven worden of verjaagd of gedood.
En B er staan honderden jonge wolven in Duitsland kort voor vertrek naar eigen territoria en partner. Gratis. Ze komen echt vanzelf…


En ik denk eerlijk gezegd dat dit meer waar is.
De wolf is hier ook naartoe gekomen omdat het te druk voor ze is in Duitsland.
Daarom trekken de jonge wolven weer verder.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:59

Ben erg benieuwd of het bericht klopt. Zou mij ook niet verbazen. Er werden al eerder vermoedens van uitzetten geventileerd, toen Glenn Lelieveld in een filmpje vertelde dat een gezenderde wolf bij hem door de straat had gelopen.

Ook heel vreemd natuurlijk. Maar geen bewijzen gezien tot nu toe. Hoor wel van mensen die het kunnen weten dat er, met name in Fr nogal wat hybriden rondlopen. Dat geeft te denken.

En ook het feit dat sommige wolven nauwelijks schuw lijken te zijn zou een teken kunnen zijn dat ze in hun vroege jeugd bekend zijn geraakt met mensen. Normaal zouden ze hun schuwheid uiteindelijk ook wel verliezen, volgens Valerius Geist (zo heet hij toch?) maar niet in dit tempo, lijkt me zo.

DuoPenotti

Berichten: 29702
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:02

Nederland is propvol, dat de wolf ons vaker ziet dan wij hem is wel een gegeven.
Weet dat de McDonalds weiland makkelijk scoren is bij de mensen kan ik me best voorstellen dat het schuwe er snel af gaat.
Want nare ervaringen hebben ze niet, ze worden telkens beloond voor het gedrag.