Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liekemo schreef:We zijn geintereresseerd in een IJslanders en willen hem IJzer en deken loos houden.
Als ik het goes begrijp is het belangerijk om met meer geld rekening te houden dan dat je van te voren hebt ingeschat? Ik ben zelf nog jong (16) en ga een paard samen met mijn moeder kopen. Bijden houden we naast de kosten van het paard (ik betaal gewoon de helft!!) ook nog geld over voor ons zelf, dus als het even tegen zit ben ik uiteraard 100% bereid dat geld ook uit te geven
Liekemo schreef:We zijn geintereresseerd in een IJslanders en willen hem IJzer en deken loos houden.
Als ik het goes begrijp is het belangerijk om met meer geld rekening te houden dan dat je van te voren hebt ingeschat? Ik ben zelf nog jong (16) en ga een paard samen met mijn moeder kopen. Bijden houden we naast de kosten van het paard (ik betaal gewoon de helft!!) ook nog geld over voor ons zelf, dus als het even tegen zit ben ik uiteraard 100% bereid dat geld ook uit te geven
Josje_D schreef:Liekemo schreef:We zijn geintereresseerd in een IJslanders en willen hem IJzer en deken loos houden.
Het lastige is dat niet alle uitgaven te plannen zijn. Wat als je paard ziek wordt of -om wat voor reden dan ook- op ijzers moet...
Je bent zelf nog jong. Wat als je straks meer tijd kwijt bent aan bijv studie. Zou je dan nog steeds pak m beet 250 euro per maand kunnen ophoesten? Ik vind het serieus knap als je dat bedrag op jouw leeftijd gestructureerd kan missen.
Liekemo schreef:Ik zit nu in mijn examen jaar en ga volgend jaar voor een tussenjaar, voor 6 uur werken verdien ik momenteel 120 euro. Gelukkig zal het nooit MIJN paard zijn maar deel ik hem met mijn moeder, mijn moeder blijft als volwassenen natuurlijk altijd eindverantwoordelijke!
Omdat niet alle uitgaven te plannen zijn start ik dan ook deze vraag! Als we een paard kopen willen we goed voorbereid zijn en kosten die we van te voren niet hadden kunnen zien aankomen kunnen betalen. Als we dit niet kunnen komt er ook geen paard! We gaan geen paard kopen als we hier niet genoeg geld voor kunnen hebben uiteraard.
Dit is een topic van een tijdje terug voor als u interesse heeft meer over het verhaal te weten![]()
Liekemo @ [YRT] Een echte eigen paard. Zijn we er wel klaar voor?
Tiggs schreef:Hoeveel spaar je daarnaast? Want ik vind 450-500 euro echt best weinig.