Morganlefay schreef:Ruitje toch. Laat jij je leiden door zo'n stel snotneuzen die niet eens droog achter hun oren zijn??
Leiden in wat ik zelf met mijn paarden zou doen? Dat nooit, want ik sta achter alles wat ik doe
.
Maar dat is i.m.o. wat anders dan ook openbaar maken wat je doet?
Olympia schreef:Denk vooral dat het probleem is dat youtubers bizar voor geld verdienen met deze onzin/dit soort filmpjes
Eens, maar dat is dus ook die veranderde cultuur naar mijn idee. Voor sommige mensen is het nu 'werk' om dingen op internet te zoeken waar ze likes mee binnen kunnen slepen. Dat was toch niet zo toen ik begon met delen van dingen 
Wicky schreef:Een mening is als een bips he? Iedereen heeft er een maar de meeste zijn niet boeiend.
Door deze reactie en de eerste krijg ik het idee dat mensen denken dat ik ' onzeker ' ben, of zit met wat mensen vinden van hoe ik werk.
Ik denk daar over na, maar dat is het denk ik niet?
Het is meer, dat je op een Youtube kanaal( of Facebookpagina, want daar ben ik dus al eens op gedeeld door een Bokker) beland zonder dat je daarbij kan vertellen waarom je doet wat je doet.
MightyMike schreef:Ik vind met zoveel dingen tegenwoordig dat alles aangepakt moet worden met fluwelen handschoentjes om niemand op zijn/haar tenen te trappen, want overal is direct commentaar op. Ik zie dat ook hier op bokt gebeuren. Vertrutting aan de ene kant, en het schoppen tegen alles wat 'ethisch' niet meer verantwoord is. Ik word er een beetje moe van en hoop dat je gewoon door blijft delen hoor Ruitje. Ik deel uberhaupt niet zoveel, maar door de veranderende cultuur niet meer of minder.
Ik zie het ook op Bokt en denk daardoor wel: Is dit nog de plek om bepaalde dingen te delen.
Ik ben er nu een aan het beleren, daar moeten we alle zeilen bij zetten om het voor elkaar te krijgen. Ik zou daar vroeger iets over delen: want: Boeiend! Leerzaam om over te sparren en echt inhoudelijk.
Maar omdat een deel van Bokt toevallig hun schijndode shetlander zelf beleerd hebben met Vanille snoepjes, lijkt het ook wel alsof men denkt dat alles altijd zo werkt
.
Dit is heel erg zwart-wit en gecharmeerd, het grootste deel beleer ik ook met op zijn tijd een Vanille snoepje
. Maar ik heb het idee dat alles wat niet meer als ' normaal' gezien word meteen fout is.
Shae schreef:Kijken we hetzelfde filmpje? Ik ben na 10 minuten ofzo gestopt. Ik heb een paard neergelegd zien worden met touwen, bitten gezien waar de honden geen brood van lusten en het flanken van een paard dat haar de dag ervoor eraf heeft gebokt.
Vinden we dat niet een beetje middeleeuws? Ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat in een gezellige 'wat een diervriendelijke hobby hebben we toch' context moet stoppen.
Het ging mij meer om dit kanaal dan perse dit filmpje maar als voorbeeld:
Ik kijk daar dus naar met: Ik ken deze technieken niet, nooit van gehoord, ga mij er eens in verdiepen. Ik heb nog nooit een paard neergelegd, maar weet dat het veel gebeurd. Ik heb er dus geen mening over anders dan: Ik denk niet dat deze techniek bij mij als persoon zou passen. Ik denk, dat wanneer bijv mijn drafsportvideo's daar gedeeld zouden worden zonder uitleg: meer mensen het middeleeuws zouden vinden dan denken: ik ga mij hier eens in verdiepen