Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29501
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:10

DuoPenotti schreef:

Dit zegt toch genoeg in zo'n korte tijd dat ze niet alleen muizen eten

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:13

Ja.... maar dat was zeer uitzonderlijk. De pest is mensen op nu.nl reageren gewoon van oh chill een roofdier dat alleen muizen vangt.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:29

Wolf en schuw... Als ik zie hoe de wolf het eiland tholen door kruistte op klaarlichte dag dan zijn veel rescue honden uit buitenland die ontsnapt zijn stukken schuwer. De wolf was gewoon te volgen en overal te zien.

Nu gevestigd in gebied waar ik al duizenden kilometers gelopen hebt.... Nee ik ben er absoluut niet blij mee. Hij liep 2 kilometer van ons huis vandaan vind dat veel te dichtbij bahhh

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:48

dierenfan schreef:
Wolf en schuw... Als ik zie hoe de wolf het eiland tholen door kruistte op klaarlichte dag dan zijn veel rescue honden uit buitenland die ontsnapt zijn stukken schuwer. De wolf was gewoon te volgen en overal te zien.

Precies, want veel rescue honden hebben een reden om bang te zijn voor de mens. De wolf niet.

Het constante gelieg (want hoe moet je dat anders noemen als de feiten het tegendeel bewijzen?) van de pro-wolf (en pro-goudjakhals) beweging vind ik nog het ziekst van de hele situatie. Sta je dan met je dode schapen, kalveren, veulens en wie weet wat nog meer in de toekomst. Feiten worden ontkend en de "expert" die de waarheid niet spreekt wordt op zijn woord geloofd - ook door de autoriteiten nota bene. Ik vind het echt een bizarre situatie.

Ik ga netjes mijn best doen om een wolfproof omheining neer te zetten, maar iedereen weet ook al lang dat zoiets niet echt bestaat als de wolf echt zijn zinnen heeft gezet op dat wat er binnen de omheining loopt.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 14:12

Cam, veel succes ook genoeg aardpennen gebruiken. Voor nederland kan je op BIJ12 kijken voor omheining en België, welkom wolf. Ook de verkopers van stroommateriaal geven advies op hun sites. Het is niet grappig. Ik sta hier letterlijk met bloed zweet en tranen in ieder geval mijn stal veilig te maken.
Bouw je hem zo dat het brandveilig is en alles snel via een eigen deur naar buiten kan, en de paardjes met hun hoofd buiten kunnen.
Zal nu veel meer sluitingen en moeilijk doen om ze buiten te krijgen als er wat is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pien, iedereen die de komst ongelimiteerd van zulke dieren toejuichen sta ik te vervloeken momenteel. Jij woont in Frankrijk weet niet welk deel maar ik heb nog wel wat adressen voor je waar je kan gaan helpen om de kuddes veilig te houden.
Ze zoeken mensen voor de nacht....
Duik is in de rewilding Europe dan zal het groot opgezette plan duidelijk worden. Sorry maar het vreet me werkelijk op.

Ze worden steeds minder schuw, logisch er zitten heel veel hybriden tussen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:17

jobamara schreef:
Ze worden steeds minder schuw, logisch er zitten heel veel hybriden tussen.

Wat ik me dus wel eens afvraag vwb de DNA tests: hoe komt het DNA van een hybride terug uit de test? Hond of wolf?

Lijkt al een aardige Alcatraz jobamara ;(

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:42

jobamara schreef:
Pien, iedereen die de komst ongelimiteerd van zulke dieren toejuichen sta ik te vervloeken momenteel. Jij woont in Frankrijk weet niet welk deel maar ik heb nog wel wat adressen voor je waar je kan gaan helpen om de kuddes veilig te houden.
Ze zoeken mensen voor de nacht....
Duik is in de rewilding Europe dan zal het groot opgezette plan duidelijk worden. Sorry maar het vreet me werkelijk op.

Ze worden steeds minder schuw, logisch er zitten heel veel hybriden tussen.


Is dat wat jullie willen? Dat we hier allemaal met elkaar gaan meepraten?
Sorry, ik dacht dat ik op een discussieforum zat. Ik dacht ook dat duidelijk is hoe ik er over denk. Blijkbaar niet dus. We zitten met een bepaalde situatie en die situatie is dat wilde dieren oprukken die we (ik ook) liever niet in NL hebben (of in Frankrijk waar ze ook al zijn en ook hier vlak bij).

De wolf is volgens mij niet zo schuw zoals hij zou moeten zijn. Ook al deed hij gelukkig wel wat hij moest doen bij die moeder met dat kind in Duitsland (nl hij vertrok).

Die rode jakhals zit volgens mij al jaren in NL maar die zie je amper. Die is volgens mij wel schuw. Dat hij zich enkel en alleen met muizen voedt dat geloof ik niet zo. Zoals ik al eerder schreef staat zelfs wolf op zijn menu, dus die pakt zeer zeker ook lammetjes en ander dieren grut, althans dat verwacht ik.

Ik vind het enorm tuk dat zoveel mensen zoveel moeten gaan betalen om een goede omheining aan te gaan leggen. En mijn hArt breekt om al die posts hier in dit topic. Zo naar en vervelend en kostbaar.
Ik vind het enorm tuk dat zo'n mooi dier als wolf of rode jakhals in zo'n drukke omgeving zich moeten zien te komen redden. Dat gaat gewoon niet.
De mensen en dieren wonen veels te dicht op elkaar met alle problemen van dien. Ik voel een enorme compassie met mensen die daar mee te maken hebben (zoals die boer waar de kraaien zijn lammeren dood pikten tijdens de geboorte→ ik heb er gewoon bij zitten kotsen zo erg en sneu vind ik dat). Maar ik voel ook compassie met het dierenrijk waar gewoon minder en minder voor overblijft en waar de mensen te gemakkelijk in mijn ogen bepaalde dieren dicht in hun leef omgeving halen. Dit denk ik, uit romantisch gedachtegoed en onwetendheid.

Ik denk dat ik er tussen in zit als het om al die partijen gaat→ pro en contra. En nee, ik sta absoluut niet te juichen dat de wolf weer terug is in de EU dus ik ga zeker niet 's nachts waken want ik heb niet om dat beest gevraagd. Ik vind dat er geen plek is in de EU voor de wolf. Dus hoe je erbij komt om zo'n post tegen over mij te doen ontgaat me echt helemaal.

Als jullie willen dat ik alleen maar sta te applaudisseren over jullie posts, dan zeg dit gerust, want dan verlaat ik onmiddellijk het topic. Wij leven hier midden in de natuur, tussen de reeën, wilde zwijnen, dassen, vossen, herten en allerlei soorten roofvogels. Ik geniet daar enorm van. Ik ben een echt natuurmens en weet er veel van af. In onze park tuin stikt het van het wild <3 en dat gaat goed samen.

Toen ik nog paarden had, had ik al het telefoonnummer van de plaatselijke jachtvereniging gevraagd en gekregen, daar de wolf op aan het rukken was hier, allang voordat dit soort topics op Bokt geopend waren had ik mijn zaken met de jagers geregeld, want ik ben juist omdat ik zoveel weet van de natuur niet naïef en ik bescherm dat wat aan mij is toevertrouwd. Hier op het afgelegen boerenland kan gewoon meer als in het drukke NL. Hier is nauwelijks sociale controle en ook de boeren beschermen wat van hen is, ongeacht allerlei EU regels. Dat kan ook hier heel gemakkelijk.

Is een kwestie van tijd dat de wolf ook vlak bij ons is en ik denk dat die tijd al lang is aangebroken. Mijn paarden zijn eerder overleden als dat het probleem speelt. Dus ik ben niet naïef of een of andere wollen sokken natuurliefhebber. Totaal niet. MAAR de situatie is wat hij is en wordt nog veel erger. Alleen moet je aan mij niet vragen om hier de wilde dieren te verketteren, want zij kunnen er niets aan doen. Zij zitten net zo min om de situatie te wachten als wij. TEvens zijn er net als ik ook veel mensen die wel veel weten van wilde dieren en ook niet naïef zijn en net als ik in het midden zitten en het allemaal zeer bezorgd aankijken. Alleen zitten die mensen meestal niet op sociale media.
Dat is het nadeel van internet→ de nuance ontbreekt en dat ontbreekt zowel bij de voor- als bij de tegenstanders.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:23

@Pien : Ik (en zoals ik het lees vrijwel iedereen in dit topic) vinden roofdieren prachtig en hebben er in principe geen problemen mee, echter als de bescherming van vee en ons zelf onmogelijk gemaakt wordt door activisten die met veel financiele middelen, lobby acties en aperte leugens, hun ideologische natuurbeeld doordrukken, dan is daar begrijpelijkerwijs woede over. En dan niet alleen omdat ons het recht op zelfverdediging wordt ontnomen, of om de torenhoge rekeningen die het qua omheining met zich mee brengt (+ vergunningen), maar juist ook omdat het ook allerlei klein wild blokkeerd en dat heeft het al moeilijk. Veel van ons doen veel qua biodiversiteit al is het maar voor gezonder grasland voor de paarden en minder plaagbeesten zonder gif te hoeven spuiten. Ik vondt paar jaar terug zelfs parende hazelwormen op mijn weide en dankzij hen heb ik daar nooit last gehad van slakken in de moestuin.
Tegen wat nu op mijn wei voorkomt kan ik het vee beschermen, eigenlijk zijn enkel mijn kippen in gevaar en die zitten dus goed opgesloten. Dan heb ik dus 0 probleem met een beteurterde jonge roofvogel waar ze een keertje van schrikken, die vangt mooi de muisjes die anders te talrijk worden. Alles tot maatje vos valt voor te omheinen, zelfs qua lammeren (die misschien 1.5kg wegen bij geboorte). Die goudjakhals weet ik niet zeker of ik die buiten kan houden, wolf, lynx (bomenklimmer) en beer worden wel flink problematisch en 2 er van ook voor de mens.
Wij zien een verdrietiger en realistischer totaalplaatje met een tekort aan wilde prooi + concentratie van calorierijk voedsel, wat voor een populatie-explosie aan roofdieren kan zorgen juist op een manier zoals we niet willen. Zodra die concentratie vee weg/onbereikbaar is, blijft er een grote groep hongerige roofdieren over die de mens al associeerd met voedsel. Die kunnen niet zomaar wegtrekken, want alle wel geschikte territoria zitten al vol, er zijn geen natuurlijke vijanden om ze onder controle te houden en wat honger heeft wordt noodgedwongen brutaal.

Het is niet applaus, maar een gezien de bewijzen uit het buitenland redelijk eenduidige mening qua hoe dit zich zal ontwikkelen en het inleveren van welzijn voor alle partijen (incl. wolf en jakhals) wat hier doorklinkt en zo te lezen ben jij het daar ook mee eens.

Qua jakhals en wolf eten, denk ik eerder andersom, net als de vos zal de jakhals eerder op het wolvenmenu staan. Kleinere roofdieren worden vaker door grotere opgegeten, zeker bij voedsel tekort.
En dan was ik juist zo blij om in Europa te wonen waar het qua weer en gevaarlijke beesten zo mild is. -O-

sterregoud
Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:40

@ pien, ik vind wolven prachtige dieren. Heb zelfs een boek en een schilderij ervan, maar deze introductie klopt niet. Wij mogen ons niet beschermen, en er is al heel snel te weinig leefgebied, en te weinig natuurlijke prooidieren voor de wolf.
In een land als Nederland loopt dat snel spaak. En als je een paar posts terug ziet, zijn er al bosgebieden in Duitsland waar je als mens niet meer in je uppie mag wandelen !
Ik ben ook juist een natuurmens, en ik wandel heel graag in mijn uppie. Als ik in een groep zou moeten wandelen is de de essentie van de wandeling verdwenen.
Dat jij in Frankrijk nog de noodoplossing achter de hand had, maakt wel degelijk een verschil.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:02

Ik ben het met je post een Pien. Ik volg dit topic ook met een schuin oog, vooral om een beetje in de gaten te houden waar de wolf zich bevind. Wel zo handig aangezien ik met mijn dieren midden in het bos woon. Ik voel bezorgdheid, maar ook geen haat of woede naar de wolf zelf toe. Dat het een beschermt dier is juich ik dan ook toe. Ik vind het sowieso een prachtig dier! Maar uiteraard niet ten koste van mijn eigen dieren. Ik hoop dan ook de wolf nauwlettend in de gaten wordt gehouden en er ingegrepen wordt wanneer dat nodig is. Wanneer het nodig is valt natuurlijk over te discussiëren. En ik snap dat die grens bij iedereen ergens anders ligt. (helemaal als het je eigen dieren betreft)

In elk geval vind ik de beelden van een wolf die zich steeds onder de mensen laat zien, zich niet weg laat jagen en blijft aanvallen ernstig genoeg om in te grijpen. Ik vind het eigenlijk alleen maar heel sneu voor de wolf dat hij hier terecht is gekomen. Hij is hier totaal niet op zijn plek. Ik vind het net zo verdrietig om beelden van de aangereden zwangere wolvin te zien als van de dieren door een wolf zijn gepakt. Maar hij is er nu eenmaal en daar zullen we mee moeten dealen. Ik doe mijn best mijn dieren te beschermen en wacht het verder af.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:29

DuoPenotti schreef:
Dit zegt toch genoeg in zo'n korte tijd dat ze niet alleen muizen eten
Gouden Jakhalzen eten niet alleen muizen en jagen ook wel in familieverband.
Althans, volgen het krantenbericht uit Kroatië dat melding maakt van een door de autoriteiten bevestigde aanval van gouden jakhalzen op een veulen

@Pien: Goede toelichting; helemaal met je eens _/-\o_ (discussie en mening uiten) en ik zou het jammer vinden als je afhaakt

Wolf en Paard op https://www.primorske.si/primorska/istra/zrebicko-v-crnoticah-so-pokoncali-sakali? schreef:
13-08-2019 Slovenië: Gouden jakhalzen in Slovenië verscheurden afgelopen weekend dit hengstveulen aldus de autoriteiten!
(vertaling) <"Het veulen in Črnotiče werd gedood door jakhalzen

Een veulen van een week oud, dat zaterdag nog rond zijn moeder sprong op de weide boven Črnotiče, stierf zondagavond in een verschrikkelijke kwelling. Na de verwondingen en informatie vermoedde de fokker dat er wolven aan het werk waren, en de taxateur van de Forest Service bevestigde dat er jakhalzen aan het werk waren ...

Bij foto:"Een veulen van een week oud stierf in gruwelijke pijn".

ČRNOTIČE> "Naar mijn mening moet het zondagochtend zijn gebeurd, ik kwam rond vier uur 's middags naar de wei en merkte het op", vertelde hij ons gisteren ... >> (Vertaald door Google Translate)(W&P: meer is niet zichtbaar)
Zie voor artikel https://www.primorske.si/primorska/istra/zrebicko-v-crnoticah-so-pokoncali-sakali?
(Link W&P https://www.primorske.si/primorska/istra/zrebicko-v-crnoticah-so-pokoncali-sakali?)

irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:12

@Pien, ik ben het helemaal met je eens. Zodra de wolvenpopulatie in Nederland streng onder controle wordt gehouden en de losgeslagen roofdieren die hele kuddes schapen verwonden en vermoorden zo snel mogelijk uit de natuur verwijderd worden ga ik echt genieten van wolven in Nederland. Wanneer ze netjes onder controle worden gehouden ben ik er van overtuigt dat een wolf geen reden heeft om te dicht bij mensen te komen.

Dit vind ik toch een mooi filmpje hoor, zo moet de natuur werken:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... wildcamera

Maar ik zal er echt geen traan om laten wanneer de wolf weer binnen no-time uit Nederland wordt verwijderd...

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:18

Irmaz de video bestaat niet meer, althans niet voor mij.

sterregoud
Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:22

@Irmaz, zodra de wolvenpopulatie streng onder controle wordt gehouden, Ja maar dat zijn ze toch helemaal niet van plan ? Ik heb dat nergens gelezen. Wel over de grote aantallen wolven die hier zouden moeten kunnen leven.
Met een goed beheer, hoor je mij ook niet. Ik ben juist zo bezorgd om alle halleluja verhalen zonder realiteitszin. En als ik naar Duitsland kijk zijn mijn zorgen terecht.

irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:01


irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:07

sterregoud schreef:
@Irmaz, zodra de wolvenpopulatie streng onder controle wordt gehouden, Ja maar dat zijn ze toch helemaal niet van plan ? Ik heb dat nergens gelezen. Wel over de grote aantallen wolven die hier zouden moeten kunnen leven.
Met een goed beheer, hoor je mij ook niet. Ik ben juist zo bezorgd om alle halleluja verhalen zonder realiteitszin. En als ik naar Duitsland kijk zijn mijn zorgen terecht.

Ik weet niet of ze dat niet van plan zijn, die mafklappers van prowolvers niet maar die hebben hier uiteindelijk niet het laatste woord over. Ik denk wel dat alle natuurbeheerders nu hun mond houden omdat ze in de wolf een kans zien om mensen uit "hun" natuurgebieden te houden. Zodra zij er achter komen dat ook zij straks niet meer alleen kunnen vogeltjes kijken veranderen ze naar ik hoop. Sorry, ben een rasoptimist :+

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:14

irmaz schreef:
@Pien wat suf, waarschijnlijk omdat je vanuit een Frans ip-adres probeert te kijken?
Werkt deze link wel? Die komt van een andere site

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ildcamera/


Alleen het begin om gelijk de melding te krijgen. Geeft niet, het heeft met frans IP adres te maken denk ik.

irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:46

pien_2010 schreef:
irmaz schreef:
@Pien wat suf, waarschijnlijk omdat je vanuit een Frans ip-adres probeert te kijken?
Werkt deze link wel? Die komt van een andere site

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ildcamera/


Alleen het begin om gelijk de melding te krijgen. Geeft niet, het heeft met frans IP adres te maken denk ik.

Wat jammer, weer lekker gastvrij van die 'Ollanders' :\

Eerst zie je een wolf aan een hert kluiven, vervolgens een zwerm kraaien en even later een familie zwijn en tussendoor nog een vosje.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 20:36

Helaas willen ze niets handhaven, de roofdieren bepalen waar en hoeveel. Als dat wel het geval was zouden de meeste veehouders er vrede mee hebben. Vandaag rechtszaak geweest voor Gloria... Ondanks alles mag ze niet geschoten worden.

Vroeg nog iemand wat er bij hybriden uitkomt, hangt er van af of de Reu of Teef wolf is en de ander vol hond is of deels.
Zal nog is zoeken naar het oorspronkelijke bericht.

Video uit Frankrijk, ik versta het niet maar je ziet hoe een wolf de zogenaamde overkill doet. Grotere dieren dood hij niet maar eet van achtere de achillespezen door, kan hij de volgende dag nog vers eten.

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... hy3eRxhSCU

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:52

Ik heb een deel vd tekst horende bij de video vertaald, zodat we weten waarnaar we gaan kijken en door wie deze beelden en waarom gemaakt zijn. Niet alle beelden zijn recent cq komen uit Frankrijk en de video is heel bewust gemaakt om mensen te schokkeren. Iedereen kan dus zelf de overweging maken of ze wel of niet gaan kijken naar de beelden.

In de quote heb ik dus zo goed mogelijk de vertaling gedaan vd franse tekst horende bij de video.


Citaat:
Boeren van het L113 collectief publiceren een schokkende video om wolvenaanvallen aan te klagen .

Geïnspireerd door de harde aanpak van de vereniging L214, heeft een collectief van landbouwers onlangs de beweging L113 gelanceerd. Zij publiceren een schokkende video om de mishandeling aan te klagen van hun kuddes, die het slachtoffer zijn van wolvenaanvallen. 

Gepubliceerd op 15/12/2017 om 15u24 Bijgewerkt op 12/06/2020 om 18u42 © L113 Hautes-Alpes

Niet geschikt voor de gevoelige ziel.

Net als het collectief L214 waaruit zij zijn voortgekomen, hebben de fokkers van de L113-beweging besloten de mensen te treffen met schokkende beelden.
Met deze 7 minuten durende video willen zij het geweld van de wolvenaanvallen op hun kuddes aan de kaak stellen.
We zien dieren gestript, achtergelaten om te sterven...  Beelden in plaats van lange toespraken

Citaat:

"Deze ooi is van achteren opgegeten," legt een jonge vrouw op de video uit, "de boer moet het dier laten zoals het is en wachten op de komst van agenten van de Nationale Dienst voor Bosbouw en Wildbeheer voor de expertise, pas dan zal het worden geëuthanaseerd door een dierenarts."


De naam L113 verwijst naar de landbouwwet betreffende de bescherming van de herders economie.

Een deel van de video is uit het buitenland gehaald.

Het roofdier werd in actie gefilmd, de kelen van de ene kudde schapen na de andere doorsnijdend, niet tevreden met wat nodig zou zijn geweest om een goede maaltijd te maken.
Dan volgen beelden van slachting, kalveren, koeien, veulens, paarden, ezels... en zelfs honden...

Boze fokkers De L113-fokkers beschuldigen Nicolas Hulot rechtstreeks van "deelname aan de slachting".    

Zij protesteren tegen het "Plan loup 2018/2023" dat wordt gesteund door de minister van Ecologische Overgang en het ministerie van Landbouw. 

Voor het Bekijken van de video is een Waarschuwing op zijn plaats, sommige beelden zijn niet geschikt voor kinderen en mensen die niet-geïnformeerd zijn met wat ze te zien krijgen.

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:34


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:38

Katlijk, Friesland is dat!!
Och afsluitdijk over....
Zag het ook net, dank je voor het delen. Pas op je dieren daar...

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:14


DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:21

Ik zie een 'speelse' wolf die niet door heeft of niet door wil hebben dat de man geen speelse bedoelingen heeft. Pas als hij een stevige boomtak oppakt en mee gaat zwaaien houdt de wolf afstand.
De staart geeft iig niet aan dat het een aanvalsmodus betrof... maar misschien vertellen wolvenstaarten een andere taal als hondenstaarten :D

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:48

DubbelFun schreef:
Ik zie een 'speelse' wolf die niet door heeft of niet door wil hebben dat de man geen speelse bedoelingen heeft. Pas als hij een stevige boomtak oppakt en mee gaat zwaaien houdt de wolf afstand.
De staart geeft iig niet aan dat het een aanvalsmodus betrof... maar misschien vertellen wolvenstaarten een andere taal als hondenstaarten :D


Dat is ook precies wat ze bedoeld. Niet schuw, niet ontzettend bang en vermijdend gedrag. Kan dus zeer gevaarlijk zijn. Als we toch gaan vergelijken met honden.. Denk maar aan voernijd.... Bescherming van pups.... Enz