18 juli was het dan eindelijk zover, onze Z1-debuut. Man man man, wat was ik zenuwachtig! Ik kon niet eten, niet drinken, vlecht ging bijna niet omdat ik zo aan het trillen was van de spanning. Slaat natuurlijk helemaal nergens op... maargoed.

Ze liep super met het losrijden, maar wel geirriteerd door de hoeveelheid vliegen! De temperatuur hielp helaas niet mee, na 25 minuten losrijden was ze al goed bezweet... Veel gestapt tussendoor. Uiteindelijk had ik haar eigenlijk meer moeten losrijden, want ze was flink heet tijdens de proeven.

Hier en daar heb ik gewoon punten laten liggen, slordige foutjes in de afwerking, maar ook net niet genoeg eraan gereden. Lengtebuiging rechtsom is echt een verbeterpunt, net zoals sprong in galop en ruimer laten stappen. Mevrouw gifkikker wordt ook ontzettend heet van de eenvoudige wissels, laat het nou net zo zijn dat er 4 eenvoudige wissels achter elkaar zijn in de tweede proef.

Voor ons debuut hadden we 203,5 en 202,5, zo dichtbij, maar toch zo ver weg

Mijn knappe zwarte heks

Stukje van proef 25
Stukje van proef 26
Wees asjeblief lief voor ons. Ik heb nog nooit in een 20x60 wedstrijdbaan gereden en mevrouw de duivel ook niet.