Ik kan niet in woorden omschrijven hoe gek ik op je ben. Vanaf het begin was jij speciaal. Je werd beschreven als 'te gevoelig', 'te onzeker'.. maar ik wilde je graag leren begrijpen. Ik herkende mezelf namelijk in jou. Ik ben hooggevoelig en heb regelmatig last van paniek en angst aanvallen. Niet zo'n slimme combinatie misschien, maar ik begreep je. Je moet niet 'hard aangepakt' worden. Je hebt juist eventjes de tijd nodig om het te kunnen bekijken, verwerken en er dan samen voor te gaan.
Sinds een klein maandje is het dan eindelijk zo ver, mijn eerste eigen paard. Ze is 2,5 weken geleden verhuisd en is nog lekker aan het wennen op haar nieuwe plekje. Voor het eerst heeft ze in de trailer gestaan, voor het eerst schapen, koeien, ezels en kippen gezien.. en samen gaan we nieuwe plekken ontdekken, voor het eerst in een rijbak rijden, en ik wil graag beginnen met grondwerk. Ook voor mij een hoop nieuwe dingen leren, aangezien ze mijn eerste paard is en ik wil graag alles perfect doen. Maar ik kan niet wachten om dit avontuur samen met haar aan te gaan. Er zijn daar prachtige ritten om te doen tussen de bergen!
Dit was een lang verhaal kort gemaakt, hier vind je de lange versie

Aangezien er vraag was naar een volgtopic, here we go

Volgen jullie ons avontuur in Zuid Afrika?
Calypso
13 jaar
Ongeveer 1.48cm (niet officieel gemeten)
Quarter horse X South African Boerperd X ver weg saddler + arabier..
(een beetje van alles dus)
Gevoelige, vrolijke, chestnut mare

En nu op haar nieuwe plekje:

Wij zijn klaar voor ons nieuwe avontuur samen, uit de toerisme en nu lekker genieten en nieuwe dingen ontdekken

Niet meer rijden omdat er last minute een rit geboekt is en omdat we móeten, maar gewoon samen zijn, de tijd nemen en relaxen samen.