Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
justkid schreef:Als het financieel kan dan zou ik het doen, zelf goed bevestigen en dan een passend huisje zoeken. Dat geeft jou meer tijd en je hoeft je eigen droom niet op te geven.
Het is natuurlijk ook niet gezegd dat ze bij iemand anders meteen weer verzuurd, er zijn een boel mensen die heel goed met paarden kunnen omgaan hè, maar misschien geeft het je meer rust als je t.z.t. zelf een goed huis voor haar kunt vinden?
En misschien wil je haar toch voor altijd houden en verdwijnt je droom van een groot sportpaard.
Hutcherson schreef:Paarden koop je in mijn optiek puur op gevoel en nooit uit 'wijsheid' want dan moet je helemaal uit de buurt blijven van de paardenwereld.
Je kunt haar toch gewoon houden? Wat zijn de nadelen? Kost het je heel veel extra? Kun je erop rijden?
Amado7 schreef:Geen optie om je shetlander te verkopen? Als die als weidemaatje dient zou ik die eerder verkopen denk ik. Weet niet wat voor band je daarmee hebt Ik zou hem kopen. Verkopen kan altijd elk moment en anders ga je er spijt van krijgen denk ik!
Gini schreef:Ik zou niet een paard kopen omdat ik daar toevallig verliefd op ben geworden. Maar dan zou ik even verder nadenken over hoe en wat. Je hebt haar nu een week en je hebt er zelf voor gezorgd dat ze "beter" geworden is. Ik snap dat dat voor kriebels in de buik zorgt.
Bedenk wat je langetermijndoelen in de paarden zijn? Hoe ziet je toekomst eruit (afstuderen, job zoeken,...)? Kan je het financieel blijven onderhouden?
Heb je al eerder paarden in training gehad? Want als je dit vaker wilt doen, besef dan ook dat je vaker dit gevoel gaat krijgen. Een paard komt bij jou omdat de eigenaar iets niet lukt en door jou lukt dat dan wel en verbetert het paard ten goede. Dat doet wat met je emotioneel en je wilt niet dat je harde werk teniet gedaan wordt. Maar als je van trainen je bijverdienste wilt maken, moet je dit ook deels van je af kunnen zetten, anders ben je straks alles op aan het kopen.
justkid schreef:Over je foto en of je erop past. Ik vind van wel. Het is mode of een trend om op steeds grotere paarden te rijden en dat is dus wat je ook veel ziet.
Ik rij western en daar zijn de paarden meestal rond de 1,50 en je hoort bijna niemand over te groot voor het paard zijn. Mijn merrietje tikt de 1.45 denk ik niet eens aan. Ik ben zelf 1.72 en ik vind het een ideale maat. Quarters zijn ook meestal robuuste paarden net als deze Fell pony. Ze is prachtig.
Gebruikers op dit forum: Mizora, Ubermetrics, Vagabondo en 6 bezoekers