geen verzorgpaard meer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 17:51

Bij mij op de manege is het zo dat ieder paard of pony een eigen verzorgster heeft (voor op de zaterdag.. die voor em zorgt als ie ziek is enz.).
ik was nog maar 11 toen ik begon met verzorgen en toen heb ik Sylvester verzorgd (een half jaar) toen Twingo (een half jaar) toen banjer (een half jaar) en toen Nozem (2,5 jaar). Nozem is vorige week weg gegaan van de manege om van z'n oude dag te gaan genieten.. Bij Syl was dat ook zo, Twingo was verkocht en met banjer was ik gestopt omdat het gewoon niet ging met hem. Ik was toen een jaar of 12 en erg klein (en licht) voor m'n leeftijd.. Banjer was een hele lieve pony maar af en toe kon hij zo gemeen bokken, ongeveer 5 kinderen hebben hun arm gebroken door hem. Vooral bij kleinere kinderen deed hij het, bij zwaarderen was hij wel braaf.

Nou is dus vorige week Nozem weggegaan, en als je verzorgpony word verkocht is het wel vanzelfsprekend dat je een andere pony mag gaan verzorgen. Nou stonden er dus nog 3 paarden zonder verzorgster; kayleigh, benjamin en banjer. Voor kayleigh hebben ze al iemand, Benjamin ook blijkbaar ( Verdrietig jammer, ik kan met Bennie heel goed opschieten) en alleen voor Banjer is het nog niet zeker dat dat meisje hem mag verzorgen.... omdat ik voorang zou hebben. Nou wil ik heel graag weer een nieuwe verzorgpony, want ik mis Nozem heel erg.. en vandaag vroeg ze aan me of ik Banjer wil verzorgen. Het klinkt misschien stom, maar ik heb nee gezegd... het klikt gewoon niet zo tussen ons, ik ben misschien nog wel een beetje bang voor hem (ik was daarom ook gestopt met hem, hij heeft me er namelijk 2x heel hard afgebokt en daarbij heb ik m'n pols, schouder ofzo en ribben gekneusd) en ik denk dat dat andere meisje daarom meer plezier zal hebben met hem.. Ze vonden het goed van me dat ik dat gezegd heb, en ik ben ook zo blij voor dat andere meisje dat ze nou een verzorgpony heeft.. ze vind het zo leuk en ze vond het ook zo lief van me, maar ik heb dus voorlopig geen verzorgpaard meer Verdrietig

alleen afgelopen maandag is er een nieuw paard gekomen. Hij is wel groot (1,67) en hij ziet er ook wel slecht uit, maar ik heb hem vandaag gelongeerd en hij is best leuk! alleen ik weet niet of ik het zou willen, want hij is dus een leenpaard (net als Twingo) en blijft maar een half jaar ofzo.. dan moet ik dus proberen om me maar niet aan hem te hechten en dat vind ik moeilijk.

maarja, gelukkig heb ik Evita nog Lovers

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:50

Wat lief van je dat je dat andere meisje Banjer gunde! Ik kan me voorstellen dat je wel een nieuw vz-paardje wilt al is het ook niet leuk als die weer weggaat. Misschien moet je dat nieuwe paard maar wel gaan doen. Het is wel leuk een vzpaard erbij en je weet nu al dat hij niet lang blijven zal dus dan maar proberen je niet te veel aan hem te hechten... En idd Evita is er ook nog!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:14

Ik denk dat het heel verstandig en moedi van je was om te erkennen dat het beter is om ht niet te doen. Als je je niet op je gemak voelt, dan voelt een paard dat, en bij sommige paarden brengt dat het slechtste in hun boven!
Tja, misschien kun je jezelf heel duidelijk voorhouden dat het paard dat nieuw is straks vertrekt, maar dat je er nu toch wat van kan leren! Meer zien als ervaring opdoen dan als echt verzorgpaard... Zo heb ik een tijdje een paard van mijn instructeur gereden en verzorgt... Werd toch nog onverwacht verkocht, maar had er minder moeite mee...