En omdat het zo leuk is om bij de ontwikkeling stil te staan in een topic, ook voor mijn valkenkind een volgtopic! En juist nu omdat we een nieuwe fase in gaan en dat toch wel heel erg leuk is! Hij staat nu nog in een natuurgebied maar volgende maand houdt dat volledig vrije leven op en komt hij naar stal, althans, hij mag de vrijheid zoveel mogelijk blijven voelen, namelijk in een Paddock Paradise.
Hoe het is gegaan: ik was al verliefd toen ik hem voorbij zag komen op Facebook bij de fokker en had toen niet gedacht dat ik hem zou kopen bijna een jaar later. G-star (omgedoopt tot Gino

Ik heb hem eerst een jaar aan huis gehad bij een kennis en hem de basis geleerd: meelopen, halthouden, bekappen, poetsen, wapperen met dekentjes etc.

Ook kennismaken met de kindjes hoorde daarbij. En wat was ie al braaf!

Na een jaartje kreeg ik de mogelijkheid hem in een natuurgebied te plaatsen van ruim 20hectare. Ondanks dat ik ook allerlei mitsen en maren zag, het toch gedaan. En geen seconde spijt!
Hij staat er nu 1,5 jaar in, is ruim 3 jaar inmiddels en leeft als God in Frankrijk!
Door de seizoenen heen

Ik ben blij dat ik een mooie volgende plek heb gevonden en dat hij de afgelopen ruime tijd lekker heeft kunnen groeien en spelen in de kudde. Ik vind de overgang best spannend maar heb alle vertrouwen dat het goed komt. Ik kijk er enorm naar uit om grondwerk met hem op te pakken en de verder te werken aan de basis. Verder blijft hij natuurlijk nog 'maar 3', ik heb dan ook geen haast en houdt het open hoe het verder gaat. Hoop er uiteindelijk in elk geval een fijne recreatiepony aan te hebben (ben dol op de bossen!) en wie weet wat nog meer. Een precieze datum van verhuizing is er nog niet, maar het wordt waarschijnlijk half oktober.
Wordt vervolgd...!