paard te koop zetten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J13
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-10-19

paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 15:10

Hi bokkers,

Al een tijdje zit ik erover te denken om mijn lieve paardje te koop te zetten. Ik durf de knoop alleen niet door te hakken.
Ik heb haar nu bijna 6 jaar en ik ga bijna elke dag naar haar toe om haar te verzorgen en te voeren. Alleen is de motivatie er niet helemaal meer om ook daadwerkelijk wat met haar te doen. Op mijn stal moet je alles zelf doen, dus ik ben er wel vaak, maar als ik er ben ben ik er vaak alleen en dat vind ik niet meer echt leuk. Soms rij ik even met haar, maar dat is dan vooral om haar conditie goed te houden en niet omdat ik er echt veel plezier in heb. Ik heb ook naar andere stallen gekeken in de buurt, maar, of ze zijn te duur, of de paarden staan naar mijn idee te weinig buiten. Ik hou wel ontzettend veel van haar en ik ben zo bang dat ik haar ga missen als ze er niet meer is. Maar aan de andere kant vind ik dat ze beter verdiend dan mij. Iemand die echt weer lekker met haar aan de gang gaat. Daarnaast ben ik bang dat als ik haar nu niet verkoop en dat bijvoorbeeld over een paar jaar alsnog wil doen, dat ze dan te oud is. Nu is ze 10 en persoonlijk zou ik geen paard kopen die veel ouder is dan dat.
Ook ben ik bang dat als ik volgend jaar ga studeren aan de universiteit, al helemaal geen tijd, geld en geen motivatie meer zal hebben.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Ik hoor graag wat jullie in mijn situatie zouden doen en of jullie tips hebben. Ik pieker echt te veel en hoor graag wat jullie erover denken.

Groetjes

Heeft iemand

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:13


MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:13

Ik zou haar verkopen. Als de motivatie er niet is en je eigenlijk er tegen aan hikt om wat met haar te gaan doen, dan is dat zonde van je geld en tijd en jammer voor dat dier.

Het is altijd een emotionele en lastige beslissing. Maar ik lees weinig voors om haar te houden en veel tegens in je berichtje.

_Mir
Berichten: 1363
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:14

Heel herkenbaar.

Begin dit jaar had ik dezelfde gevoelens. Het is een hele grote beslissing. Ik had mijn paard 7 jaar, dus is wel vergelijkbaar. Ik heb uiteindelijk wel de knoop doorgehakt. Precies wat jij zegt.. zat ook met de leeftijd, mijn paard is dit jaar ook 10 jaar geworden, mooie leeftijd nog en mankeerde ook niks.

Mijn paard was binnen een week aan de eerste kijkers verkocht. Hele vriendelijke mensen die ook echt goede bedoelingen hadden. Voelde heel goed en ik ben inmiddels al bij ''mijn''' paard wezen kijken. Hij staat goed op zijn plek en het voelt heel goed, ik ben blij dat ik het wel gedaan heb.

Succes met je keuze, het is niet niks maar als jij de juiste mensen voor je paard tegen komt dan zal het ook goed voelen.
Laatst bijgewerkt door _Mir op 04-09-20 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:14

Ik lees het niet in je verhaal maar heb je al eens aan lease gedacht?

HopeDreamer

Berichten: 971
Geregistreerd: 17-03-15

Re: paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:16

Is het niet een optie om een berichtje te plaatsen op Facebook met het zoeken van een nieuwe stalling met je eisen erbij? Ik zou dat eerst zeker nog even proberen. Spijt moet je natuurlijk niet krijgen...

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:18

Waar zit voor jou de bottleneck wat betreft gebrek aan motivatie?
Het kan zoveel oorzaken hebben. Heb je daar zicht op?
Afhankelijk daarvan kun je een afgewogen keuze maken.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:21

10 jaar is nog goed te doen. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken of het leuker is als je de klussen en het op peil houden van de conditie kunt delen met een verzorger/leaser. Is dat dé oplossing, dan kan je het zo blijven doen. Merk je dat je alsnog weinig motivatie hebt, dan zou ik haar verkopen. Je weet dan in elk geval dat je het nog op een andere manier hebt geprobeerd. Als je geen klik zou hebben met het paard, dan zou ik sowieso voor verkoop gaan, maar omdat je aangeeft dat je gek op haar bent en bang bent dat je haar erg gaat missen, is het slim om eerst een andere oplossing te zoeken. Een andere stalling zou ook kunnen, maar aangezien je vertelt dat andere stallen te duur zijn en/of niet de juiste huisvesting aanbieden, geef ik dat minder kans.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:25

_Lorette_ schreef:
10 jaar is nog goed te doen. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken of het leuker is als je de klussen en het op peil houden van de conditie kunt delen met een verzorger/leaser. Is dat dé oplossing, dan kan je het zo blijven doen. Merk je dat je alsnog weinig motivatie hebt, dan zou ik haar verkopen. Je weet dan in elk geval dat je het nog op een andere manier hebt geprobeerd. Als je geen klik zou hebben met het paard, dan zou ik sowieso voor verkoop gaan, maar omdat je aangeeft dat je gek op haar bent en bang bent dat je haar erg gaat missen, is het slim om eerst een andere oplossing te zoeken. Een andere stalling zou ook kunnen, maar aangezien je vertelt dat andere stallen te duur zijn en/of niet de juiste huisvesting aanbieden, geef ik dat minder kans.

Dit denk ik ook als ik je verhaal lees.. :j
En als de motivatie niet terugkomt in zo'n geval, heb je misschien een goeie band met de verzorgster/leaser en kan die daarheen, zonder dat je haar nooit meer ziet. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen in je situatie :knuffel: is natuurlijk niet niks.