Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:35

Asciugamano schreef:
Loretta schreef:
Het natuurbeheer in Nederland staat helaas bol van de schandalen. Gepleegd door organisaties die de reputatie hebben juist voor de natuur op te komen.

Ok. Bronnen?

En dan nog; dus?
Je gelooft niet dat zij de natuur bovenaan hebben op hun prioriteitenlijstje?


Nee, ik geloof niet meer dat natuur bovenaan op hun prioritietenlijstje staat. Anders zouden ze hier niet aan mee werken.

Over het storten van vervuild slip in natuurgebieden
https://m.youtube.com/watch?v=PFDzJyQnMgg

Over het aanleggen van paden met afval
https://pointer.kro-ncrv.nl/staatsbosbe ... urgebieden
Laatst bijgewerkt door Loretta op 28-11-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:36

Mac schreef:
Bewonersdichtheid rondom het park is zeer laag, al helemaal als je het vergelijkt met waar dan ook in Nederland - als het dan toch wilt vergelijken. Amerikanen vroegen mij in het verleden niet voor niets waarom wij koeien in onze steden hebben lopen. Nou was dat in de Randstad, maar dan nog. De ruimte zelfs in bv Groningen is in de verste verte niet te vergelijken met de ruimte in Amerika, Canada of Noord- Scandinavië.

Overigens zijn de wolven in Yellowstone National Park wel degelijk uitgezet (gevangen in Canada). Daarvoor waren er geen wolven in het park. De opzet was om biodiversiteit te creëren. Het tegenovergestelde is nu bereikt omdat het wild de bescherming van de mens opzoekt.

Dat laatste is nieuw voor me maar de biodiversiteit is dus wel degelijk uitgebreid na de terugkomst van wolven.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:37

OleJon schreef:
Duh!
De stukstofruimte wordt daarvoor gebruikt!
Niet het letterlijke oppervlak!

Het is officieel aan de provincies, wat ermee gebeurt.
Maar een deel zal vast en zeker natuur worden, ja.
Alleen maar mooi toch?


Droom lekker verder.[/quote]
Nuttige reactie.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:39

Cer schreef:
Asciugamano schreef:
Ja hoor!
Net zo vreselijk als ik het vind dat andere dieren doodgeschoten worden door mensen die voor hun lol beesten doodmaken.
Of miljoenen beesten per dag worden geslacht omdat de meeste mensen wel graag een stukje vlees op hun bord willen.
Vind ik allemaal minstens even erg.

Waar ik vrede mee kan hebben is dat een roofdier dat doet. Die volgt alleen zijn instinct.

Dat is zo'n vreemde vergelijking..

Maar, hoe moeten mensen hun dieren dan beschermen zonder dat ander wild daar last van heeft?

Waarom een vreemde vergelijking?
Miljoenen doodmaken is geen probleem maar een enkele door een roofdier wel?

DuoPenotti

Berichten: 29536
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:40

Lorette je vergeet gewoon het laten verhongeren en creperen in de wildernix genaamd oostvaarderplassen , duizenden en duizenden

En ook daar de vervuiling

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:41

Asciugamano schreef:
En daar hoort een wolf ook bij, ja.
En ja; ik heb ook paarden en moet daar iets voor regelen enz


Wat ga je regelen dan? En heb je ook het vertrouwen dat dat werkt?
Of ga je ze gewoon opsluiten.

mysa

Berichten: 10488
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:42

Asciugamano schreef:
Jouw laatste is pas een ‘typische’ reactie. :D
Zal ik je mn adres even sturen? “Plattelandser “ kan bijna niet, in Nederland.

En in het geval van het behoud of herstel van de natuur en onze planeet, vind ik absoluut dat het weer terug moet en beter dan het nu is.
En daar hoort een wolf ook bij, ja.
En ja; ik heb ook paarden en moet daar iets voor regelen enz


Maar weet je, als er wolven langs je tuin (de mijne) of door je tuin, (meerdere buren) hebben gelopen, dan heb je iets geregeld (mijn paard kan niet op stal maar heb een afrastering om de tuin die wolfwerend zou moeten zijn) maar dan alsnog schiet je 's nachts wakker met het idee dat er buiten iets mis is. En ga je kijken of het wel rustig is.
En dan heb ik nog het geluk dat ik thuis werk. Maar binnenkort moet ik bijvoorbeeld een avondje weg en dat zit me niet lekker.

Ik denk dat je de emotionele belasting bij dierhouders die in een territorium wonen, flink onderschat.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:43

Asciugamano schreef:
Loretta schreef:

Snap je werkelijk niet dat dierenliefhebbers het verschrikkelijk vinden om dieren aan te treffen die half aangevreten zijn, soms nog levend liggen te creperen van de pijn en die op de meest verschrikkelijke manier aan hun eind komen. Dat is waar het hier over gaat.

Ja hoor!
Net zo vreselijk als ik het vind dat andere dieren doodgeschoten worden door mensen die voor hun lol beesten doodmaken.
Of miljoenen beesten per dag worden geslacht omdat de meeste mensen wel graag een stukje vlees op hun bord willen.
Vind ik allemaal minstens even erg.

Waar ik vrede mee kan hebben is dat een roofdier dat doet. Die volgt alleen zijn instinct.


Zie mij dan maar als roofdier. Ik doe het erg goed op regelmatig een stuk vlees. Volgens mijn eeuwen oude instinct leeft mijn familie al vele generaties op ondere andere het eten van vlees. Ik hou dat graag in ere. Mijn vlees krijgt een vlotte dood. De hanen liggen weer kakelvers in de vriezer na een goed leven

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:44

Loretta schreef:
Nee, ik geloof niet meer dat natuur bovenaan op hun prioritietenlijstje staat. Anders zouden ze hier niet aan mee werken.

Over het storten van vervuild slip in natuurgebieden
https://m.youtube.com/watch?v=PFDzJyQnMgg

Over het aanleggen van paden met afval
https://pointer.kro-ncrv.nl/staatsbosbe ... urgebieden

Ok. Wie maakt er geen fouten?
En 2 fouten is ‘bol van de schandalen?’

Maar goed, misschien wijken we ook te ver af, ondanks deze niet zo handige akties, geloof ik wel dat natuurorganisaties graag een betere natuur zien.
(Waarom zouden ze anders bestaan?)

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:44

DuoPenotti schreef:
Lorette je vergeet gewoon het laten verhongeren en creperen in de wildernix genaamd oostvaarderplassen , duizenden en duizenden

En ook daar de vervuiling


Maar dan loopt het op nog eens een extra ideologische discussie uit.
De meeste geitenwollensokken types vinden dat immers helemaal fantastisch hoe de dieren daar in alle "vrijheid" creperen van de honger.

Het vervuilen van de natuur door notabene natuurorganisaties zelf is wel het meest duidelijke bewijs dat er iets gigantisch fout zit bij deze organisaties.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:45

DuoPenotti schreef:
Lorette je vergeet gewoon het laten verhongeren en creperen in de wildernix genaamd oostvaarderplassen , duizenden en duizenden

En ook daar de vervuiling

Zouden een paar wolven de boel prima in evenwicht kunnen brengen!

Welke vervuiling?

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:47

Asciugamano schreef:
Loretta schreef:
Nee, ik geloof niet meer dat natuur bovenaan op hun prioritietenlijstje staat. Anders zouden ze hier niet aan mee werken.

Over het storten van vervuild slip in natuurgebieden
https://m.youtube.com/watch?v=PFDzJyQnMgg

Over het aanleggen van paden met afval
https://pointer.kro-ncrv.nl/staatsbosbe ... urgebieden

Ok. Wie maakt er geen fouten?
En 2 fouten is ‘bol van de schandalen?’

Maar goed, misschien wijken we ook te ver af, ondanks deze niet zo handige akties, geloof ik wel dat natuurorganisaties graag een betere natuur zien.
(Waarom zouden ze anders bestaan?)



Als je dat af doet met een foutje. Het gaat hier echt om zeer veel scheepsladingen vol met zwaar vervuilde grond. Er zit zelfs asbest tussen. Dit kun je geen foutjes meer noemen aangezien het op grote schaal is gebeurt.

Waarom ze anders bestaan. Tja, misschien heeft het wel gewoon met het geld te maken. Er gaat immers zeer veel geld in om. Afkomstig vanuit subsidies, donateurs en via de postcode loterij.

Natuurorganisaties zijn een verdienmodel geworden. Compleet met directie die zich graag een riant salaris laten aanmeten.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 28-11-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:49

Loretta schreef:
Asciugamano schreef:
En daar hoort een wolf ook bij, ja.
En ja; ik heb ook paarden en moet daar iets voor regelen enz


Wat ga je regelen dan? En heb je ook het vertrouwen dat dat werkt?
Of ga je ze gewoon opsluiten.

In de winter gingen ze ‘s nachts altijd al in een groepsstal waar de kans heeel klein is dat ze door een wolf gegrepen worden.
In de zomer blijven ze buiten maar dicht bij huis en ik schat het risico niet zo groot in.
Maar 100% is niks en ook hier zijn al foto’s gemaakt waarop te zien is dat een wolf door het dorp liep.
Maar ik had die paarden al en mocht het inderdaad tóch gebeuren, is het mijn pech, ja.
Nog steeds geen reden om tientallen of meer roofdieren uit te roeien omdat ik zonodig paarden wil hebben.
Ik heb daar maar mee te dealen, ja.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:53

Asciugamano schreef:
Veel natuurgebieden in Nederland zijn met elkaar verbonden dmv corridors.
Ik zie nog steeds het probleem niet.
Als de wolf Nederland te klein vindt, steekt ie de grens over. Hij doet nl. niet aan landsgrenzen.

Wel aan natuurlijke barrieres als de Noordzee. Dat de wolf hier komt zegt wat over de voedselvoorraaden van waar hij vandaan komt, daar is immers genoeg geweest om zijn moeder een nest te laten voldragen en grootbrengen. Het zegt echter geheel niks over hoe wel of niet geschikt het gebied is waar hij terecht komt. Dier zoekt voedsel en door wolven ongeclaimde plek. Gevestigd roedel zou zo'n solitair dier nl wegjagen of doden en opeten, er is nl maar voedsel voor X dieren in een gebied, dus delen buiten roedel/familie gebeurt niet. Thuis zijn ze daarom ook niet langer welkom.
Qua maten natuurgebieden is NL al ernstig te klein, zelfs in de VS lopen ze tegen die eilandjes natuurgebied problemen aan waardoor er in de praktijk nauwelijks trek en dus genetische uitwisseling tussen populaties is. Corridors doen daar niet zo vreselijk veel aan, lang niet alles blijft daar binnen (overlast/schade) of wil er gebruik van maken, lang niet alle diersoorten hebben zwerfneigingen (en onze logica over hoe van a naar b te reizen).

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:55

Asciugamano schreef:
DuoPenotti schreef:
Lorette je vergeet gewoon het laten verhongeren en creperen in de wildernix genaamd oostvaarderplassen , duizenden en duizenden

En ook daar de vervuiling

Zouden een paar wolven de boel prima in evenwicht kunnen brengen!

Welke vervuiling?


Welk evenwicht? Gebied veelllll te klein om evenwicht te creëren door wolven. Al het jonge aanwas zal opgevreten worden en uiteraard ook van de volwassen dieren. Binnen paar jaar kaal en leeg op wolven na

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:59

Asciugamano schreef:
DuoPenotti schreef:
Lorette je vergeet gewoon het laten verhongeren en creperen in de wildernix genaamd oostvaarderplassen , duizenden en duizenden

En ook daar de vervuiling

Zouden een paar wolven de boel prima in evenwicht kunnen brengen!

Welke vervuiling?

Vraag eens aan Kazachstan naar hun idee over evenwicht gebracht door wolven bij de populatie Saiga antilopen toen jacht op wolven niet meer mocht/gedaan werd?
(spoiler, ze zijn zo goed als uitgestorven en die hadden ruimte zat).

DuoPenotti

Berichten: 29536
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:01

Het verbaasd mij als enorme natuurliefhebber dat je niets weet over de Oostvaarderplassen
Zoek een sop "vervuiling oostvaardersplassen"
Niet schrikken, dat is wat natuurclubjes dus prima vinden

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:12

DuoPenotti schreef:
Het verbaasd mij als enorme natuurliefhebber dat je niets weet over de Oostvaarderplassen
Zoek een sop "vervuiling oostvaardersplassen"
Niet schrikken, dat is wat natuurclubjes dus prima vinden


Bleef die vervuiling maar enkel bij de Oostvaardersplasen. Maar het is helaas veel erger. Het is een structueel probleem. Ze hebben op heel veel plaatsten die rotzooi gestort.

DuoPenotti

Berichten: 29536
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:14

Ja klopt, maat die haalde jij al aan in je links :)

Daarnaast de duizenden dode dieren daar. Door uithongering of als ze geluk hadden door afschot 2 dagen voordat ze zelf dood waren gegaan.
En dan denken dat een wolf daar wel past :?
Dat verbaasd mij enorm....

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:22

Asciugamano schreef:
Ok. Wie maakt er geen fouten?
En 2 fouten is ‘bol van de schandalen?’

Maar goed, misschien wijken we ook te ver af, ondanks deze niet zo handige akties, geloof ik wel dat natuurorganisaties graag een betere natuur zien.
(Waarom zouden ze anders bestaan?)

Nou dat antwoord is niet zo moeilijk :$


Asciugamano schreef:
Loretta schreef:

Wat ga je regelen dan? En heb je ook het vertrouwen dat dat werkt?
Of ga je ze gewoon opsluiten.

In de winter gingen ze ‘s nachts altijd al in een groepsstal waar de kans heeel klein is dat ze door een wolf gegrepen worden.
In de zomer blijven ze buiten maar dicht bij huis en ik schat het risico niet zo groot in.
Maar 100% is niks en ook hier zijn al foto’s gemaakt waarop te zien is dat een wolf door het dorp liep.
Maar ik had die paarden al en mocht het inderdaad tóch gebeuren, is het mijn pech, ja.
Nog steeds geen reden om tientallen of meer roofdieren uit te roeien omdat ik zonodig paarden wil hebben.
Ik heb daar maar mee te dealen, ja.

Nou ik kan je vertellen, naast huis maakt geen reet uit en zal een wolf niet schuwen.
Bij een vriend van mij zijn schapen die naast de paarden liepen, later er ook tussen en direct aan huis gepakt in 2 aanvallen.
Resultaat ? 3 schapen dood en paarden door de omheining.



Het hele natuurwereldje stinkt. Net als bijna alle extremisme.
Ik denk dat we het hier allemaal over eens zijn dat we zuinig moeten zijn met onze natuur, maar dat betekend niet dat we terug hoeven naar de oertijd.
Want hoe graag sommige dat ook willen , dat gaat toch niet meer gebeuren.
Ik bedoel we gaan toch ook geen olifanten los laten om de terugkomst van de mammoet na te bootsen ?

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:26

Voorzichtig, er zijn wel degelijk mensen die denken dat het een goed idee is om de mammoet terug te klonen/fokken om de Russische toendra weer te gaan begrazen in kader van bestrijden klimaatverandering.

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:29

tamary schreef:
Voorzichtig, er zijn wel degelijk mensen die denken dat het een goed idee is om de mammoet terug te klonen/fokken om de Russische toendra weer te gaan begrazen in kader van bestrijden klimaatverandering.

Dat geloof ik maar ik bedoel in Nederland, gevalletje extremisme

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:35

Asciugamano schreef:
Dat laatste is nieuw voor me maar de biodiversiteit is dus wel degelijk uitgebreid na de terugkomst van wolven.

Hoe dan?

Op de Maashorst staan al wisenten te wachten om te worden losgelaten tussen de recreanten.
De beer en lynx staan ook op de verlanglijst van de rewilders, evenals de eland, die inmiddels al bijna tot in midden Duitsland is opgerukt.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:38

DuoPenotti schreef:
Ja klopt, maat die haalde jij al aan in je links :)

Daarnaast de duizenden dode dieren daar. Door uithongering of als ze geluk hadden door afschot 2 dagen voordat ze zelf dood waren gegaan.
En dan denken dat een wolf daar wel past :?
Dat verbaasd mij enorm....


Dan zit die wolf binnen de kortste keren ook vol met dioxinen.

Het is ongelooflijk dat er nog mensen zijn die het project van de Oostvaardersplassen recht proberen te praten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:07

Asciugamano schreef:
Jouw laatste is pas een ‘typische’ reactie. :D
Zal ik je mn adres even sturen? “Plattelandser “ kan bijna niet, in Nederland.

Ik vind t geniaal dat ik als stadse op 4hoog boven tegen de wolf ben, en jij als plattelandse voor de wolf bent … I rest my case van een paar pagina’s terug :')