ik waag mij er toch maar een keer aan; een ITP topic... Ik rijd helaas niet meer regelmatig en heb ook geen paard om over te schrijven maar wilde jullie toch graag meenemen op mijn buitenrit door de woestijn.
Ik woon in de VAE en rijd hier graag paard. Afgelopen zaterdag ben ik met 2 vriendinnen gaan rijden in de woestijn. Ik mocht op Lagaro en mijn vriendinnen reden op Coco (de vos) en Bugatti. Mijn vriendinnen zijn Iers en Engels en rijden voornamelijk 'show jumping', terwijl ik op Nederlandse bodem lekker recreatief dressuurmatig rondhobbel.
De gids was erg trots op zijn paarden en toen hij hoorde dat ik geen 'jumper' was, had hij een dressuurpaard voor mij uitgezocht, inclusief dressuurzadel. Dat zat voor mij en mijn lange benen toch lekkerder dan zo'n veelzijdigheidszadel

Ik heb meerdere stallen gezien in de VAE en op meerdere paarden gereden, maar heb nog geen stal gevonden die zo goed is voor hun paarden als deze. Mijn paard kreeg bandages om ter protectie van de benen en het paard waar ik vorige keer op reed kreeg een bitloos hoofdstel om na mijn goedkeuring (alles voor de klant...) omdat hij gevoelige mondhoeken had. Ik heb ook al een keer op de Arabisch volbloed 'Rayan' van de gids mogen rijden, maar dan in de bak. In het kader van eens een penny meisje...

We begonnen onze rit in de bak waar we de paarden konden aanvoelen. Daarna zijn we op pad gegaan. Wat een rit van een 45 min/een uur moest worden, werd 2,5 uur... Prachtig door het zand en de zonsondergang. We zijn zelfs nog een kudde kamelen tegengekomen.
1. We begonnen met een rustig drafje.

2. Ik rijd voorop op Lagaro, mijn vriendin volgt mij op Coco.

3. We kwamen een kudde vriendelijke kamelen tegen.

4. Kamelen krijgen hier een touw rond hun voorbenen zodat ze niet te hard weg kunnen rennen voor hun verzorger. Ze lopen namelijk los in de woestijn. Het klinkt een beetje sneu, maar ik heb gezien hoe hard een kameel kan rennen en geloof mij, daar wil je niet achter aan als ze gevangen moeten worden

5. We vervolgen onze weg... VLNR: Coco, Lugaro en Bugatti.

6. En de oortjes van Oliver, het paard waar de gids op reed.

7. We kwamen aan bij 'Camel Rock', met een beetje fantasie lijkt de rots achter ons op een kameel met zijn hoofd omhoog.

8. Een standfoto alleen...

9. En dan gas erop!

10. We hebben als groep een rengalop de berg op gedaan, dat voelde heel gaaf. De paarden zijn getraind om in galop de berg op te rennen, maar te stoppen of af te remmen op het hoogste punt zodat ze niet aan de andere kant naar beneden galopperen.

11. Op de terugweg kwamen we langs een soort grot met deuren, hier worden geiten in gehouden als er een zandstorm optreed. Dat vonden de paarden een beetje spannend omdat ze hun hoefstappen konden horen als een echo. Deze verharde weg begon op een willekeurige plek, net of daar auto's konden komen

We waren pas terug op stal toen het donker was. Daar werden de paarden losgelaten in de bak waar ze mochten rollen. Achteraf ging ik op zoek naar de gids om hem te bedanken, hij stond in de stal van zijn paard om zijn benen te stretchen

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te rijden aan de andere kant van de wereld. Stel gerust al je vragen!
Liefs,
Divers