Getup schreef:Ach jeetje...2020 is sowieso over t algemeen een raar jaar...maar helemaal, als je geen leuk 2019 had en je nu weer lekker hoopte te kunnen rijden.
Sterke met je paard, ik hoop zo, dat het mee gaat vallen.
Art_Ificious schreef:Wat naar. Zelf heb ik 2019 en 2020 ook als twee vreselijke jaren ervaren. Zowel financieel/medisch met de paarden als mentaal/fysiek met mezelf. Dat het maar snel 2021 is en hopelijk een beter jaar.
Ik duim dat het meevalt. Je hoort idd ontspanning te kunnen vinden aan je paarden.
Melissa0304 schreef:Ohh wat balen zeg.. snap helemaal dat je klaar bent met dit jaar, heel veel sterkte en de duimen draaien hier voor een positieve uitkomst
Dilan93 schreef:Update hoe het nu gaat.
Inmiddels zijn peesblessure en breuk uitgesloten na röntgen en echo.
Vanochtend is de DA weer geweest om de ondervoet uit te verdoven.
Na de verdoving liep hij geen spat beter...
Toen is de DA zn schouder gaan bekijken. Omdat het probleem duidelijk niet onder de voorknie zit.
De linker schouder kon de DA naar achter bewegen. Deed hij dat met rechts, trok Titane zn been terug, wat blijkbaar de juiste reactie was.
Dus de DA constateert pijn in de schouder. Mogelijk veroorzaakt tegelijkertijd met de kogel verzwikking. Maar ook mogelijk dat de pijn in de schouder vanuit compensatie komt. Daarbij is Titane ook ontzettend scheef, wat niet mee werkt.
Behandelplan: fysio controle en verder rust. DA was gelukkig ook van mening dat boxrust op de lange termijn meer kwaad dan goed doet.
Dus nu de paddock op, zonder pijnstilling. Heb wel zakjes achter de hand voor als ie echt beroerd loopt. Maar liever zonder, omdat ie anders over zn grenzen gaat.
Na zo'n 4 weken boxrust was Titane zó blij dat ie weer buiten mocht. Meteen rollen. Helaas daarna een rodeo erachteraan. Durfde bijna niet te kijken. DA is er even bij gebleven en zei dat dit niet te voorkomen is. (Nou begon ie in zn stal ook te bokken, dusja). Hij zei ook dat Titane echt wel voelt dat het zeer kan doen en er dan rustiger mee doet.
Gelukkig zag ik hem even later ook gewoon stappen door de paddock. Was ook idd te zien dat ie in stap ook al minder ruime pas maakt met links voor. In draf valt het duidelijker op.
Voor nu, duimen, afwachten en hopen dat de fysio er iets mee kan
Dilan93 schreef:Positief dat het iig geen peesblessure of breuk is wel. En ben blij dat hij de box uit mag nu.
Maar het probleem is dat hij nog steeds niet goed loopt. Zet hele korte passen met zijn linker voorbeen. Hij zet er wel gewoon gewicht op en scharrelt op eigen houtje rond in de paddock. Oogt ook happy buiten.
Maar feit blijft dat er iets niet goed zit. Fysio komt woensdag en hoop dat zij iets voor Titane kan doen.
Gebruikers op dit forum: Speirs, Tinkertje89 en 2 bezoekers