Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
ElSea schreef:Ik denk dat je budget zeer reëel is. Ik zou je vooral aanraden om iemand mee te nemen die er verstand van heeft en emotioneel buiten staat om te voorkomen dat je een miskoop doet!
DreamGuide schreef:ElSea schreef:Ik denk dat je budget zeer reëel is. Ik zou je vooral aanraden om iemand mee te nemen die er verstand van heeft en emotioneel buiten staat om te voorkomen dat je een miskoop doet!
Dit ten eerste.
Maar bovenal, hoe groot is je dochter nu?
Ik ken helaas meerdere mensen die een paard kopen voor hun jonge (en vaak nog kleine) dochter zodat ze er ook nog mee kan rijden als ze langer wordt. Maar ik zie daardoor heel vaak jonge, kleine meisjes op paarden die nog veel te groot voor ze zijn en waar ze totaal niet mee weg kunnen komen.
Met een grote D- of E-pony kan en mag ze ook gewoon bij de paarden rijden als ze 18 is.
Maar goed, ik weet niet hoe lang ze is.
Nog even als toevoeging: voor een 14-jarige is het misschien ook leuker als ze op wedstrijden bij leeftijdsgenootjes kan rijden, en niet bij de volwassenen op de paarden.
DreamGuide schreef:ElSea schreef:Ik denk dat je budget zeer reëel is. Ik zou je vooral aanraden om iemand mee te nemen die er verstand van heeft en emotioneel buiten staat om te voorkomen dat je een miskoop doet!
Dit ten eerste.
Maar bovenal, hoe groot is je dochter nu?
Ik ken helaas meerdere mensen die een paard kopen voor hun jonge (en vaak nog kleine) dochter zodat ze er ook nog mee kan rijden als ze langer wordt. Maar ik zie daardoor heel vaak jonge, kleine meisjes op paarden die nog veel te groot voor ze zijn en waar ze totaal niet mee weg kunnen komen.
Met een grote D- of E-pony kan en mag ze ook gewoon bij de paarden rijden als ze 18 is.
Maar goed, ik weet niet hoe lang ze is.
Nog even als toevoeging: voor een 14-jarige is het misschien ook leuker als ze op wedstrijden bij leeftijdsgenootjes kan rijden, en niet bij de volwassenen op de paarden.
Sjong schreef:Minoes schreef:Er zijn genoeg volwassenen die met een pony tussen de paarden starten en erg leuke punten scoren.
Vooral als je dochter nu nog zo klein is zou ik zeker naar een D/E pony kijken ipv een paard.
Van een kleine pony gelijk naar een paard zou ik echt niet aanraden.
Mag ik vragen waarom niet?
Sjong schreef:Minoes schreef:Er zijn genoeg volwassenen die met een pony tussen de paarden starten en erg leuke punten scoren.
Vooral als je dochter nu nog zo klein is zou ik zeker naar een D/E pony kijken ipv een paard.
Van een kleine pony gelijk naar een paard zou ik echt niet aanraden.
Mag ik vragen waarom niet?
Nickolay schreef:Als je nu een paard voor haar koopt, mag ze niet meer tussen de pony's starten.
Maar met een E pony wel tussen de paarden.
Is denk ik voor haar veel leuker om tussen leeftijdgenoten te starten.
Een paard heeft ook hele andere gangen dan een pony
Ik begrijp niet zo goed waarom de instructrice adviseert om een paard te kopen ipv een E pony
Gebruikers op dit forum: Annefleur200, Chantal_1978, Faithjay, Fly_high, Gabortje, Gittta, Ipsiedipsie, Just_Natural, knockout1, Koekie73, Kousen, Lisette0, Mizsz_Kitty, MoriMann, nikkel, NikkiB1991, pretty, xYaartje en 23 bezoekers