[Volg]paard kopen, en dan..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 09:22

ruitje schreef:
:') Ik koop 9 van de 10 dravers die ik koop ongezien, of na een check van 10 minuten.

Ik leef ook nog :+ .

Het zit hem er in ' hoe je mindset is '

Er zijn mensen: Die willen 4 keer proefrijden, van onder tot boven keuren, de oude eigenaar opzoeken, alles afdichten met een contract.

Dat zijn de mensen die zekerheid willen, die alle narigheid willen voorkomen.

Ik heb dat niet :o

Ik zie alles wel hoe het komt. Is hij niet gezond, of gevaarlijk, dan weet ik dat ik daar financieel en emotioneel mee kan dealen. Dus ik hoef die zekerheid niet, want ik kies er bewust voor een gok te nemen.

Dat mag toch? Er word net gedaan alsof je die keuze niet mag maken.

Ik vind het wat anders wanneer je het niet als keuze doet, maar door onwetendheid.

Als een vraagprijs heel er laag is, je kunt het financieel aan en emotioneel ben je in staat om te weten dat je misschien binnen zeer korte tijd afscheid moet nemen:

Dan heb je toch een leuk project :)


Ik heb dat ook niet perse. Ik wil haar dus wel laten keuren en ik heb hulp van iemand die al 30 jaar zulke paarden heeft gekocht en verkocht. Er zit altijd wel eentje tussen die echt niet meer goed komen. Die kregen dan een huisje waar ze lekker paard mochten zijn.

juval schreef:
fijn om te horen dat het verhaal nu wat duidelijker is. Ik ben heel benieuwd naar het paardje, hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt en je er in de toekomst een leuk paard aan krijgt.
Een paard moet het ook maar net treffen bij de juiste persoon terecht te komen he.
veel succes! (en doe voorzichtig!)


Ik denk dat het paardje goed af is bij mij. Je weet nooit wie hem anders gaat kopen. Ik ga foto's laten maken van haar benen, hals en rug. En natuurlijk klinisch. Er kunnen altijd nog onverwachte ziektes omhoog komen. Maar dat kan bij ieder paard gebeuren.



anjali schreef:
Donja1996 schreef:
Een update vanuit de auto. Gepoetst in de bak. Vroeg mijn vader om haar vast te houden tijdens het hoevenkrabben papa bakte er niks van :) Ging allemaal goed goed. Wat gelongeerd, Snapte ze niks van maar na een paar minuten ging dat goed. Wat gehangen en geklappert met de beugels. Was natuurlijk weer mijn laarzen vergeten dus opstappen vond ik te link maar denk dat het geen probleem was geweest. Ze was met alles heel braaf voor als er 2 jaar niks mee is gedaan. Tuurlijk een bokje geven mag tijdens het longeren. MAAR toen kwam het addertje onder het gras... Mevrouw had haar gekocht om op te rijden... 3 weken geleden. Dat had ze de vorige x niet verteld. Mijn vader zei dat ze met tranen in haar ogen stond toen ik bezig was met het paardje. "Jaloers" dat zij het niet kon. Het Paard liep door haar heen was alleen maar aan het draaien als ze haar vast had. Dus ik dacht in het begin jeetje daar gaat veel werk in zitten. Maar viel reuze mee.
Ik denk dat ik haar wel neem. Ze is wat mager en zit onder de schrammetjes. Ze zou echt heel leuk kunnen opknappen!

Ze komt uit ierland en afstamming is onbekend. Alles was in het Engels en Frans dus veel wijs kon ik er niet uit maar de dingen die ik zag klopte wel.
Haar tandjes gekeken zagen er ook goed uit als en zagen er ook uit als 6 jarige tanden.

Ze is geen levensgevaarlijk paard. Al zou ze een rijtechnisch probleem hebben zou dat bij haar "makkelijk"op te lossen zijn. Ze was al een stuk beter na de 45 min die ik met haar bezig ben geweest.

Ik denk dat we haar kopen, na röntgenfotos en klinische keuring. Verkoopster vond het geen probleem en vond het een slim idee. Ze had haar gekocht zonder keuring of bevestiging dat ze echt onder het zadel zou zijn. Ze had er trouwens wel iemand op gehad, die heeft er alleen op gezeten en toen wad ze braaf. Geloof ik ook wel.

Uit Ierland zeg je? Is het een Tinker? Zo'n import heb ik ook eens gekocht maar dat doe ik niet meer! Al is het best mogelijk dat er ook wel goede tussen zitten.


Het is geen tinker. Maar met ieder goedkoop paard heb je risico vind ik. Ik ga nu denken waar ik haar wil laten keuren!

PS er komt een volgtopic aan!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:18

Is het die vosse merrie aan de Belgische kust toevallig? Dan zou ik overwegen om naar Moerbeke of Merelbeke te rijden voor de keuring, dat is niet zo ver weg en daar hebben ze de nodige apparatuur en expertise.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:19

Ik ga zeker volgen! Hele leuke manier van schrijven heb je, en respect voor je manier van reageren!

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:45

Lastig TS maar zo te zien overweeg je alles goed en heb je alle mogelijke gevolgen wel in beeld.

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen en je enige opmerking waar ik het niet mee eens ben is dat je zegt dat als hij iets ernstigs heeft het er toch wel bij de klinische keuring uit komt en dus rontgenfotos altijd later nog kunnen..

Ik zal je er niet op oordelen hoor. Sterker nog ik heb laatst een paard ongekeurd gekocht (geval wat Ruitje hierboven noemt). Nou is 2 dagen geleden gebleken dat paard compleet kapot is in zijn voorbeen. Had hem als rijpaard gekocht (en daar ook voor betaald) en heb nou een afgeschreven paard op de wei staan. In dit geval was het er bij een klinische keuring wel uit gekomen, maar er zijn wel degelijk blessures of aandoeningen die er klinisch niet uit komen en op de foto wel..

Verder wens ik je veel succes en ben benieuwd of je slaagt met dit paard!

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 12:08

Eventjes een dompertje. Ik krijg een berichtje dat er vanavond mensen komen kijken die haar gelijk meenemen. Ik heb voorgesteld om haar anders morgen te laten keuren. Ze heeft dan geen zekerheid dat ik haar dan ook echt mee naar huis neem natuurlijk. Morgen kan ze haar nieuwe paard ophalen en ze heeft geen geld om 2 paarden te stallen. Allemaal een gedoe en niet erg netjes naar mij toe vind ik. Helaas pindakaas. Maarja met zulke lage bedragen kan je dit overkomen.
Op zoek naar een nieuw slachtoffer :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:11

Hmm ik vind het eerder zoiets van, oh ze willen laten keuren etc, ik verzin dat er nieuwe kopers op de loer liggen. Misschien laat ze de keuring dan over gaan en neemt ze hem direct mee.

Misschien ben ik te veel aan het denken dan maar vind zulke reacties met ‘zulke’ paarden altijd een beetje mehhhh

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:11

Donja1996 schreef:
Eventjes een dompertje. Ik krijg een berichtje dat er vanavond mensen komen kijken die haar gelijk meenemen. Ik heb voorgesteld om haar anders morgen te laten keuren. Ze heeft dan geen zekerheid dat ik haar dan ook echt mee naar huis neem natuurlijk. Morgen kan ze haar nieuwe paard ophalen en ze heeft geen geld om 2 paarden te stallen. Allemaal een gedoe en niet erg netjes naar mij toe vind ik. Helaas pindakaas. Maarja met zulke lage bedragen kan je dit overkomen.
Op zoek naar een nieuw slachtoffer :)


Dat zijn echt vervelende dingen ja. Helaas niks aan te doen. Ik moet bekennen dat ik ook wel eens een geïnteresseerde heb geannuleerd nadat iemand belde die meteen met de trailer wilde komen.. maar ja vanuit de andere kant heb ik het ook meegemaakt en dat is zeker onprettig.

Edit: wat kusvoorjou zegt kan ook nog ja, maar ja dan blijft ze dadelijk zelf met het paard zitten mocht dit echt een truc zijn. Dus slim is ook wat anders dan

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 12:53

kusvoorjou schreef:
Hmm ik vind het eerder zoiets van, oh ze willen laten keuren etc, ik verzin dat er nieuwe kopers op de loer liggen. Misschien laat ze de keuring dan over gaan en neemt ze hem direct mee.

Misschien ben ik te veel aan het denken dan maar vind zulke reacties met ‘zulke’ paarden altijd een beetje mehhhh


Tja dan is dat het probleem van de verkoopster. Als ze dit verzint dan heeft ze het paard dus niet verkocht en zit ze nogsteeds met het paard. Ik heb ook gereageerd met nouja dan houd het op. Geen reactie op gehad.

SaraViavia schreef:
Donja1996 schreef:
Eventjes een dompertje. Ik krijg een berichtje dat er vanavond mensen komen kijken die haar gelijk meenemen. Ik heb voorgesteld om haar anders morgen te laten keuren. Ze heeft dan geen zekerheid dat ik haar dan ook echt mee naar huis neem natuurlijk. Morgen kan ze haar nieuwe paard ophalen en ze heeft geen geld om 2 paarden te stallen. Allemaal een gedoe en niet erg netjes naar mij toe vind ik. Helaas pindakaas. Maarja met zulke lage bedragen kan je dit overkomen.
Op zoek naar een nieuw slachtoffer :)


Dat zijn echt vervelende dingen ja. Helaas niks aan te doen. Ik moet bekennen dat ik ook wel eens een geïnteresseerde heb geannuleerd nadat iemand belde die meteen met de trailer wilde komen.. maar ja vanuit de andere kant heb ik het ook meegemaakt en dat is zeker onprettig.

Edit: wat kusvoorjou zegt kan ook nog ja, maar ja dan blijft ze dadelijk zelf met het paard zitten mocht dit echt een truc zijn. Dus slim is ook wat anders dan


Het is gebeurd, jammer maar helaas ik ga weer gewoon verder zoeken.

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:06

Ik denk dat je blij moet zijn,dat je nu een hoop problemen bent misgelopen!

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:47

Het gebeurd wel vaker voor een bepaalde prijs is het snelle handel in het midden gelaten of het paard wat mankeert.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:41

kusvoorjou schreef:
Hmm ik vind het eerder zoiets van, oh ze willen laten keuren etc, ik verzin dat er nieuwe kopers op de loer liggen. Misschien laat ze de keuring dan over gaan en neemt ze hem direct mee.

Misschien ben ik te veel aan het denken dan maar vind zulke reacties met ‘zulke’ paarden altijd een beetje mehhhh


Dit ja als je het paard liever naar een wat ik denk handelaar brengt dan een meisje die er echt voor wil gaan zegt het ook genoeg toch! Jammer voor jou maar ik denk toch ook beter voor je :o

lekker verder zoeken met de tips die je hier gehad hebt!

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:19

ik ben wat dat betreft mss ook een beetje te achterdochtig... een paard heb je eerst gezien om vervolgens een paar dagen later nog eens te zien.. op het moment dat je wilt keuren komt er de dag erna al iemand die zonder keuren evt op komt halen??? als je nu benaderd wordt dat die andere kopers er toch vanaf zien maar je hem alsnog mag halen denk ik dat je achter je oren moet krabben.... en alsnog echt laten keuren ook xray.. ( of dan meenemen maar niet gaan klagen als er toch wat mee is)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34643
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:37

Nou ja, al die wapperende rode vlaggen kunnen nu de kast weer in. Blijkbaar werd het met keuren toch te heet onder de voeten van de verkoper. Blijft een feit dat het niet netjes is. Wij hebben ook altijd gekeken naar paarden waar meerdere mensen interesse in hadden. Maar op moment dat je voor de 2e keer komt kijken en het over keuren en de prijs gaat hebben, is het goed gebruik dat de andere potentiele kopers even af moeten wachten hoe het verder loopt. Gewoon rustig verder kijken. Komt vanzelf iets op je pad.

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 08:32

Ik ben blij dat ze het toch niet is geworden. Ik twijfelde al of ze werd goed gekeurd. Maar wie niet probeerd weet niks natuurlijk. Het paard was heel lief en leek met alles heel braaf. Eigenaar was wat minder. Ik had niet het gevoel dat ze aan het liegen was maar ze gaf er niet om waar ze naar toe zou gaan. Ze wist ook gewoon niet hoe ze met een paard om moet gaan.

Dus mijn zoektocht ging verder. Of nouja ik had al iets leuks gezien maar daar ben ik niet echt naar op zoek. Ik kreeg haar niet echt uit mijn hoofd. Dus met mijn ouders overlegt en met een goede vriendin de auto in gestapt. We kwamen aan en daar stond een super knappe jaarling merrie. Kwam gelijk knuffels halen. De man liet zien dat ze braaf alle voetjes gaf. Liep al achter je aan zonder halster. Ik een beetje gekriebeld overal en ze vond alles goed en keer nergens naar op. Je zag aan alles dat de verkoper echt van zijn beestjes hield. Het voelde gewoon goed. Alles klopte. Zelfs de vriendin die mee was (die niet echt van jonkies houd) vond haar geweldig.

Ondanks ik niet op zoek was naar een jaarling ben ik dus helemaal verliefd geworden op deze topper. Ik wilde eigenlijk een paardje waar ik gelijk mee aan de slag kon. Maar het lijkt er op dat ik mijn soulmate heb gevonden. Dus ga ik morgen er nog een keer heen maar dan met mijn ouders. Die waren ook al verliefd geworden van alleen nog maar de foto's. *\o/*

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:31

Haha dat is wel heel wat anders!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:33

Ik verplaats dit topic van TAO naar PP, daar past het nu beter en dan kan het een volgtopic worden.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:59

En? gekocht?

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 13:14

Elisa2 schreef:
En? gekocht?


We gaan vanmiddag nog een x kijken. Dan nemen we een besluit. Maar ik ben erg enthausiast en mijn ouders ook.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:52

Leuk, ik ben benieuwd.

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 17:01

Gekocht! Van de week haar ophalen. We hebben geen eigen trailer dus dat moeten we eventjes regelen.

Ik heb geen idee hoe je een foto plaatst. Als ik daar achter ben plaats ik een foto!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:18

Leuk!

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:24

Leuk, gefeliciteerd!

Een foto plaats je door deze ergens te uploaden en dan [ img ] (copy image adress) en dan weer [ / IMG ]
Alleen dan aan elkaar geschreven.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:45

Of gewoon via bokt uploaden. Als je een bericht typt zie je naast plaatsen “voeg foto’s toe” :)

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [Volg]paard kopen, en dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:14

Gefeliciteerd! Komt het veulen nog ergens in een opfok te staan?

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:10

opisop_shop schreef:
Leuk!


Dankjewel!

Elisa2 schreef:
Leuk, gefeliciteerd!

Een foto plaats je door deze ergens te uploaden en dan [ img ] (copy image adress) en dan weer [ / IMG ]
Alleen dan aan elkaar geschreven.


Dankjewel ik ga het proberen!


Janntjuh schreef:
Of gewoon via bokt uploaden. Als je een bericht typt zie je naast plaatsen “voeg foto’s toe” :)


Dit is mij nog niet gelukt...


Babootje schreef:
Gefeliciteerd! Komt het veulen nog ergens in een opfok te staan?


Nee, mijn eigen stal staat helaas vol. Daar hebben ze ook veel jonge paarden. In de winter heel de dag op de paddock met leeftijds genootjes en snachts op stal. En zomers op de wei.
Maar nu even een tijdelijk plekje op een pensionstal waar ze lekker buiten kunnen.