maralyn schreef:Ga voor de "klik"
Dat vind ik belangrijker dan voor type "wedstrijdpaard" gaan.
Daarnaast kan een recreant ook best anders uit de verf komen qua prestaties als een wedstrijdpaard.
Heel misschien moet je er meer moeite voor doen. Maar als je met een wedstrijdpaard geen rijd-klik hebt, en jullie liggen elkaar niet, kun je het ook schudden.
Alpha89 schreef:Maar tegenliggers/inhalers zijn wel verplicht af te remmen en elkaar in stap te passeren trouwens. Dus ik snap wel dat er paarden zijn die erop reageren als dat niet het geval is, Ibbel.
Ibbel schreef:Mwah, ik rijd en reed veel kilometers hier in het bos om te trainen voor endurance, de dressuurruiters die zich aan een ritje wagen zijn op 1 hand te tellen. Áls ik ze al tegenkom dan is het óf met de slof erom geknupt, of ze zitten bovenin een boom bij iedere tegenligger of inhaler (want ja, als je endurance traint, rijd je tempo, dus je haalt nogal eens wat in), en ze hebben allemaal de teugels flink op spanning (plus sporen er aan, dat ook nog eens). En ja, ze zijn best wel herkenbaar
Ik zie wel nogal eens springruiters een rondje rijden wat er dan wel veel meer ontspannen uitziet.
Dus ik snap het dilemma van TS best wel, de meeste wedstrijdpaarden zijn niet echt lekker buiten te rijden. Of het aan de ruiter of aan het paard ligt laat ik in het midden, maar ik zie een hoop hysterie langskomen meestal.
Gebruikers op dit forum: Dartel, Glitch, SentiBot, tienus63, Tzatziki en 17 bezoekers